Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@13:25:35 GMT

اخلاق سلامت تطبیقی بر اساس مبانی دینی بررسی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۱۶۳

اخلاق سلامت تطبیقی بر اساس مبانی دینی بررسی شد

به گزارش ایکنا؛ در ادامه سلسله نشست های معنویت پژوهی، نشستی تخصصی به زبان انگلیسی و با عنوان «Religious Bases for comparative Healthcare Ethics: an overview» و عنوان فارسی «اخلاق سلامت تطبیقی بر اساس مبانی دینی» با سخنرانی پروفسور آیرین ژلسون، از دانشگاه جرج تاون برگزار شد.

بنابراین گزارش، پروفسور ژلسون در این نشست با محور قراردادن اخلاق و مطالعات اخلاقی، در موضوعات زیر به بحث پرداخت:

اخلاق زیستی در ادیان (رویکرد مقایسه‌ای)؛

رویکردها و جریان‌های مطالعاتی معاصر درباره اخلاق زیستی؛

پیشینه مطالعات اسلامی درباره اخلاق سلامت؛

پرسش و پاسخ؛ به ویژه درباره دیدگاه‌های موجود در خصوص موضوعات شبیه‌سازی و بِهمرگی (اتانازی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می‌شود، این جلسه سومین نشست تخصصی بود که گروه اسلام و مطالعات معنویت پژوهشکده اخلاق و معنویت به زبان انگلیسی برگزار می‌کرد و علاقه‌مندان به سلسله مباحث معنویت‌پژوهی در آن حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا مبانی دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست هیات اندیشه ورز، استاد یاران نواحی و سرمربیان اقشار شبکه تربیتی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت نقش استاد یاران و سرمربیان حلقه‌های صالحین سپاه قدس گفت:تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی‌های مردم در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سیاسی مهم‌ترین رسالت حلقه‌های صالحین است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن امروز با استفاده از ابزار رسانه تلاش می‌کند تا جنگ رسانه‌ای راه بیندازد و از اتفاقات اخیر نیز سو استفاده کرده افزود: باید هوشیار بود و در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن جوانان را آماده کنیم.
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: اجرای درست این طرح نیازمند همکاری همه مسوولان و مردم است وباید طبق قانون با نا هنجاری‌ها برخورد شود. 
 نماینده ولی فقیه در گیلان از همه مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین خواست نسبت به وظایف خود جدی عمل کرده و اهتمام داشته باشند تا جوانان با قهرمانان دینی و ملی خود بیشتر آشنا شوند.
فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با تقدیر از تلاش‌های حلقه‌های صالحین گفت: تربیت ۸ میلیون جوان در طراز انقلاب ومومن در کشور از اهداف اجرای برنامه‌های حلقه‌های صالحین است و سهم گیلان در این حوزه ۲۵۰ هزار جوان است که باید این امر جدی گرفته شود.
سردارحمید دامغانی همچنین آموزش و توانمند سازی ارکان شبکه تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت را مهم برشمرد و ازمربیان حلقه‌های صالحین خواست برای این امر اهتمام داشته باشند. 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در این نشست بر افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های حلقه‌های صالحین تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم این تغییر در میدان عمل مشهود باشد. 
دراین نشست همچنین احکام ۱۲ نفراز استاد یاران و سرمربیان حلقه‌های صالحین گیلان به آنان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • ایمانی پور: سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما