Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع مسئول در سفارت بغداد در دمشق به صورت قاطع هرگونه مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در خصوص ایجاد گذرگاه جدید در شمال این کشور را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الوطن، پس از اخبار منتشر شده در خصوص تاخیر در افتتاح گذرگاهی جدید میان شهر "سنجار " عراق با سوریه، صحبت از گذرگاه‌های مرزی میان سوریه و عراق مجدداً در رسانه‌ها مطرح شده است؛ اما یک منبع مسئول در سفارت بغداد در مشق در گفت‌وگو با روزنامه "الوطن" سوریه افتتاح این گذرگاه جدید را به صورت قاطعانه رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع عراقی با بیان این که اخبار منتشر شده در خصوص افتتاح گذرگاه جدیدی میان عراق و سوریه به هیچ وجه صحت ندارد، گفت: انتشار چنین اخباری در راستای ایجاد تشویش و منحرف کردن افکار عمومی است.

این منبع عراقی تاکید کرد: این گذرگاه که در رسانه‌ها از آن یاد برده شده، "یک گذرگاه غیررسمی و غیرقانونی است و هیچ صحبتی میان سوریه و عراق در خصوص آن صورت نگرفته است".

این منبع با اشاره به این که اخبار منتشر شده در خصوص این گذرگاه تنها اظهاراتی مطرح شده از سوی شبه‌نظامیان است، اعلام کرد: چنین گذرگاهی تحت کنترل ارتش سوریه نیست، پس چگونه ممکن است بر سر ایجاد آن توافق شود؟

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: دولت‌های عراق و سوریه به دنبال افتتاح گذرگاه "البوکمال- القائم" هستند و تلاش برای انجام این امر همچنان ادامه دارد. بغداد و دمشق در خصوص افتتاح این گذرگاه به مراحل پیشرفته‌ای رسیده‌اند.

پیشتر برخی از رسانه‌ها اخباری را مبنی بر این امر منتشر کردند که در پی مخالفت نیروهای سوریه دموکراتیک با برافراشتن پرچم سوریه بر گذرگاهی مرزی، عراق تصمیم گرفته افتتاح این گذرگاه مرزی با سوریه را تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیندازد.

در همین راستا، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که قرار بود طی هفته جاری گذرگاهی میان شهر "سنجار" عراق با اراضی مقابل آن در سوریه که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است، افتتاح شود تا بازگشت آوارگان ایزدی از اردوگاه "الهول" واقع در "الحسکه" و اردوگاه‌های دیگر که در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک قرار دارند، به خاک عراق تسهیل شود.

منابع در اقلیم کردستان عراق مدعی شدند که محافل کرد در حال رایزنی در خصوص ایجاد این گذرگاه تحت نظارت سازمان ملل و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هستند و مقامات عراقی سه ماه قبل بر سر ایجاد این گذرگاه با نیروهای سوریه دموکراتیک به اتفاق‌نظر رسیدند.

سوریه و عراق دارای سه گذرگاه مشترک هستند و آن سه گذرگاه عبارتند از گذرگاه "الیعربیة" که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است و در مقابل آن در عراق،  گذرگاه "ربیعة" قرار دارد. گذرگاه دیگر "الولید" در عراق نام دارد که در مقابل آن گذرگاه "التنف" که توسط نیروهای ائتلاف ضد داعش اشغال شده است، قرار دارد. سومین گذرگاه نیز گذرگاه "القائم" در عراق است که در طرف دیگر آن در سوریه، گذرگاه "البوکمال" قرار دارد که تحت کنترل نیروهای دولت سوریه است.

این تحولات همزمان با این صورت گرفته است که فرماندهی عملیات مشترک عراق از آغاز مرحله جدیدی از عملیات "ارادة النصر" خبر داد که با هماهنگی ارتش سوریه با هدف نابودی باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در مرزهای عراق با سوریه انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق قسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق

به گزارش تابناک، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شده است.

منابع اعلام کردند صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

پیشتر انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک