Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@15:14:11 GMT

علی لاریجانی کجای سیاست ایران ایستاده؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۹۸۲

علی لاریجانی کجای سیاست ایران ایستاده؟

ساعت 24- اسفند امسال شاید وارد فصل‌ تازه‌ای از زندگی سیاسی شود؛ علی لاریجانی، سیاست‌مدار 62ساله‌ای که درست در سال‌های میوه‌چینی و برداشت از فعالیت سیاسی است. او از اولین روزهای انقلاب اسلامی کار خود را با سازمان صداوسیما آغاز کرده و تاکنون در عرصه‌های داخلی و خارجی مسئولیت‌های گوناگونی داشته است؛ ریاست سازمان صداوسیما، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست مجلس؛ جایی که حالا برای دوازدهمین سال بر کرسی ریاست آن تکیه زده است؛ از مجلس هشتم تا دهمین دوره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چهار دهه اما جایگاه سیاسی لاریجانی نیز فرازونشیب‌های بسیاری داشته است. او در آغاز راه، سیاست‌مدار راست سنتی محسوب می‌شد و حتی در دوره‌های هشتم و نهم مجلس، یعنی تا سال‌های 86 و 90 نیز در صدر فهرست فراگیر اصولگرایان بود. لاریجانی اما به‌تدریج در مجلس تبدیل به منتقد جدی دولت‌های اصولگرای نهم و دهم شد تا در سال 94 حتی در فهرست اصولگرایان برای حضور در مجلس نیز جای نگیرد.

با نزدیک‌شدن به انتخابات مجلس یازدهم و شکل‌گرفتن آرایش نیروهای سیاسی، زمزمه‌هایی مبنی بر شرکت‌نکردن او در انتخابات شنیده می‌شود؛ زمزمه‌هایی که گاه ضدونقیض هم هستند اما حکایت از دورخیز او برای ریاست‌جمهوری دارند؛ هرچند در سال 96 نیز برخی این گمانه را مطرح کردند. برای سیاست‌مدار کهنه‌کاری که در بیشتر سال‌های فعالیت خود رئیس بوده، ریاست‌جمهوری یک بار او را ناکام گذاشته است.

لاریجانی کجای سیاست ایران ایستاده؟

 حرکت علی لاریجانی در صحنه سیاسی ایران همچنان ادامه خواهد داشت. او خود را در انتخابات مجلس دهم مستقل معرفی کرده بود اما هنوز می‌تواند در طیف اصولگرا تعریف ‌شود؛ یعنی جایی که خاستگاه اوست و سابقه فعالیت‌های او در عرصه‌های مختلف و مواضع کلی او نیز بر آن صحه می‌گذارد. باید منتظر ماند و دید  این سیاست‌مدار 62 ساله بار دیگر در بهارستان خواهد ماند، به مناصب انتصابی بازخواهد گشت، یا بعد از 16 سال برای رسیدن به پاستور تلاش می‌کند.

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟

تیم ملی 98 ما یک تیم بزرگ و طلایی بود که در جام ملتهای 96 قهرمانانه کار کرد و بهترین عملکرد بعد از انقلاب فوتبال ما را در جام ملتهای آسیا داشت و سپس به جام جهانی رفت و در مسابقات جام جهانی 98 فرانسه عملکرد شایسته و بسیار خوبی داشت.

به گزارش طرفداری، نگاهی به مردان آن تیم طلایی نشان می دهد که سرداران شایسته آن تیم با وجود بزرگی و شایستگی، در تیمهای لیگ برتر ایران کمترین نقش را دارند. علی دایی و خداداد عزیزی و جواد زرینچه و علیرضا منصوریان و محمد خاکپور و کریم باقری و .... فعالیت مربیگری ندارند. آن ها در لیگ برتر نیستند و تنها معدودی مثل مهدی پاشازاده که در لیگ دسته دوم فعال است هم در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته اند.

در این میان افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس است اما سایر ستاره های آن نسل طلایی در فوتبال ایران جایگاهی قدرتمند و تاثیرگذار ندارند. نفرات آن تیم ملی که در بین آن ها مهرداد میناوند فوت شده، عبارتند از:

دروازه بان: احمدرضا عابدزاده

خط دفاعی: جواد زرینچه، محمد خاکپور، نادر محمدخانی، مهدی پاشازاده

خط میانی: مهرداد میناوند، کریم باقری، حمید استیلی، مهدی مهدوی کیا

خط حمله: علی دایی و خداداد عزیزی

جانشین ها: افشین پیروانی، علیرضا منصوریان، سیروس دین محمدی، نعیم سعداوی، نیما نکیسا

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • فیلم| فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زند
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است