Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@23:52:22 GMT

مدیرعامل پیام‌رسان سروش استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۷۱۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنیده‌ها حاکی از این است که مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیام‌رسان سروش در تیرماه امسال از سمتش استفعا کرده است. اتفاقی که در صورت تأیید، به معنای پایان همکار‌‌ی سه‌ساله‌ی صداوسیما و تیم فنی سروش خواهد بود.

‌سازمان صداوسیما، مالک و سرمایه‌گذار پیام‌رسان سروش است که توسعه‌ی‌‌ آن را ‌‌بخش خصوصی برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی یک سال گذشته رحیمی بارها در اظهارنظرهای مختلف از عمل نکردن صداوسیما به تعهداتش گله کرده و علت بسیاری از مشکلات سروش را همین اتفاق عنوان کرده بود.

در روزهای گذشته نیز اخباری مبنی بر استعفای رحیمی از مدیریت سروش مطرح شده که در صورت صحت آن نشان می‌دهد اختلافات صداوسیما و تیم فنی پیام‌رسان، وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

علاوه بر این، تیم فنی سروش در ابتدای سال جاری اعلام کرد توسعه‌ی پیام‌رسان سروش را متوقف کرده و از محصول جدیدی با عنوان موقت «سروش‌پلاس» ‌رونمایی کرد که بنا بر گفته‌های رحیمی، از پایه توسط بخش خصوصی و بدون مشارکت صداوسیما توسعه پیدا کرده است.

محصولی که به گفته‌ی رحیمی؛ مشتریان بزرگی هم برای سرمایه‌گذاری پیدا کرده است. او در حاشیه‌ی چند رویداد استارتاپی در هفته‌ها‌ی گذشته عنوان کرده بود که پیشنهادات خوبی برای سرمایه‌گذاری دریافت کرده که پیشتر به سبب مخالفت صداوسیما با آنها وارد مذاکره نشده بود اما اکنون و برای محصول جدیدش در حال بررسی آن‌ها است.

باید منتظر واکنش صداوسیما به خبر استعفای رحیمی ماند تا بر اساس این تصمیم آینده پیام‌رسان سروش مشخص شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش خصوصی سرمایه مشکلات صداوسیما سروش تلگرام پیام رسان سروش مرتضی رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ همایش نوروزی گروه مپنا؛ تبیین رویکردها و راهبردهای ۱۴۰۳ مپنا

تین نیوز همایش نوروزی شرکت گروه مپنا با حضور مدیرعامل گروه و کارکنان مپنا با مرور مهم ترین دستاوردهای سال گذشته، تبیین بازنگری استراتژی ها و نیز رویکردها و راهبردهای سالِ پیشِ رو در سالن آمفی تأتر روزنامه اطلاعات برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ روز شنبه هجدهم فروردین ماه 1403، مدیرعامل گروه مپنا با مدیران ارشد گروه و همکاران واحدهای مختلف شرکت مپنا دیدار نوروزی برگزار کردند. در این رویداد که در فضایی صمیمانه برپا شد، به همراه تبریک و تهنیت های آغاز سال نو، سخن از فضای کسب و کار و چشم اندازهای متصور در سال پیش رو به میان آمد، در همین حال، مدیرعامل مپنا بر گسترش فعالیت ها در حوزه های کسب و کار گروه و موفقیت های بیشتر اظهار امیدواری کرد.

همچنین مدیرعامل گروه مپنا در این گردهم آیی با تقدیر از زحمات همه پرسنل مپنا، دستاوردهای این گروه صنعتی را ثمره تلاش آنها دانست و سپس به مرور دستاوردها، برنامه ها و رویکردهای سال 1403 پرداخت.

2500 مگاوات راه اندازی واحدهای نیروگاهی در سال 1402

محمد اولیاء گفت: ما در سال گذشته در حوزه نیروگاهی، نزدیک به 2هزار و 500 مگاوات راه اندازی واحدهای نیروگاهی در داخل و خارج ایران داشتیم و به ترتیب 1500 و 1700 مگاوات PAC و FAC واحدهای نیروگاهی را نیز انجام داده ایم.

وی استفاده از محصولات نیروگاهی ساخت گروه برای اولین بار در نیروگاه المهدی، وصول بخشی از مطالبات گروه مپنا، عقد قراردادهایی مناسب در حوزه های مختلف کسب و کار مانند قرارداد بزرگترین پروژه تجدیدپذیر کشور با فولاد مبارکه یا قرارداد لوکوموتیو باری MAP30 با گروه صنعتی چادرملو، همچنین مذاکره با شرکت های بزرگی مثل گل گهر و فولاد مبارکه در راستای همکاری مشترک را از جمله دستاوردهای سال 1402 گروه مپنا در حوزه برق عنوان کرد.

تولید دانش بنیان و توسعه کشور

اولیاء در خصوص فعالیت های گروه مپنا در حوزه نفت و گاز خاطرنشان کرد: در سال گذشته در زمینه کسب و کار نفت و گاز، پروژه ها و قراردادهای جدیدی مثل آزادگان و طرح فشارافزایی میادین پارس جنوبی یا قرارداد بسیار مهم شوریجه (که دچار مشکلاتی در زمینه تامین سرمایه بود) را داشتیم و توانستیم با تلاش بسیار، موانع آن را رفع کنیم. این ها تنها چند مورد از اتفاقات خوبی بود که در زمینه نفت و گاز می توان به آن اشاره کرد.

