Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در مراسم پایانی با اشاره به اینکه اموزش و پرورش مخاطب ۴۰ میلیونی دارد، افزود: این حوزه علاوه بر حوزه دانش‌آموزان در توانمندسازی اولیا و فرهنگیان نیز فعالیت‌های مضاعفی دارد.

محمدرضا مسیب زاده اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد، این نهاد در طول سال طرح‌های مختلف قرآنی را برای گروه‌های هدف برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول، اجرای طرح حفظ جز ۳۰ قرآن و اقامه نماز به صورت دسته جمعی را از جمله از برنامه‌های مهم این وزارتخانه برای ترویچ فرهنگ عترت و قرآن در بین گروه‌های هدف ذکر کرد.

وی اضافه کرد: مسابقه فرصتی برای افزایش بیشتر تلاش دانش‌آموزان است، مگر می‌شود فردی در حوزه قرآن و عترت حضور یابد اما احساس داشته باشد که برنده نشده است.

به گفته مسیب زاده، طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال‌های آینده به ترتیب مسابقات دانش‌آموزی در استان‌های گلستان، سمنان و آذربایجان، مرکزی و مازندران برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم ادامه داد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت بخش پژوهشی در نظام تعلیم و تربیت در موقعیتی برگزار شد که انسان معاصر در حال حاضر دچار سردرگمی و گرفتار روزمرگی است،

جعفر گنج خانلو افزود: هفت و نیم میلیون دانش‌آموز در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری خط بطلانی بر نظریه مرگ تربیتی مدرسه در مسابقات قرآنی و عترت و نماز دانش آموزی شرکت کردند.

وی اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها ۹۴۷ پسر و دختر دانش آموز از سراسر کشور در پنج رشته شرکت کردند.

این مسئول ادامه داد: در رشته تفسیر ۱۸۷ نفر، نهج‌البلاغه ۱۸۸ نفر، صحیفه سجادیه ۱۸۷ نفر، رشته احکام ۱۹۵ نفر و در رشته انشای نماز ۱۸۸ نفر شرکت کردند...

به گفته گنج خانلو، دانش‌آموزان یافته‌های پژوهشی خود را در حوزه قرآن نماز و عترت به ۳۱ نفر از استاد و داور ارائه کردند و ارتقای سطح کیفی رقابت‌های علمی و عملی و برنامه‌های جانبی، کاربست فناوری‌های نوین در آزمون کتبی مسابقات، نقد و نظر و راهنمایی توسط اساتید بلافاصله پس از ارائه کار دانش‌آموزان از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود.

وی یادآور شد: هر چند در برگزاری مسابقات کمبودهایی وجود داشت اما همراهی دستگاه‌های متولی امر به برگزاری خوب و شایسته این استان منتهی شد.

در این دوره از مسابقات ۴۹۲ دانش آموز دختر در رشته‌های پژوهش قرآنی شامل تفسیر قرآن، احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه به مدت ۲ روز با هم رقابت کردند.

۹۶۴۶/‌۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن کریم دانش اموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از الگوهای بسیار خوب در کشور برگزار می‌شود که استان کرمانشاه نیز سال گذشته برای نخستین بار این نمایشگاه را با برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا کرد.

وی با تاکید بر اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، افزود: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن و آشنایی با فضای قرآنی و همچنین درک مفاهیم از راه‌های مختلف در غرفه‌ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۰ فروردین‌ماه با بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آغاز به کار خواهد کرد.

جلالی تاکید کرد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت با موضوعات متعدد اما با یک محوریت واحد به مدت ۶ روز فعالیت داشته و امسال با شناسایی و سپس رفع نواقص در نمایشگاه سال گذشته به دنبال یک فضای شاد معنوی به‌ویژه برای جامعه هدف کودک و نوجوان خواهیم بود.

وی به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها بر برپایی یک نمایشگاه قرآنی مطلوب در استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات مختلف قرآنی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی برای سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌ها، مفاخر حوزه قرآنی و همچنین فعالین، حافظان و قاریان و… به همراه یک فضایی شاد و معنوی دنبال می‌شود.

جلالی در پایان یادآور شد: لازمه شناخت و تبلیغات مناسب برای معرفی نمایشگاه قرآن و عترت به کار فضای رسانه به ویژه صدا و سیما است که با پوشش خبری از قبل و حین برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه می‌توان مردم را به این نمایشگاه دعوت و جذب کنیم.

فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های اداری مختلف استان ازجمله آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در نمایشگاه قرآن کرمانشاه با برپایی غرفه‌هایی قرآنی از جمله شرکت کنندگان و برگزار کنندگان نمایشگاه خواهند بود.

خبرنگار: علی امیری

انتهای خبر/

کد خبر: 1225446 برچسب‌ها کرمانشاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس