Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 1 MB

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، در طول ماه های گذشته به کرات در ارتباط با انجام والیبال در کنار مسجد امام خمینی (ره) و مسجد شیخ لطف الله در میدان تاریخی نقش جهان و برخورد مکرر توپ با کاشی های ۴۰۰ ساله این مساجد تاریخی تذکراتی داده بودیم.

میراث فرهنگی اصفهان در پاسخ به این اخبار مدعی شده بود که بودجه کافی برای حضور دائمی یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مکان وجود ندارد اما به نیروی انتظامی در این ارتباط تذکرات لازم داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه ترین اخبار دریافتی در این ارتباط نشان می دهد گردشگران نه تنها همچنان به بازی در کنار این بنای تاریخی مشغول هستند بلکه یکی از گردشگران به گفته شاهدان برای آوردن توپ  والیبال خود، از دیوار راست بالا رفته! و به یکی از حجره های مسجد تاریخی امام وارد می شود.

سوال اینجاست که اگر به فرض بهانه میراث فرهنگی برای راه دور و عدم امکان حضور نیروهای یگان برای حفاظت از  بناهایی مانندکاخ چهلستون اردستان  که موجب آتش سوزی در این کاخ شد را بپذیریم آیا میراث فرهنگی حتی برای حفاظت از بناهایی با قدمت ۴ قرن نیز نیروی حفاظتی ندارد!!! واگر یگان حفاظت قدرت دفاع از این بنای تاریخی را ندارد آیا هیچ تابلوی هشدار در ارتباط با بازی در این مکان و هشدار درباره وجود دوربین های مداربسته برای برخورد با متخلفان نیز نباید موجود باشد؟!

فیلمی از بالا رفتن یکی از گردشگران از دیواره مسجد امام و ورود وی به این مکان تاریخی ۴۰۰ ساله را در غیبت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی مشاهده می کنید.

۴۶

کد خبر 1281854

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان نفتکش انگلیس دونالد ترامپ باشگاه استقلال ایران و انگلیس ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا زینالی در جمع خبرنگاران گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی از منزلی شخصی در روستای فوق علاوه بر سکه‌های مزبور، چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص، یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یکهزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی، کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی جمع‌آوری شد.

زینالی همچنین گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6085159

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه