Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@06:21:53 GMT

پیشنهاد تشکیل موزه در میدان حسن آباد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۵۹۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران، با ابراز خرسندی از اقبال افکار عمومی درباره خاطره جمعی میدان حسن آباد و  تشکر از این حسن توجه گفت: با توجه به وسعت اثرگذاری حریق در میدان حسن آباد، شهرداری باید گزارشی فنی به افکار عمومی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این سوال که چرا آتش نشانان که ایستگاه آنها دیوار به دیوار میدان حسن آباد است دیر مطلع شدند تصریح کرد: انتظار می‌رفت آتش‌نشانان زودتر به محل حادثه برسند. اینکه یک ساختمان تاریخی سیستم اطفای حریق نداشته هم خود جای سوال است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهردار تهران دستور بازسازی میدان حسن آباد را داده اند، افزود: مداخله در میدان حسن آباد پس از حریق تنها نباید به جداره میدان محدود شود و علاوه بر جداره باید اقدامات جدی‌تری در خصوص این میدان انجام شود.

مسجد جامعی با ذکر این نکته که این بنا تنها میدان باقی مانده از معماری رنسانس ایتالیا در ایران است، گفت: این بنای 90 ساله بسیار محکم است، زیرا در حریق، گنبدهای آهنی آن سوخته اما بنا هنوز سر پا است.

وی با اشاره به اهمیت این بنا و قرارگیری قبرستان مشروطه‌خواهان در اطراف آن پیشنهاد داد کاربری جدیدی برای این میدان در نظر گرفته شود و افزود: شاید بهتر باشد طبقه بالای این میدان به موزه میدان حسن آباد تبدیل شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه قبل از عمل باید فکر کنیم که چه ظرفیت‌هایی باید به این میدان اضافه شود، گفت: نباید تنها به جداره این میدان توجه شود بلکه باید به محتوای آن نیز ورود کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهردار تهران شهرداری تهران موزه کمیسیون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین جاهای دیدنی ویتنام

جاهای دیدنی ویتنام شامل مناظر زمردین، سواحل خیره‌کننده و شهرهای پرانرژی و دوست‌داشتنی، این کشور را به‌طور شگفت‌انگیزی به یک مقصد منحصربه‌فرد برای سفر تبدیل کرده است. این کشور مملو از جاذبه‌های دیدنی است؛ بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی برای سفر خود، بهتر است با این مکان‌ها آشنا باشید تا بهترین خاطره را از سفر خود بسازید. اگر قصد دارید بدانید بهترین جاهای دیدنی ویتنام کجاست، قرار است با زیبایی‌های پیش رویتان در این کشور بی‌نظیر، آشنا شوید.

شهرها؛ اولین جاهای دیدنی ویتنام

ویتنام یکی از غنی‌ترین مکان‌های فرهنگی برای بازدید شناخته می‌شود و سفر با تور ویتنام مهرپرواز به این کشور، مطمئنا جزو خاطراتی است که تا آخر عمر به یاد خواهید داشت. در این کشور، شهرهای پرجنب‌وجوش و زیبا و فرصت‌های مختلفی برای ماجراجویی و برای تمام سلایق وجود دارند. در ادامه دیدنی‌ترین شهرهای ویتنام را که ارزش بازدید دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

