Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "وفا"، عباس در نشست کمیته مرکزی "جنبش فتح" در "رام الله" با تاکید بر مواضع گذشته خود در خصوص معامله قرن و نشست منامه، درباره مالیات فلسطین که رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرده حاضر به تحویل آن تشکیلات خودگردان نیست، گفت: تشکیلات خودگردان هیچ اموال کسر شده‌ای را از طرف اسرائیل نمی پذیرد، چرا که قبول آن به معنای عقب نشینی از مقدس ترین آرمان ها و شهدا و اسرا فلسطینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه رژیم صهیونیستی اخیراً قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن، درآمدهای حاصل از مالیات فلسطینی ها در ازای حقوقی که تشکیلات خودگردان به خانواده اسرای فلسطینی پرداخت می کند، مصادره می شود.

معامله قرن که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و "جرد کوشنر " داماد او، مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانهٔ باختری و بیت‌المقدس به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر "ابودیس" به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین این طرح شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص حفاری های صهیونیست ها در شهر قدس اشغالی نیز گفت: به صهیونیست ها اجازه نمی دهیم این حفاری ها را در پایتخت ابدی فلسطین انجام دهند.

رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای از بین بردن هویت اسلامی قدس از سال ۱۹۶۷ میلادی مجموعه حفاری هایی را در محیط و زیر مسجد الاقصی کلید زد. فلسطینیان همواره این حفاری ها را تلاش برای سیطره بر اماکن مقدس و دینی مسلمانان دانستند و هدف آن را از بین بردن هویت اسلامی قدس عنوان کردند.
در طول اشغالگری صهیونیست ها این حفاری ها همواره به صورت مخفیانه انجام می شد تا اینکه در در سال ۱۹۹۶ علنی شد و به درگیری های شدیدی میان نیروهای غاصب اسرائیل و فلسطینیان ختم شد.

وی در خصوص موضوع مهاجران فلسطینی در لبنان تاکید کرد: این موضوع باید از طریق گفت و گو با برادران لبنانی حل و فصل شود هرچند که این روند زمان بر باشد.

رییس تشکیلات خودگردان ادامه داد: به دنبال تنش با لبنانی ها نیستیم و اجازه نمی دهیم کسی فرصتی برای تخریب روابط ما با بیروت پیدا کند.

وزارت کار لبنان هفته گذشته در چارچوب فراخوان "مبارزه با کارگران خارجی غیرقانونی" در لبنان، دستور بسته شدن مراکز تجاری "غیرقانونی" متعلق به پناهجویان فلسطینی را صادر کرد.

در پی تصمیم وزارت کار درباره کارگران خارجی، ساکنان اردوگاه "عین الحلوه" برای چهارمین روز پیاپی در اعتراض به تصمیم وزارت کار لبنان ضمن اعتصاب عمومی تمام ورودی‌های اصلی و فرعی این اردوگاه را مسدود کردند.

"نبیه بری" رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که تصمیمی که درباره کارگران فلسطینی گرفته شده بود، لغو می شود و وضعیت کار آنها همانند گذشته خواهد بود.

عباس همچنین در این سخنان با اشاره به سفر اخیر "محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان به اردن و عراق و نتایج این سفر خاطر نشان کرد: در این سفر توافق هایی حاصل شد، اما نباید به این حد اکتفا کنیم و باید چنین دیدارهایی را با دیگر کشورهای دنیا نیز داشته باشیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از حمله موشکی جدید حزب الله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک تنوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک ضدزره هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع صهیونیست از هدف قرار گرفتن ساختمانی در زرعیت در شمال فلسطین اشغالی با موشک شلیک شده از لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند که آژیر خطر به صدا درنیامده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک خمپاره از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی نیز خبر دادند.

حزب الله دو ساختمان در آویویم را به شکل مستقیم هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این حمله‌های مقاومت اسلامی همزمان با حمله‌های هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان انجام شد.

کد خبر 6087663

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند