Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش غیر منطقی قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم ظرف یکساله گذشته واقعیتی مهم بوده که نمی توان آنرا کتمان کرد این افزایش نه تنها اقلام مصرفی و ضروری مردم را به چالش کشانده بلکه تاثیری بس ماناتر در حوزه مسکن از خود به جای گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نابسامانی و هرج و مرج در بازار مسکن موجب شد برخی افراد سودجو از این بازار آشفته نهایت استفاده را ببرند، متاسفانه قیمت مسکن با شیبی تند و افسار گسیخته رو به افزایش بوده به نحوی که کنترل قیمت ها در این حوزه امری بعید به نظر میرسد به دنبال این افزایش غیر منطقی خبرنگار عصر همدان نظر افراد و صاحب نظر در حوزه مسکن را جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ نظارتی بر قیمت مسکن وجود ندارد

یکی از همشهریان با بیان اینکه افزایش قیمت در حوزه مسکن قشر ضعیف را ضعیف تر کرده ادامه داد: متاسفانه هیچ نظارتی در حوزه مسکن و قیمت آن وجود ندارد، به نحوی که هر فردی آنگونه که تمایل دارد و دلخواه اوست اقدام به قیمت گزاری ملک خود کرده است

 مجید امامی با اظهار اینکه قیمت مسکن از چندیکسال پیش تاکنون افزایش غیر منطقی داشته است، تصریح کرد: به نظر بنده در افزایش بی رویه قیمت مسکن برخی مشاورین املاک بی تقصیر نبوده و برای دریافت حق کمسیون بیشتر به بازار مسکن لطمه اساسی می زنند.

قیمت ملک در همدان غیرواقعی است

یکی دیگر از همشهریان با اعلام اینکه افزایش قیمت  ملک در همدان غیرمنطقی  است، ابراز کرد:  هیچ نهاد یا ارگانی وجود ندارد که قیمت واقعی ملک را مشخص کرده تا برخی افراد سود جو نتوانند بازار مسکن را آشفته تر کنند.

وی با اعلام اینکه ” چرا مسوولین قدرت مانور این افراد و افرادی که در افزایش غیر منطقیه مسکن نقش دارند را نمی تواند یا نمی خواهند که بگیرند ادامه داد، برخی افراد سرمایه سرگردان خود را وارد بازار مسکن کرده و اوضاع این حوزه را بیش از پیش از کنترل خارج کرده اند.

وی با اظهار تاسف از اینکه حمایت از تولید و تولید کننده در همدان بسیار ضعیف بوده ، افزود: اگر حمایت جدی در حوزه تولید صورت نگیرد سرمایه گزاری در مسکن بی دغدغه ترین عامل برای برخی سرمایه گزاری افراد نخواهد بود.

وی ادامه داد: زمانیکه این حجم از سرمایه وارد بازار مسکن شود نتیجه اش بازار افسارگسیخته ای است که همه ما شاهد و ناظر آن هستیم

سایت دیوار یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن

یکی از مشاوران املاک همدان با بیان اینکه سایت دیوار نقش مهمی در افزایش قیمت مسکن داشته تصریح کرد: متاسفانه در این سایت هیچ نظارتی وجود نداشته و افراد مطابق با سلیقه و نظر خود اقدام به خریدو فروش ملک می کنند.

جواد حمیدی خواه با افزایش تعرفه های دولتی و بالارفتن حق الزحمه مهندسین حوزه ساخت و ساز را از دیگر عوامل برشمرد و ادامه داد: برخی افراد نیزسرمایه های سرگردان خودرا وارد حوزه ی ساخت و ساز کرده و بی نظمی و افزایش قیمت مسکن را دامن زده اند.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی از مشاورین املاک نیز به دلیل نا آگاهی قیمت گزاری نجومی بر ملک کرده و بازار مسکن را بیش از پیش آشفته و نابسامان کرده اند.

