Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی در دستور کار جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: بر خلاف اعلام برخی از مسئولان، بیشترین گلایه شهروندان از شهرداری مربوط به نگهداشت شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده بررسی کردیم که هر کدام از فرآیند‌های اصلاحی باید به چه سمتی برود و چه کار تخصصی روی آن انجام شود.

گلپایگانی گفت: ثبت درخواست اینترنتی از یک ماه قبل محقق شده است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر و یا حتی شهرداری درخواست و مدارک خود را بارگذاری کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تأیید نقشه‌ها در فرآیند صدور پروانه‌ها وقت‌گیر بود، اما در همین زمان نیز ۸ هزار نقشه بررسی شد و حدود ۲۰۰ نقشه دارای کیفیت از آن برداشت شد.

او افزود: فرآیند کنترل نقشه‌ها از اول مرداد ماه آغاز می‌شود و اگر نقشه‌ای با طرح تفصیلی همخوانی نداشته باشد، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تمام گام‌ها برای کوتاه شدن پروسه اخذ پروانه طی شده و در حال نهایی شدن است.

گلپایگانی تصریح کرد: اینکه شهرداری در برنامه سوم پنج ساله موظف به هوشمندسازی مسیر صدور پروانه است، در حال انجام و نهایی شدن است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری مربوط به حوزه ساخت و ساز نیست و این گلایه‌ها بیشتر در موضوع نگهداشت شهر است.

پس از اظهار نظر معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران محمد سالاری عضو شورای شهر تهران گفت: اگر معاون معماری و شهرسازی قبول ندارد که نارضایتی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد، خود این طرز فکر مشکل‌زاست، زیرا بیشترین شکایات در دهه گذشته مربوط به حوزه ساخت و ساز بوده است.

سالاری گفت: طبق آمار‌ها تخلف‌های زیادی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و سامانه ۱۸۸۸ سامانه‌ای نیست که مشکلات فنی و ساختمانی در آن مطرح شود.

پس از اظهار نظر محمد سالاری به عنوان مخالف کلیات طرح رأی‌گیری، تصویب کلیات لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی در صحن شورای شهر تهران انجام شد و با ۱۷ رأی موافق کلیات این لایحه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی