Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه علی‌آبادی، منتخب چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ کل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اگر افرادی که مدیریت امور مختلف در کشور را بر عهده دارند، از فرامین پروردگار که در قرآن کریم آمده است بهره‌مند شوند، می‌توانند گام مؤثری در رفع مشکلات جامعه بردارند.

وی افزود: بر عهده والدین است تا فرزندان خود را در مسیر قرآن و فعالیت‌های قرآنی قرار دهند، چنانچه نوجوانان در وادی قرآن قرار گیرند، جذب مفاهیم آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌آبادی با اشاره به درک مفاهیم قرآنی افزود: قرار گرفتن در مسیر قرآن سبب آرامش می‌شود و کسی که با قرآن مانوس شود ابتدا باید معانی و مفاهیم آیات این کتاب آسمانی را درک کند، همانطور که پروردگار سکینه و آرامش را به‌واسطه قرآن در قلب‌ها نازل می‌کند.

این منتخب چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ کل آثار قرآن را تنها معنوی ندانست و گفت: انس با قرآن نه تنها از بُعد معنوی بلکه از لحاظ مادی نیز در زندگی شخصی تاثیرگذار است. افراد قرآنی با درک مفاهیم قرآن شکرگزار نعمات الهی بوده و برای به‌دست آوردن روزی حلال تلاش می‌کنند.

انس با قرآن مهجوریت این کتاب آسمانی را از بین می‌برد

علی‌آبادی بیان کرد: انس با قرآن باید در سراسر جامعه رواج پیدا کند و فعالیت‌های قرآن میان افراد ترویج یابد. اگر دوستی با قرآن همه‌گیر شود این کتاب آسمانی از مهجوریت رها خواهد شد.

وی ادامه داد: با ترویج آموزه‌های قرآن افراد مسیر درست زندگی خود را پیدا خواهند کرد و کمتر شاهد مشکلات و معضلات در اجتماع خواهیم بود.

مشکلاتی بر سر راه متسابقان است که نیازمند بهینه‌سازی است

این منتخب چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ کل بیان کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز مشکلاتی بر سر راه شرکت‎کنندگان است، کمبود فضاهای آموزشی پرقدرت در شهرستان‌ها بزرگترین عامل رکود شرکت‎کنندگان در مراحل استانی است.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی معمولاً حافظان در سطح مقدماتی با هم رقابت می‌کنند و این مهم به دلیل نبود فضاهای آموزشی در شهرستان‌ها است، با این توصیف برگزیدگان سال‌های گذشته با همان ترتیب قبل به مرحله کشوری صعود می‌کنند.

علی‌آبادی بی‌توجهی برخی خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی را عامل دیگر در مشکلات ابراز کرد و افزود: مسابقات فرصت خوبی برای کسب تجربه است، اما متأسفانه برخی از خانواده‌ها برای شرکت در این مرحله تلاش زیادی ندارند، همچنین برخی از شرکت‌کنندگان در اعزام به مسابقه جدیت لازم را به کار نمی‌گیرند.

این برگزیده قرآنی در مشهد گفت: حفظ کل قرآن کریم را طی مدت هفت سال به اتمام رساندم و در این راه علاوه بر علاقه شخصی حمایت پدر و مادرم تأثیر بسزایی در موفقیت من داشت.

وی اظهار کرد: چند سال است که در مسابقات مرحله استانی اوقاف، آموزش و پرورش، جوانان و... دارای مقام اول هستم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی مسابقات قرآن کاهش آسیب های اجتماعی انس با قرآن مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادین متجاهر بود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قزوین در سال 1403، ضمن تاکید بر اهمیت حضور مدیران در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین، اظهار داشت: تقویت کارگروه اجتماعی در سطوح مدیریت ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مورد توجه قرار گرفته است؛ این کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد و شورای برنامه‌ریزی استان دارای اهمیت است، چرا که منابع را هدایت می‌کند، بنابراین حضور مدیران در این جلسات مهم است.

وی تاکید کرد: در موضوعات کارگروه که دارای اهمیت ویژه‌ای است سلسله اقدامات عملیاتی باید صورت گیرد، باید ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و با دستگاهی که در سال جاری همراهی قانونی را نداشته باشد برخورد می‌شود، لازم است همه دستگاه‌ها با توجه به وظایفی که قانون برای آن‌ها مقرر کرده است برای مقابله با معضلات اجتماعی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند؛ عدم پیگیری و عدم پاسخگویی معضلی است که باید به صورت ویژه و جدی‌تر دنبال شود.

معاون استاندار افزود: قبل از پایان سال، سلسله جلساتی در حوزه برقراری امنیت و کاهش برخی از جرائم داشتیم و تصمیم‌هایی اتخاد شد که به واسطه آن در ایام تعطیلات با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم؛ در استان قزوین بیش از 30 درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادین متجاهر بود، مسئله سرقت یکی از مهمترین عوامل نارضایتی در کشور است که در استان قزوین با تدبیر درست میزان آن کاهش داشته است.

کاظمی با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده 16 تصریح کرد: در راستای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که 5 هکتار زمین به کمپ ماده‌16 اختصاص دهد، باید این مسئله رسیدگی شود و این کمپ را طبق موارد تعیین شده ایجاد کنیم، ایجاد اشتغال برای معتادین متجاهر توسط این کمپ سبب عدم بازگشت معتادین به جرائمی مانند سرقت می‌شود؛

معاون استاندار خاطرنشان کرد: طبق آمار منابع رسمی روند شد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمارهای کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل دیگر در حوزه آسیب اجتماعی که باید مورد توجه قرار بگیرد رصد هوشمند است باید اطلاعات نسبت به آسیب‌های اجتماعی به طور دقیق و هوشمند احصا شود، بررسی‌های میدانی باید صورت بگیرد تا نگاه ما دقیق تر باشد و دچار انحراف نشویم.

کاظمی با اشاره به اقدام ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بیان کرد: ما از نعمت وجود ولایت فقیه و نعمت وجود نیروهای مسلح مقتدر و عزت آفرین برخوردار هستیم، آنچه که دیدیم و همه دنیا به ویژه اشرار عالم به سرکردگی آمریکا و انگلیس آن را تجربه کردند، بی‌نظیر بود و تحولات سیاسی را در حوزه بین الملل رقم زد که جا دارد از همه عوامل اقتدار آفرین به خصوص سپاه عزیز تشکر داشته باشیم.

وی افزود: این نقطه، نقطه عطفی است که در آینده در بسیاری از معادلات بین‌المللی خودش را نشان می‌دهد، اگر چه این عملیات تاثیر بزرگ خود را نشان داده، اما در آینده نیز تاثیرات آن را خواهیم دید، ما این عزت و سربلندی را مدیون شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم و شهید سردار سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون