Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در خصوص تامین اعتبار برای کتابخانه مرکزی اراک مشکلی وجود ندارد و تعهدات استانداری و نهاد کتابخانه‌های کشور برای تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در صورت اعلام نیاز محقق می‌شود. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

مجید رستگار در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به ضرورت همکاری مردم و مسئولان در ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: ترویج کتاب‌خوانی در جامعه با همکاری و همیاری همه مردم و مسئولان انجام می‌شود، تمام ارگان‌ها و ادارات لازم است که برای رشد و تعالی فرهنگ کتابخوانی، که همانا رشد فرهنگ عمومی است، تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استانداری استان مرکزی تخصیص داده شود، تخصیص این میزان اعتبار از سوی نهاد کتابخانه‌ها حتمی و 100 درصدی بوده اما تاکنون مبلغی تخصیص داده نشده زیرا در مرحله اقدام کار بوده و باید احساس نیاز شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار مسئول پیگیری این مهم هستند تا به تناسب زمان اعلام نیاز شود، محدودیتی برای تخصیص اعتبار از سوی نهاد کتابخانه‌ها نداریم، در خصوص میزان اعتبار نیز خوشبختانه مشکلی از سوی تعهدات استانداری و مدیریت برنامه‌ریزی وجود ندارد، تخصیص اعتبار مستلزم اعلام نیاز است.

طرح توسعه کتابخانه عمومی مرکز شرق گیلان به پایان رسیدکتابخانه عمومی شهید مدافع حرم "محمدی مفرد" در مشهد افتتاح شد10 کتابخانه عمومی یزد میزبان طرح «کتابخانه‌گردی» می‌شوند

رستگار بیان کرد: توسعه و تکمیل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی به روند معلوم در کشور در دستور کار قرار دارد، هم‌اکنون براساس تناسب میزان جمعیت و وسعت شهر، کمبود فضای کتابخانه در مرکز استان احساس نمی‌شود، اما با این وجود در هر منطقه که نیاز باشد کار جانمایی و برنامه‌ریزی لازم برای احداث کتابخانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان ساوه نیاز ضروری است، برهمین اساس زمینی در این خصوص پیش‌بینی شده بود اما به سبب مشکل قضایی پس گرفته شده، در صورت برطرف شدن مشکل آن، از زمین برای ساخت کتابخانه استفاده می‌شود، در غیر این صورت تلاش می‌کنیم زمین دیگری را به‌این منظور تهیه کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره احداث بیمارستان دامغان گفت: وزارت بهداشت پیگیر مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان سمنان است و احداث بیمارستان نیز پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

داود منظور در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار داشت: همکاران در وزارت بهداشت پیگیر هستند مصوبات دور اول در احداث بیمارستان‌های جدید بوده و قطعاً بیمارستان دامغان جزو این موارد است.

وی افزود: در این زمینه مقدمات آن فراهم شده و تخصیص زمین انجام شده است و امیدواریم امسال هم اعتبارت خوبی تخصیص یابد که با سرعت انجام شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان هر تخت 10 میلیارد تومان هزینه دارد و چون 960 تختخوابی طراحی‌شده است باید متناسب با آن حداقل 960 میلیارد تومان تخصیص یابد.

منظور گفت: ما هم تلاش می‌کنیم از محل منابع تخصیصی که برای وزارت بهداشت است این اعتبار را تأمین کنیم.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • ۲۱۱ طرح سفر اول رییس جمهور به استان سمنان افتتاح شده است