وی مجموعه این پروژه ها و محصولات جدید را موجب پیشبرد تولید دانش بنیان و تاثیرگذاری بالای مپنا در توسعه و رشد کشور دانست.

در ادامه، موضوعاتی از جمله بهره وری انرژی، کسب و کار آب، بخش مالی و تجاری، حمل و نقل، عرضه سهام، برقی سازی، تامین آتیه پرسنل و بازارهای جدید و … از جمله محورهای سخنان مدیرعامل گروه بود.

صرفه جویی مصرف انرژی در گروه، طرح ساختمان انرژی محور و طرح های مرتبط با بازار B2C نیز مواردی بود که در حوزه بهره وری انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به 18 پروژه در حوزه آب گفت: پروژه های مهمی مثل آب شیرین کن های لیان و بوشهر در پایان سال گذشته به ظرفیت نامی خود رسیدند.

نگاهی به نقاط تمرکز مپنا در حوزه های مالی و تجاری

مدیرعامل گروه همچنین با اشاره به عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا طی ماه های آتی، اخذ مجوز تاسیس هلدینگ خدمات مالی – تجاری مپنا، اتخاذ روش های جدید وصول مطالبات، تامین مالی پروژه ها از طریق انتشار اوراق صکوک ریالی و ارزی، تاسیس صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی مپنا و تشکیل صندوق های سرمایه گذاری مشترک را از جمله نقاط تمرکز مپنا در حوزه های مالی و تجاری در سال 1403 دانست.

اولیاء با تاکید بر ورود به توسعه تولید محصولات جدید در حوزه حمل و نقل و برقی سازی، تحقق قرارداد بزرگ با شهرداری تهران در حوزه توسعه زیرساخت شارژ خودرو برقی و فروش شارژرهای پرتابل و دیواری در حوزه B2C و فروش شارژر به خودروسازان را از جمله مواردی عنوان کرد که در زمینه حمل و نقل ریلی و برقی لازم است در سال جاری بر آنها تمرکز صورت گیرد.

دکتر محمد اولیاء در پایان سخنان خود، به تبیین بازارهای جدید تجاری از جمله کشور ازبکستان که به لحاظ انواع فناوری ها مپنا را در حیطه توجهات خود قرار داده پرداخت.

بازنگری استراتژی های سال 1403

در این همایش، قائم مقام مدیرعامل گروه و معاون برنامه ریزی و کنترل راهبردی شرکت مپنا در سخنانی به بازنگری استراتژی های سال 1403 پرداخت و پیش فرض های کلان برای انجام این بازنگری شامل موارد بین المللی و داخلی بود را تشریح کرد.

تداوم محدودیت های پیشین و وضع محدودیت های جدید، محدودیت هایی در توسعه همکاری با چین، گشایش های جدید در حوزه بین الملل و رشد اقتصادی محدود، تداوم کسری بودجه، تداوم مداخلات قیمتی دولت و محدودیت بودجه های عمرانی در حیطه داخلی از جمله مسائل تاثیرگذاری بود که در مرور بازنگری استراتژی به آنها اشاره شد.

توسعه کسب و کارهای جدید و انرژی محور

علیرضا یزدی زاده، پایبندی گروه مپنا بر اصول اساسی و فلسفه وجودی خود را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد این امر در آینده این گروه صنعتی تداوم داشته باشد.

او افزود: در چشم انداز 1410 گروه مپنا با تاکید بسیار بر کسب و کارهای بزرگتر و قدیمی تر مپنا بر انرژی محور بودن و توسعه فعالیت ها در حوزه صنایع پیشرفته و نوین نیز تمرکز ویژه خواهیم داشت.

یزدی زاده تصریح کرد: گروه مپنا در این چشم انداز در کسب و کارهای محوری خود به عنوان یک گروه صنعتی مطرح بین المللی شناخته خواهد شد. رشد درآمدها، حضور موثر در بازارهای صادراتی و توسعه کسب و کارهای جدید نیز مورد تاکید خواهد بود.

دکتر یزدی زاده در پایان، محورهایی همچون پیش بینی سهم فروش در بازارهای مرتبط تا سال 1410، نقشه استراتژی سطح گروه و افق سال 1410 را مورد بررسی قرار داد و درباره افزایش فروش تلفیقی در همه حوزه های کسب و کار توضیحاتی را ارائه کرد.

در انتهای این گردهم آیی، مدیرعامل گروه به همراه معاون برنامه ریزی و کنترل راهبردی شرکت مپنا پاسخگوی پرسش های پرسنل حاضر در سالن بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • مرمت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بنای تاریخی در سال جاری
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • نصیرزاده: خمز سال بعد هم می‌ماند
  • ◄ همایش نوروزی گروه مپنا؛ تبیین رویکردها و راهبردهای ۱۴۰۳ مپنا
  • اجرای طرح بهارستان برای توسعه شبکه برق در ۵۹ روستای سمنان