Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:29:05 GMT

کتاب زیبایی‎شناسی خورد و خوراک نقد و بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۸۵۱

کتاب زیبایی‎شناسی خورد و خوراک نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه از سلسله دورهمی‎های کتاب کرگدن دوشنبه ۳۱ تیرماه به بحث درباره کتاب زیبایی‎شناسی خورد و خوراک اختصاص دارد. 

در این نشست کاوه بهبهانی پژوهشگر و مترجم این کتاب، بابک عباسی و حسین شیخ رضایی از پژوهشگران فلسفه درباره این کتاب بحث می‎کنند. 

کتاب زیبایی‎شناسی خورد و خوراک، از مقدمه‎ای مفصل و گویا به قلم کاوه بهبهانی و مجموعه‎ای از مقالات با ترجمه او تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث اصلی این کتاب در این باره است که چطور می‎توان غذا را به عنوا یک اثر هنری در نظر گرفت. به عبارت دیگر، ما معمولا به غذا نگاهی مصرفی داریم و عمدتا به جنبه‎های بهداشتی و سلامتی آن توجه می‎کنیم، در حالی که اگر بیشتر دقت کنیم، می‎بینیم که غیر از مزه و ارزش غذایی، جنبه‎های زیبایی‎شناختی غذا نیز برای ما اهمیت دارد. این را نه فقط در ترکیب ظاهری غذایی که سرو می‎شود، می‎توان ملاحظه نمود، بلکه فراتر از آن، می‎توان از ذائقه چشایی به عنوان یکی از حواسی که به اندازه بینایی و شنوایی و سایر حواس به زیبایی‎ توجه می‎کند، یاد کرد و آن را از جنبه‎ای زیبایی‎شناختی مورد بررسی قرار داد. 

کتاب زیبایی شناسی خورد و خوراک مجموعه مقالاتی در باب غذا و هنر و ترجمۀ کاوه بهبهانی که انتشارات کرگدن منتشر نموده است.

این نشست دوشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در کافه گالری ۱۹۳۰ واقع در خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به چهارراه نصرت، خیابان طوسی، کوچه شیوا، پلاک ۱۳ برگزار می‎شود.

کد خبر 4672000

منبع: مهر

کلیدواژه: نقد کتاب فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است، اعضای شعب ۱۹، ۲۰ و ۳۷ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف اهواز توانستند با اقدامی جهادی و در یک روز کاری ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را با صلح و سازش مختومه کنند و این اقدام نشانگر اثرگذاری فراوان شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مردم است.

وی افزود: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد، آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیر خواهد داشت و بر امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه افزوده می‌شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف استان در کاهش تنش و دعاوی مردم، بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید و اضافه کرد: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تلاش مضاعف، پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کنیم و در سال ۱۴۰۳ پرونده‌های مختومه با صلح و سازش را گسترش و افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