Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز(یکشنبه) با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی گام های جدیدی برای مقابله با این نوع تهدیدات اتخاذ کرده است نوشت: اخیرا یک هیات امنیتی اسرائیلی نشستی برگزار کرده و تاکید کرده است که ایران به یک بازیگر مهم در آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی چه در سطح  منطقه خلیج(فارس) و چه در سطح خاورمیانه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که جزئیات زیادی در رابطه با آن منتشر نشده است، احتمال اینکه ایران خطری برای کشتی های رژیم صهیونیستی در گذرگاه های دریای سرخ ایجاد کند، مورد بررسی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی در سایه تشدید تنش در خلیج فارس عایق هایی در بندر نظامی شهر "ایلات" ایجاد کرده است تا کشتی‌ها و قایق‌های غیرنظامی وارد این منطقه نشوند.



این تیم امنیتی گفته است که امکان انجام عملیات علیه اهداف اسرائیلی به وسیله قایق های تندرو باید جدی گرفته شود، هرچند ایران درحال حاضر خواهان درگیری دریایی با اسرائیل نیست.

این روزنامه صهیونیستی همچنین می‌نویسد که ایران اگر قصد دارد عملیاتی علیه اسرائیل انجام دهد با استفاده از هم پیمانان خود یعنی انصارالله یمن و حزب الله لبنان این کار را انجام خواهد داد زیرا سلاح پیشرفته در اختیار دارند و می توانند کشتی های اسرائیلی را از مسافت 300 کیلومتری هدف قرار دهند و این مساله باعث می شود که آب های اسرائیل در  تیررس آن‌چه موشک های ایرانی موجود در لبنان، یمن و سوریه خوانده شده قرار گیرد.

در این گزارش همچنین آمده است که بررسی‌ها و تحقیقات رژیم صهیونیستی نشان می دهد که ایران در سال های اخیر موشک های دور برد با دقت هدف گیری بالا با استفاده از سیستم جی پی اس ساخته است.

 این تدابیر رژیم صهیونیستی درحالی اتخاذ می شود که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که عصر روزجمعه ۲۸ تیر  یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون حقوقی رئیس جمهور: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود

محمد دهقان صبح امروز - چهارشنبه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلا در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در حال کار روی همه تحولات با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

دهقان با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

وی یادآورشد: رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بستر برخی از اقدامات ما بوده و مسیر خود را طی می‌کند. ما در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد