Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:10:24 GMT

انتخابات پارلمانی در اوکراین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۶۳۵

انتخابات پارلمانی در اوکراین برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون آلمان، مردم شهرهای مختلف اوکراین امروز با حضور در پای صندوق های رای نمایندگان جدید پارلمان این کشور را انتخاب می کنند.

با توجه به روی کار آمدن رئیس جمهور و دولت جدید در اوکراین این انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری جدید اوکراین بلافاصله پس از سوگند یاد کردن، مجلس این کشور را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از موعد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری جدید اوکراین از نمایندگان پارلمان این کشور خواسته تا بدون تاخیر، دو قانون اخلاقی نمودن حیات سیاسی را به تصویب برسانند. یکی از این قوانین، مربوط به لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان و دیگری ممنوعیت هرگونه ثروت اندوزی شخصی غیر قانونی است.

کد خبر 4672028 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا ولادیمیر زلنسکی پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

به گزارش قدس آنلاین، رسوایی‌ها در پارلمان انگلیس به‌ویژه میان نمایندگان محافظه‌کار هر روز در حال گسترش است. این نمایندگان به تجاوزهای جنسی و مشاهده فیلم‌های غیراخلاقی در مقر پارلمان متهم هستند و این امر باعث شده است که بی‌اعتمادی مردم نسبت به نمایندگانشان بیشتر شود.

همچنین پنجشنبه گذشته، مارک منزز، نماینده پارلمان انگلیس به اتهام سوءاستفاده از بودجه در طول مبارزات انتخاباتی تعلیق عضویت شد و تعداد نمایندگان حزب محافظه‌کار که هدف شکایت قرار گرفته‌اند و یا به دلیل رفتارهای نامناسب کنار گذاشته شده‌اند، افزایش یافته است.

به گزارش ایندیپندنت، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حتی بدون برگزاری انتخابات، حزب اپوزیسیون کارگران از حزب حاکم پیشی گرفته است و حزب حاکم ۱۴ سال است که با فشارهایی مواجه شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، تیم بایل، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ملکه ماری در اظهاراتی می‌گوید: هر بار که یک رسوایی رخ می‌دهد گمان می‌کنیم که این دیگر آخرین رسوایی است، اما باز هم می‌بینیم رسوایی جدید ستون محافظه‌کاران را به لرزه در می‌آورد. مردم معتقدند که این دولت خسته شده است و باید هر چه زودتر از رقابت کنار گذاشته شود.

منابع خبری گزارش دادند که مارک منزز نماینده ۵۲ ساله پارلمان انگلیس اخیرا پس از آشنایی با یک مرد در وب‌سایت دوستیابی با او در یک آپارتمان ملاقات می‌کند و چند نفر نیمه شب او را در این آپارتمان حبس می‌کنند و او را مجبور به پرداخت هزاران پوند می‌کنند. منزز به نوبه خود انجام هر کار نادرست و مذموم را رد می‌کند.

چند روز قبل از آن نیز ویلیام راگ، نماینده پارلمان انگلیس پس از دادن شماره تلفن نمایندگان به شخصی از یک اپلیکیشن دوستیابی همجنس‌گرایان، از گروه پارلمانی محافظه‌کار کناره‌گیری کرد و گفت که می‌ترسد این شخص اطلاعات شرم‌آوری درباره او داشته باشد.

رسوایی‌های پارلمان انگلیس محدود به این دو نماینده نیست و ماه گذشته نیز اسکات بنتون، یک نماینده محافظه‌کار به دلیل برخی فشارها کنارگیری کرد. این اتفاق مدتی کوتاه بعد از تعلیق عضویت همکارش پیتر بون رخ داد؛ شخصی که  به خاطر ارعاب و رفتار جنسی نامناسب علیه یکی از دستیاران سابق پارلمان مجرم شناخته شد.

پیش از این نیز چندین نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس به دلیل متهم شدن به تجاوزهای جنسی کناره‌گیری کردند. بر اساس این گزارش، کم‌تر از یک سوم مردم انگلیس معتقد هستند که رفتار پارلمانی‌ها مناسب و استاندارد است. نمایندگان خاطی، اخراج شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد
  • رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس
  • گزافه‌ گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران