Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با اشاره به حمایت اداره کل بهزیستی از ۱۷ هزار خانواده بدسرپرست و بی سرپرست گفت: مستمری خانواده های تحت پوشش بهزیستی افزایش پیدا کرده است ولی گرانی و تورم آن را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، توجه به مددجویان و معلولان به عنوان یکی از محوری ترین مسائلی است که همواره جامعه با آن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امری که دستگاه سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی آن در امر ارائه خدمات و امکانات اهمیت ویژه ای دارد.

 

« اسدالله حیدری» در مصاحبه اختصاصی با  خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ویژه برنامه های این سازمان گفت: در خصوص ویژه برنامه های بهزیستی شاهد اقدامات خوبی هستیم. بهره برداری از 56 واحد مسکونی برای معلولین و افتتاح یک مرکز معلولین ذهنی با ظرفیت 35 نفر در ساوجبلاغ ، افتتاح دو پایگاه سلامت در استان البرز، افتتاح مرکز توانمند سازی معتادین بهبود یافته در شهرستان فردیس ، مانور بزرگ اورژانس اجتماعی در سطح شهر کرج، برگزاری همایش عفاف و حجاب ، برگزاری دوره آموزشی روانشناسی رشد اجتماعی نوجوانان ویژه کارشناسان بهزیستی و برپایی نمایشگاه توانمندی های معلولین، زنان سرپرست خانوار در تمامی شهرستان ها صورت گرفت.

 

لطفا بفرمایید در حال حاضر، افراد تحت پوشش بهزیستی در استان البرز چه تعداد است؟

 

جامعه هدف بهزیستی فقط معلولین نیستند بلکه شامل کودکان بد سرپرست و بی سرپرست ، زنان سرپرست خانوارو معتادین هم می باشد، که سی هزار نفر معلول مستمری بگیر هستندو سی هزار نفر خدمات غیر مستمری را دریافت می کنند که گاهی از غیر مستمری بالاتر است . 16 هزار خانواده سرپرست خانوار و از کار افتاده تحت حمایت داریم. 50 مرکز شبانه روزیی که شامل 3600 نفر نگهداری می باشد 17 مرکز روانی مزمن و 20 مرکز سالمندان را شامل می شود.

 

یکی از مهمترین مسائل قابل توجه در زمینه خدمات رسانی به معلولان مناسب سازی معابر است، در این خصوص چه برنامه هایی تا کنون صورت گرفته است.؟

 

این امر بر عهده کمیته مناسب سازی که با بهزیستی و استانداری که به عهده بخش عمرانی آن است با جلسات فصلی در حال انجام است، که شهرداری و شورای شهر کرج جلسات متعددی داشتند و گزارش خوبی ارائه کردند ، بهزیستی دبیرخانه است و ملزم به دریافت گزارشات است اما امور اجرایی از شهرداری صورت می گیرد که باید گام به گام عمل کنیم. در ناوگان حمل و نقل شهری که 30 دستگاه مناسب سازی خریداری شده و همچنین در جلسه اخیر مناسب سازی استان ، دو دستگاه ون مناسب سازی شده برای خانواده سالمند و معلول مصوب شد. این اقدامات را در دستور کار و در حال انجام دارد.

 

متناسب با خبری که در رسانه ها در خصوص مستمری نیازمند مطرح شد و اقدام بهزیستی در این رابطه، بفرمایید این روند در حال حاضر چه رویه ای را طی می کنند؟

 

مستمری افراد تحت پوشش افزایش پیدا کرد که البته با گرانی و تورم این عملکرد بهزیستی را خنثی کرد. بسیاری افراد 15 سال پشت نوبت بودند که این امر برطرف شد و جزو مستمری بگیران شدند. به تازگی 5هزار نفر اضافه به مستمری بگیران شدند که جمعا 30 هزار نفر معلول مستمری بگیر داریم و دیگر افراد که تعداد کثیری را شامل می شوند غیر مستمری تحت حمایت هستنند.

 

بفرمایید در حوزه اجتماعی چه تعدادی از افراد تحت پوشش هستند ؟ 

 

۱۶هزار خانواده تحت حمایت داریم که شامل زنان سرپرست خانوارو افراد از کار افتاده هستند . مراکز شبه خانواده 24 مرکز می باشد که 897 کودک بد سرپرست و بی سرپرست هستند و 396 نفر در مراکز شبه خانواده نگهداری می شود. تعداد پنج شهرستان دارای اورژانس اجتماعی است که شامل مددکار، روانشناس و مشاوره حقوقی می باشد و همچنین 63 مرکز مشاوره در حال ارائه خدمات هستند.

 

سرانجام مرکزی که در گلشهر تخلف کرد چه شد؟

 

این مرکز در سال 1382 با موافقت اصولی که از تهران دریافت کرده بود مرکز را دایر کرد که پلمپ خواهد شد و دستور قضائی را شامل می شود. به علت اینکه بهزیستی مجوزی به این مرکز نداده است ، اماکن و دستگاه قضاء با آنها برخورد می کند. بهزیستی فقط با مراکزی که بهشون مجوز می دهد برخورد می کند که با سه اخطار پلمپ می کنیم .

 

اولویت های اداره کل بهزیستی استان البرز چه مواردی است؟

 

اولویت های اداره کل استان البرز با همین شعاری که اعلام شده است آغاز می شود . این شعار« بهزیستن در گام دوم ، شفافیت و توانمند سازی و ارتقای سلامت اجتماعی » است ، این شعار راهبردی است ، به این معنی که هرچه فعالیت های ما با شفافیت بیشتری باشد اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی افزایش می یابد و دیگری توانمند سازی در حوزه مسکن و اشتغال است که با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد تومان می باشد و همچنین از طریق بیمه کارفرمایی و مناسب سازی محیط زندگی به توانمندی افراد و حضور در اجتماع کمک می کند. دغدغه ی بهتر زیستن و کمک به معلولین جهت رفاه نسبی در جامعه و حداقل ها می باشد.

 

* فاطمه دانایی

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور رهن و اجاره روزنامه بیرجند خراسان جنوبي مقام معظم رهبری شیراز امام رضا ع مدیرکل بهزیستی البرز مددجویان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی