Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:40:57 GMT

برگزاری همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن»

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۷۲۲

برگزاری همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن»

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسفی مقدم ضمن اعلام خبر برگزاری همایش ملی «مقاومت از نگاه قرآن» گفت: در پاسخ به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مبنی بر تبیین نظریه مقامت و ضرورت گفتمان سازی برای آن، و با هدف تبیین مبانی اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی مقاومت اسلامی، معرفی الگوهای قرآنی مقاومت، ارائه دستاوردها و بررسی چالش‌های مقاومت از منظر قرآن و تشریح روشهای گفتمان سازی برای مقاومت، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی مقدم در مورد اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری این همایش گفت: تا کنون دو پیش همایش با عناوین «روش‌های مقاومت در برابر راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا» و «قرآن و مبانی سیاسی مقاومت اسلامی» برگزار شده و تا زمان برگزاری همایش لااقل ده پیش همایش دیگر برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در خصوص محورهای اصلی همایش افزود: محورهای اصلی این همایش در پنج موضوع: مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن؛ الگوهای مقاومت در قرآن کریم؛ دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم؛ چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم؛ گفتمان‌سازی مقاومت، از منظر قرآن کریم خواهد بود.

وی همچنین در خصوص میزان استقبال مراکز و موسسات علمی و پژوهشی در خصوص مشارکت در برگزاری این همایش گفت: تاکنون بیش از ۲۰ مرکز و موسسه آموزشی و پژوهشی جهت همکاری در خصوص برگزاری این همایش اعلام آمادگی کرده اند و این تعداد رو به افزایش است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر با مشارکت مرکز همکاری‌های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حال ثبت همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) می باشیم، که پس از انجام این فرایند، نسبت اطلاع‌رسانی فراخوان ارسال مقالات به همایش اقدام خواهد شد.

کد خبر 4671939

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مقاومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • وحشت صهیون از قرآن
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان