۳۳ اثر در آخرین روز جشنواره فیلم شهر نمایش داده میشود
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۶۳۰
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر، این آثار امروز- ۳۰ تیر- در چهار سالن و پنج سانس از ساعت ۱۴ تا ۲۴ نمایش داده میشود.
در سانس اول ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در سالن شماره یک، فیلمهای «گرگم و گله می برم»، «قونقا»، «بذار امشب بگذره»، «این سو، آن سو»، «مرگ روشن»، «لازم نیست منتظر بمانید» و «سنگهای سپید» در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در سالن شماره ۳، فیلم ویدئویی «یک خواب کوچولو» ساخته حسین عامری و ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در سالن شماره ۴، فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» ساخته رحیم طوفان در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش در میآید.
سانس دوم ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در سالن شماره یک، فیلمهای «قصه مردی که لب نداشت»، «فیبولا»، «قصه بولوار»، «کنترل خشم ۲»، «مه» و «آخرشه» در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده میشود.
همچنین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در سالن شماره ۴، مستند «لیوینگستون، مرد و روش» ساخته سوفیا مورا در بخش مسابقه سینمای بینالملل نمایش داده میشود.
سانس سوم ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک، فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران همچون «#نفرس»، «کربلای تو همینجاست»، «باغهای معلق»، «زنان مریخی مردان ونوسی»، «چرخش» و «موج کوتاه» نمایش داده میشود.
ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در سالن شماره ۳، فیلم ویدئویی «نگاه خیره» ساخته فرزاد خوشدست در بخش مسابقه سینمای ایران و ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۴، مستند «همه بچههای مامان» ساخته رضوان سرمد در بخش مسابقه سینمای ایران و بینالملل به نمایش در میآید.
ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ نیز در سالن شماره ۲، فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» ساخته تهمینه میلانی در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده میشود.
براساس این گزارش، سانس چهارم ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره یک، مستند «ملوانان تنها به دریا نمیروند» در بخش مسابقه سینمای ایران، ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» ساخته رضا زهتابچیان و در سالن شماره ۴، ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ نیز مستند بلند «شهر آزمایشگاهی» ساخته چاد فردریچ در بخش مسابقه سینمای بینالملل نمایش داده میشود.
سانس آخر، ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ در سالن شماره یک، مستند بلند «مهین» ساخته محمدحسین حیدری و ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ فیلم سینمایی «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر در بخش مسابقه سینمای ایران نمایش داده میشود.
همچنین ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ در سالن شماره ۳، فیلم سینمایی «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی در بخش مسابقه سینمای ایران و در سالن شماره ۴، ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ فیلم سینمایی «تو هرگز اینجا نبودی» ساخته لین رمزی در بخش مسابقه سینمای بین الملل نمایش داده میشود.
هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» به دبیری هاشم میرزاخانی در پنج بخش «سینمای ایران»، «سینمای بین الملل»، «محله»، «تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران» و «جنبی» ۲۶ تا ۳۱ تیرماه امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.
تهرا م/۷۲۴۵//۱۳۴۸
منبع: ایرنا
کلیدواژه: شهرداری تهران جشنواره
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
پل شریدر که به زودی با جدیدترین فیلمش راهی جشنواره کن میشود، پنج سال قبل در چنین روزی به بهانه حشنواره جهانی فیلم فجر در تهران حضور داشت و از سینمای ایران و آینده سینما صحبت کرد.
به گزارش ایسنا، تا پیش از شیوع کرونا و تغییرات مدیریتی در سینما، چند سالی بود که جشنواره فیلم فجر نه فقط در بهمنماه بلکه در اردیبهشتماه با ساختار و شمایلی متفاوت برگزار میشد و میزبان سینماگران و فیلمهایی از کشورهای دیگر بود.
جشنواره جهانی فجر با وجود برخی انتقادهایی که در داخل کشور نسبت به آن مطرح میشد، جایگاهی پیدا کرده بود که در همان چند دورهی برگزاری چهرههای بنامی از سینمای دنیا را به ایران کشاند از جمله پل ژوزف شریدر که درست در همین روز چهارم اردیبهشتماه در نشستی خبری در پردیس سینمایی چارسو مقابل خبرنگاران ایرانی نشست.
شریدر -فیلمنامهنویس و کارگردان مشهور امریکایی - که فیلمنامههای «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» ساخته مارتین اسکورسیزی را نوشته و در روزهای گذشته فیلم جدیدش با نام «اوه، کانادا» به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافته است، اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به جشنواره جهانی فجر در تهران آمد و پس از برگزاری یک کارگاه فیلمنامه نویسی، در یک نشست خبری پاسخگوی سوال اهالی رسانه شد.