هانوی (Hanoi): هانوی، پایتخت ویتنام، یکی از شهرهای پرانرژی این کشور است که به‌خاطر غذاهای خیابانی متنوعش شهرت دارد. در این شهر، همچنین موزه‌های مختلفی وجود دارند که درک بسیار خوبی از تاریخ و فرهنگ ویتنام به شما می‌دهند. هوی آن (Hoi An): هوی آن که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است، شما را در تاریخ غرق می‌کند. در این شهر شلوغ و زیبا، می‌توانید لحظاتی منحصربه‌فرد را در معابد، خیابان‌ها، رستوران‌ها و... تجربه کنید. هوشی مین (Ho Chi Minh): هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام که با نام «سایگون» هم شناخته می‌شود، مکانی فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد طعم متفاوتی از غذاها را تجربه کنید. این شهر همچنین، زیستگاه جانوران متنوع و شامل جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی است. دا لات (Da Lat): دا لات یک مکان عجیب و همچون بهشتی است که با کاج‌ها، دریاچه‌ها، باغ‌های زیبا، آبشار، جشنواره‌های مختلف و... احاطه شده است. هیو (Hue): بازدید از شهر هیو، شما را با تاریخ سلطنتی ویتنام آشنا می‌کند و همین‌طور، می‌توانید از گردش در کاخ‌ها و تماشای تئاترهای مختلف لذت ببرید. نین بین (Ninh Binh): اگر اهل ماجراجویی در فضای باز و گذراندن اوقات خود در طبیعت هستید، نین بین انتخابی فوق‌العاده برای شماست. 

 

پل دست خدا (پل طلایی)

دو دست سنگی عظیمی که از کوه‌های مرکز ویتنام بیرون می‌آیند، ممکن است مانند ویرانه‌های باستانی خزه‌دار و ترک‌خورده به نظر برسند؛ اما فریب نخورید. آن‌ها مشبک‌های سیمی کاملا جدید و تکیه‌گاه‌هایی برای یک پل عابر پیاده خیره‌کننده هستند که آن را به یکی از نقاط دیدنی ویتنام تبدیل کرده‌اند.

پل طلایی (Cau Vang)، واقع در تپه‌های Ba Na Da Nang، به‌دلیل مجسمه دو دست غول‌پیکرش که گویا پل را نگه داشته‌اند، به پل دست خدا مشهور است. این دست‌ها به‌گونه‌ای حکاکی شده‌اند که ظاهری فرسوده داشته باشند تا به نظر برسد که سال‌هاست در این‌جا قرار دارند. با رفتن به این پل، علاوه بر تماشای سازه‌ای شگفت‌انگیز، می‌توانید مناظر جذابی را هم ببینید.

آدرس:

XXVW+WCQ, Hoà Phú, Hòa Vang, Đà Nẵng, Vietnam

پارک ملی فونگ نها که بانگ

پارک ملی فونگ نها که بانگ، واقع در استان کوانگ بن، از میراث جهانی یونسکو است و منظره‌ای خیره‌کننده از دریاچه‌های فیروزه‌ای، غارهای باستانی و کوه‌های جنگلی را به نمایش می‌گذارد. در این پارک می‌توانید برخی ورزش‌ها و ماجراجویی‌های جذاب را تجربه کنید.

یکی از شگفتی‌های این پارک، غار سون دونگ، بزرگ‌ترین غار جهان است که قدیمی‌ترین سیستم صخره‌های آهکی را دارد؛ طوری که قدمت آن به 400 تا 450 میلیون سال قبل برمی‌گردد. این غار یکی از شگفت‌انگیزترین مکان های دیدنی ویتنام و جزو جاذبه‌هایی است که حتما برای یک بار هم که شده، باید آن را ببینید.

جزیره فو کوک، جزایر بزرگ در جاهای دیدنی ویتنام

 

 

جزیره فو کوک، بزرگترین جزیره ویتنام و دارای زیباترین سواحل با ماسه‌های سفید است که توسط درختان نخل و نارگیل احاطه شده‌اند. ساحل شگفت‌انگیز، آب‌های شفاف و مناظر سرسبز استوایی باعث شهرت این جزیره شده‌اند. فو کوک که تنها 45 کیلومتر از نوک جنوبی ویتنام و فقط 4 کیلومتر از کامبوج فاصله دارد، از بهترین جاهای ویتنام برای گذراندن تعطیلات در منطقه‌ای سبز و دلنشین است. 

