Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، اظهار کرد: اجرای این طرح به دنبال برگزاری موفق پویش «بهار مهربانی» که با هدف کاهش آلام مردم به ویژه کودکان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی کودکان در مناطق سیل‌زده اجرا شد صورت می گیرد.

وی افزود: طرح «مهربانی در مهر» به منظور تهیه نوشت افزار اسلامی- ایرانی و کتاب های کمک درسی برای کودکان و دانش آموزان از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی عنوان کرد: این اقدام با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید در راستای اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای امداد فرهنگی و تأمین نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده  از ۲۰ تیر لغایت ۳۰ مردادماه برگزار می‌شود و طی این مدت کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در روند اجرایی طرح «مهربانی در مهر» اقلام جمع‌آوری شده پس از ساماندهی و تفکیک، تا تاریخ ۱۰ شهریور به انبار اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال می گردد تا پس از ارزیابی‌های لازم به استان‌های سیل زده ارسال شود و در اختیار کودکان و دانش‌آموزان این مناطق قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور که سبب تحمیل خسارات سنگینی به برخی هموطنان شد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، با فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعزام کارکنان نهاد برای ارائه خدمات فرهنگ و امدادی در این مناطق، اقدام به اجرای پویش «بهار مهربانی» کرد.

عبدالملکی اضافه کرد: این طرح در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» که به توزیع عادلانه اقلام جمع‌آوری شده در کتابخانه های عمومی سراسر کشور و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، ادامه یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: نقالی، شاهنامه خوانی، بازی‌های بومی محلی، مسابقات تفریحی، پرواز بادبادک ها، قصه گویی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه های جهادی فرهنگی، قصه گویی، برنامه های مرتبط با ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه روزه اولی ها، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در این مناطق بود.

۴۶

کد خبر 1281864

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان سیل نفتکش انگلیس باشگاه استقلال دونالد ترامپ ایران و انگلیس ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف سپاه پاسداران استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این برنامه شهر گچساران و سه روستا مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و برنامه‌های سلامت اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش پرورش نیز در راستای غربالگری روانی دانش آموزان دبیرستان، همکاری ویژه داشته و افراد آسیب‌پذیر را به کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران معرفی کنند.

عسکری اظهار داشت: والدین نقش مهمی در سلامت روان دانش آموزان دارند و می‌توانند فرزندان خود را برای بررسی سلامت روان به پایگا ه ها و مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنند.

وی افزود: خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان بوده و برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن موارد خودکشی ضرورت دارد.

کد خبر 6086440

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • فضای کتابخانه‌های عمومی باید برای گروه‌های خاص تقویت شود