او در آن نشست با اشاره به اینکه «در دنیا چند فستیوال هستند که میتوان جشنواره جهانی فجر را با آنها مقایسه کرد مثل جشنواره تورنتو ولی از ابعاد این جشنواره و تعداد فیلمهای حاضر در آن شگفتزده شدم» درباره آشنایی خود با سینمای ایران گفته بود: «درباره جایگاه سینمای ایران که تردیدی نیست چون جایگاه ویژهای دارد. در ۱۵ سال گذشته (تا سال ۱۳۹۸) سه نهضت ملی سینمای ایران، رومانی و آرژانتین شکل گرفته و همیشه این انتظار میرود که در هر جشنوارهای از سینمای ایران فیلمی حضور داشته باشد. برای بیشتر ما در غرب، سینمای ایران با کیارستمی شروع شد ولی بعد به فرهادی رسیدیم و حالا هم فیلمهای دیگری هستند. یکی از دوستان من گادفری چیشایر (منتقد آمریکایی) است که فیلمهای ایرانی زیادی دیده و کتابی درباره سینمای ایران مینویسد و به من فیلمهای ایرانی پیشنهاد میدهد.»
شریدر که سال گذشته در جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تقدر شد، درباره آینده سینما با وجود شبکههای مختلف و کمپانیهایی مثل نتفلیکس بیان کرده بود: «من فکر میکنم در این صد سال هرچه آموختیم خیلی به کارمان نیاید چون همه چیز تغییر کرده، مدت زمان فیلمها عوض شده و اینکه کجا فیلم ببینیم و چگونگی پخش و عرضه، همگی تغییر کرده است. قبلاً فکر میکردم در یک مقطع گذار هستیم ولی الان فکر میکنم در یک مقطع گذار دائم هستیم. الان دیگر بازار هدف، آمریکاییها نیستند بلکه برای چینیها میسازیم.»
وی همچنین با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی گفته بود: «در حالیکه فیلمها منحصر به کلاس خاصی از فیلمسازان بودند، تکنولوژی این مرزها را شکسته و هر کسی میتواند فیلم بسازد. پس خبر خوب برای آینده سینما این است که هر کسی میتواند فیلم بسازد ولی خبر بد این است که دیگر نمیشود امرار معاش کرد.»
شریدر در بخشی دیگر از آن نشست درباره اینکه به نظر میرسد شناختش از سینمای ایران بیشتر با فیلمسازانی باشد که به نوعی سیاسی شناخته شدهاند، بیان کرده بود: «تا جایی که من میدانم دو نوع سینما در ایران وجود دارد؛ یکی برای مجامع عمومی است و یکی هم داخلی و من بیشتر فیلمهایی را دیدهام که بیرون نمایش داشتهاند، اما فیلمهایی را که درباره جنگ بوده چون خارج از کشور چندان نمایشی نداشته مسلماً ندیدهام. شما مثل فیلیپین دو سینمای داخلی و خارجی دارید و به همین دلیل دو جشنواره فجر هم دارید. با این حال من هیچکدام از کارگردانها مثل کیارستمی، فرهادی و پناهی را سیاسی نمیدانم ولی میدانم فیلمهای سیاسی جذابی میشود اینجا ساخت.
این فیلمساز امریکایی در آن مقطع در واکنش به تحریمهای رییس جمهور وقت ایالات متحده (دونالد ترامپ) علیه ایران و آسیبهای آن به هنرمندان و سینما با ابراز تأسف از تحریمها اظهار کرده بود: «الان دورانی است که نمیشود به امریکایی بودن افتخار کرد، در حالی که من همیشه و حتی زمان جنگ ویتنام به آمریکایی بودنم افتخار میکردم. در حال حاضر آنچه پیش آمده به بهانه تغییر رژیم ایران و در واقع برای دستیابی به نفت و منابع طبیعی شما است و این چیزی است که در ۱۰۰ سال گذشته وجود داشته و تأثیر یک هنرمند در مقایسه با ماشین پروپاگاندا خیلی اندک است. به همین دلیل به نظرم این وضعیت بسیار عذابآور است.»
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض سینماگر مطرح آمریکایی به فهرست برترین فیلمهای تاریخ سینما اعلام فیلمهای حاضر در جشنواره کن ۲۰۲۴ ؛ ایران هیچ نمایندهای ندارد غافلگیریهای جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما