Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد هیئتی از این جنبش در سفری چند روزه به ایران آمده اند.

در ادامه این سفر نایب رئیس حماس آقای شیخ صالح العارودی با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفتگو کرد.

شایان ذکر است، پیش از این اسماعیل هنیه تصریح کرد: «ما منتظر نتایج مهمی از این سفر هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بلندپایه حماس در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه‌ای افزود: تصمیم حماس به خروج از سوریه، یک تصمیم سازمانی بود که با بررسی‌های کامل اتخاذ شد. حماس در گذشته در امور داخلی سوریه دخالت نکرده است و در هیچ مرحله‌ای در آینده هم دخالت نخواهد کرد. امیدواریم سوریه بار دیگر قوی شود و شرایط عادی خود را به دست آورد.

وی همچنین گفت: دیدار‌های وزیر امور خارجه بحرین با مقامات اسرائیلی در واشنگتن را محکوم می‌کنیم. سفر‌های متقابل مقامات اشغالگر و امارات را محکوم می‌کنیم. 

پایگاه خبری الخلیج الجدید نیز گزارش داد هیئتی از مسئولان حماس برای سفری که به گفته این جنبش بسیار مهم است به تهران سفر کرده اند.

این منبع افزود: «اعضای این هیئت با مسئولان ایران درباره توسعه روابط دو جانبه گفتگو خواهند کرد».

موسی ابو مرزوق، رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس چند روز پیش اعلام کرد: «روابط با ایران در بهترین وضعیت خود قرار دارد».

هیئتی از اعضای حماس به ریاست اسامه حمدان، نائب رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش روز پنجشنبه با حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مقر سفارت تهران در بیروت دیدار کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