Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:52:48 GMT

بعیدی‌نژاد: برای سناریوهای مختلف آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۶۰۲

بعیدی‌نژاد: برای سناریوهای مختلف آماده‌ایم

سفیر کشورمان در لندن هشدار داد: دولت انگلیس باید نیروهای سیاسی داخلی را که خواهان تشدید تنش میان ایران و انگلیس هستند، بازدارد.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهور اسلامی ایران در انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دولت انگلیس باید مانع از نیروهای سیاسی داخلی شود که خواهان افزایش تنش کنونی میان ایران و انگلیس به‌ فراتر از مسئله کشتی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این، به‌ویژه در شرایط حساس کنونی منطقه خطرناک و غیر عقلانی خواهد بود. با این حال، ایران قوی است و برای سناریوهای مختلف آماده خواهد بود.

بعیدی نژاد در اظهارات خود به بالا رفتن سطح اختلافات میان تهران و لندن در پی توقیف غیر قانونی نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس اشاره دارد که بیش از دو هفته پیش در تنگه جبل‌الطارق اتفاق افتاد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز عصر روز جمعه یک نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف و اعلام کرد که این کشتی را به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توقیف کرده است.

وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به انتقاد برخی کشورهای غربی از ایران به دلیل توقیف کشتی "استنا ایمپرو" تاکید کرد که اقدام انگلیس در توقیف نفتکش حامل نفت ایران کاملا غیرقانونی و دزدی دریایی است اما اقدام ایران، در راستای اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد روابط ايران و انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنج‌گانه / رویایی به نام شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه