Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان در جلسه علنی امروز کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی به تصویب رساندند. تاریخ انتشار: 11:11 - 30 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۸۸۱ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان مجلس با کلیات طرح «اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس» موافقت کردند.
این طرح به دنبال اصلاح مواد ۱۸۵، ۲۰۴ و ۲۱۰ و ۲۱۱ و ۲۱۴ است که این مواد به موضوعاتی همچون روند بررسی صلاحیت وزرا، مراسم تحلیف ریاست جمهوری، بررسی سوالات نمایندگان از وزرا و موضوع تحقیق و تفحص اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلیات طرح آئین نامه داخلی مجلس مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف سوال از وزرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گواهی اسقاط خودرو چقدر است؟

مهران سالاریه اظهار داشت: سال گذشته ۷۲ هزار و ۲۲۸ خودرو اسقاط شد که امیدواریم با اجرای آئین نامه مذکور، میزان اسقاط افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی امروز در نشست خبری با اعلام اینکه بر اساس آئین نامه اسقاط خودرو‌های فرسوده، خودرو‌ها ارزش‌گذاری می‌شود، گفت: در حال حاضر ارزش یک گواهی اسقاط ۳۵ میلیون تومان است، اما در آئین نامه چارچوب مشخص شده است به نحوی که اگر خودرو بین ۲۰ تا ۲۵ سال سن داشته باشد ۳ گواهی می‌گیرد؛ بنابراین انگیزه دارندگان خودرو‌های فرسوده برای نوسازی خودرو افزایش می‌یابد.

وی افزود: قیمت گواهی اسقاط در حال حاضر ۳۵ میلیون تومان است، اما نرخ آن توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود و ممکن است که تغییر کند.

سالاریه تصریح کرد: سال گذشته ۷۲ هزار و ۲۲۸ خودرو اسقاط شد که امیدواریم با اجرای آئین نامه مذکور، میزان اسقاط افزایش یابد. طبق برنامه هفتم باید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو اسقاط شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در آن ۴ سال در مجموع ۵۷ هزار خودرو اسقاط شده بود. همچنین عملکرد ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در مجموع ۲۲۸ درصد رشد داشته است.

سالاریه تصریح کرد: میزان صرفه جویی سوخت بابت ۷۲ هزار و ۲۲۸ خودرو اسقاط شده در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶۶ میلیون لیتر بوده است و بیش از ۱۵۲ میلیون دلار صرفه جویی در پرداخت یارانه سوخت توسط دولت انجام شده است و ۸ درصد معادل ۹۰۰ نفر کاهش کشته سالانه تصادفات رانندگی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته ایم.

وی در مورد واردات خودرو گفت: برای اخذ گواهی اسقاط از خودرو‌های وارداتی، میزان ارزبری و رتبه انرژی آن‌ها ملاک قرار گرفته است؛ به عنوان مثال اگر قیمت خودرو تا ۱۵ هزار یورو و رتبه انرژی آن بالاترین سطح باشد یک گواهی و اگر قیمت خودرو بالاتر از ۱۵ هزار یورو و سطح رتبه انرژی نیز پایین‌تر باشد ۳.۵ گواهی اسقاط نیاز است.

سالاریه ادامه داد: همچنین اگر خودرو‌های کارکرده تجاری تا ۲ سال ساخت باشد ۲۵ درصد به گواهی‌ها و اگر تا ۵ سال ساخت باشد ۵۰ درصد افزوده می‌شود. 

دیگر خبرها

  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • قیمت گواهی اسقاط خودرو چقدر است؟
  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد