Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@08:36:50 GMT

طرز تهیه نخودک میان وعده‌ای سالم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۵۹۷

طرز تهیه نخودک میان وعده‌ای سالم

اما همیشه که نمی‌توان این غذا‌ها را تهیه و مصرف کرد. ولی می‌توان آن را همچون تنقلات به صورت روزانه یا هفته‌ای دو یا سه بار مصرف کرد.

تقریبا همه ما گندمگ، برنجک یا عدس برشته خورده ایم. اما شاید کمتر نخودک یا همان نخود بو داده خورده باشیم. این اسنک خوشمزه را می‌توانید در فر تهیه کنید. با توجه به ذائقه و سلیقه خود می‌توانید هر نوع طعم یا مزه‌ای که دوست دارید به نخود بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله انواع نخودک می‌توان به طعم‌های لیمویی، فلفلی، دارچینی و نمکی اشاره کرد. حتی می‌توانید برای اینکه کمی طعم مدیترانه‌ای به خود بگیرد، ارگانو (آویشن) و ریحان خشک شده به آن بزنید. صبح‌ها پیش از ناهار که احساس گرسنگی می‌کنید، یک مشت از نخودک میل کنید تا احساس سیری به شما بدهد.

زمان تهیه: ۵ دقیقه
زمان پخت: یک ساعت و ۲۰ دقیقه
میزان: دو پیمانه

مواد لازم:
نخود پخته شده (یا کنسرو نخود) ۵۵۰ گرم
روغن زیتون یک قاشق چایخوری
پودر پاپریکا کبابی ۱/۸ قاشق چایخوری
پودر لیمو و فلفل یک قاشق چایخوری
پودر کاری نصف قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری


طرز تهیه:
۱. فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.
۲. نخود‌های پخته شده را آبکش و خشک کنید. برای خشک کردن، آن‌ها را روی دستمال کاغذی حوله‌ای بریزید و ۲۰ دقیقه بگذارید بماند تا همه رطوبت بیرونی نخود‌ها به دستمال کاغذی کشیده شود. سپس، کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و نخود‌ها را روی آن پهن کنید و داخل فر بگذارید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند. نخود‌ها باید کاملا برشته و طلایی شوند.

۳. از فر خارج کنید و داخل روغن زیتون، پاپریکای کبابی، پودر لیمو فلفلی، کاری و نمک بغلطانید. آن‌ها را باید در ظرف‌های دردار نگهداری کنید.



منبع: برترین ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید

پهپاد‌های انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپاد‌های انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگر‌های متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپاد‌ها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپاد‌های ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر‌های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران | ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • دستور پخت آش آبکش قوچانی، خوشمزه و دلچسب
  • توزیع ۶ میلیون وعده غذا میان نیازمندان از ابتدای ماه رمضان