موزه بقایای جنگ؛ تاریخ در جاهای دیدنی ویتنام

یکی دیگر از جاهای دیدنی ویتنام در شهر هوشی مین، موزه بقایای جنگ است. در این موزه می‌توانید آثار باقی‌مانده از جنگ ایالات متحده به ویتنام و نخستین جنگ چین و هند با استعمارگران فرانسوی را ببینید. هر کدام از بخش‌های این موزه، به نمایش قسمت‌هایی از جنگ مانند وسایل شکنجه، خودروهای زرهی، توپخانه، بمب، سلاح‌های پیاده‌نظام آمریکا، تصاویر مربوط به جنگ و... اختصاص دارد.

موزه بقایای جنگ، بدون شک، بینشی ارزشمند از فصلی تعیین‌کننده در تاریخ ویتنام و در نتیجه، درک عمیق‌تری از این کشور به بازدیدکنندگان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به ویتنام و هوشی مین، حتما از این موزه آموزنده بازدید کنید.

آدرس:

Phường 6, District 3, Ho Chi Minh City 700000, Vietnam

تفرجگاه موئی نه؛ تفریح در جاهای دیدنی ویتنام

 

 

از جاهای تفریحی ویتنام، می‌توان به تفرجگاه موئی نه در فاصله چهار ساعته با شهر هوشی مین اشاره کرد. این تفرج‌گاه مملو از استراحتگاه‌های ساحلی شیک، کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کند. موئی نه یکی از منحصربه‌فردترین مناطق در ویتنام است؛ چراکه در این‌جا تپه‌های شنی با دریا تلاقی می‌کنند و منظره‌ای خاص به وجود می‌آورند.

دریاچه هوان کیم؛ از جاهای دیدنی باشکوه ویتنام

دریاچه آرام و دوست‌داشتنی هوان کیم از جاهای دیدنی هانوی ویتنام و درست در مرکز آن است. کلمات زیبای زیادی برای توصیف این دریاچه استفاده می‌شوند، مانند باشکوه، رویایی، اسرارآمیز و... و همین باعث شده است که گردشگران زیادی، چه از میان مردم محلی و چه از سراسر جهان، جذب هوان کیم شوند. این دریاچه خانه لاک‌پشت‌های زیادی است و اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید آن‌ها را در بهترین زمان سفر به ویتنام وقتی بیرون می‌آیند تا حمام آفتاب بگیرند، تماشا کنید.

جالب است بدانید که افسانه زیبایی درباره این دریاچه وجود دارد که بر اساس آن، در اواسط قرن 15، از سوی بهشت، شمشیری جادویی برای امپراتور لو لوی فرستاده شد تا از آن برای بیرون راندن چینی‌ها از ویتنام استفاده 

کند. پس از جنگ، یک لاک‌پشت طلایی غول‌پیکر شمشیر را گرفت و در اعماق این دریاچه ناپدید شد تا شمشیر را به صاحبان الهی خود بازگرداند.

جاهای دیدنی ویتنام را با مهرپرواز فراموش نخواهید کرد

ویتنام را می‌توان جزو مقاصد گردشگری خارق‌العاده آسیایی دانست که برای همه افراد، با هر سلیقه‌ای، چیزی برای ارائه دارد. سواحل، خلیج‌ها، پارک‌ها، غارها، دریاچه‌ها و هزاران جاذبه دیدنی در این کشور، در انتظار گردشگران، از سراسر دنیا هستند. حتی می‌توانید با خرید تور ویتنام تا حدی از هزینه‌های سفر خود بکاهید. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به ویتنام دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما در آژانس مهرپرواز، در تلاشیم تا بهترین خاطره از سفر را برای شما رقم بزنیم.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی 
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • مغازه تشک فروشی در آتش سوخت
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش نشانی در فروردین ماه
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد
  • اطفای ۱۰۳ مورد حریق در کرج
  • یک مهمانپذیر در مشهد دچار آتش‌سوزی شد