افزایش قیمت مصالح به بهانه بالارفتن دلار صحیح نیست

این مشاور املاک در برخی مناطق شهر افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت ها را شاهد هستیم ،ادامه داد:از نظر بنده افزایش قیمت مصالح به بهانه بالارفتن قیمت ارزو دلار جوسازی برخی افراد بوده تا از این فرصت برای سود بیشتر بهره ببرند .

حمیدی با اظهار اینکه افزایش قیمت مسکن بالارفتن نرخ مصالح ساختمانی را به همراه داشت، افزود: همه ی عوامل دست به دست هم داده تا بازار مسکن را آشفته و بی نظم کندو باید گفت  خرید و فروش نسبت به چندماه اخیرحال و روز خوبی ندارد .

 قدرت خرید مردم کاهش یافته است

رئیس انبوه سازان مسکن همدان با اذعان به اینکه قدرت خرید مردم با افزایش تورم کاهش چشمگیری داشته، افزود: قشر کارمند یا ضعیف جامعه فشار زیادی را تحمل می کنند.

محمد صادق پارسا مهر ادامه داد: از یکماه پیش تا کنون مسکن وارد رکود شده و این رکود به دلیل افزایش بی سابقه قیمت مسکن ماندگار تر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه رکود مسکن تورمی بوده  و نوسانات قیمت را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: افرادیکه نیازمند نقدینگی هستند اقدام به فروش ملک خواهند کرد و ظرف یکی دوسال آینده شاید قیمت ها سیر نزولی را طی کند.

رئیس انبوه سازان مسکن همدان با اظهار تاسف از اینکه رونق بازار مسکن یا خودرو و یا هر کالای دیگری راه را برای دلالان و وافرادسودجو باز کرده،  خاطر نشان کرد: این افراد بازار را دچار افت وخیز کاذب کرده و تنها به منفعت مالی خود می اندیشند.

مهار بازار مسکن با تعیین قیمت ملک  امکان پذیر نخواهد بود 

رئیس انبوه سازان همدان با تاکید بر اینکه مهار بازار افسار گسیخته مسکن با تعیین قیمت امکان پذیر نخواهد بود، ادامه داد: اگر عرضه بیش از تقاضا باشد کاهش یا تثبیت قیمت مسکن را به دنبال داشته و این امر حمایت خاص دولت ازحوزه مسکن را می طلبد.

وی با اظهار اینکه  حمایت نهادها و اعطای وام  ارزان قیمت و تسهیلات ویژه شاید گره کوچکی از مشکلات مسکن را باز کند، افزود:  شاید قدرت خرید مردم با اعطای تسهیلات افزایش یابد که متاسفانه حال وروز دولت برای ارائه تسهیلات به حوزه مسکن  نیز مساعد نمی باشد.

اعطای وام ۶۰ میلیونی گره ای از مشکلات مردم باز نکرد

پارسا مهربا عنوان اینکه با افزایش قیمت مسکن اعطای وام ۶۰ میلیونی نیزگره ای از مشکلات مردم باز نکرد ، ادامه داد: قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری داشته  و این میزان وام اثر گذار نبوده است .

وی با اعلام اینکه اگر بانک مسکن نرخ اعطای وام را از ۶۰ میلیون بالاتر ببرد باز مشکل مردم حل نخواهد شد، افزود: به لحاظ اقتصادی قشر متوسط یا حتی خوب جامعه توان بازپرداخت اقساط وام را ندارد.

احتمال رکود بازار مسکن وجود دارد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با عنوان اینکه افزایش قیمت مسکن در چند ماهه اخیر بی سابقه بوده ، تصریح کرد: بازار مسکن از تب و تاب افتاده و احتمال رکود مسکن بسیار بالاست.

ابراهیم جمالی با عنوان اینکه افزایش قیمت مسکن، رکود آن را به همراه ندارد، ادامه داد: معاملات ملک صورت می گیرد اما تب و تاب قبل را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت در هر حوزه ای، کاهش قیمت را به دنبال دارد، ادامه داد: متاسفانه افزایش قیمت اقلام و مصالح مورد نیاز ساخت و ساز، نرخ مسکن را بالا برده و در این خصوص شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود.

سودجویان از بازار مسکن بهره کافی می برند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان افزود: مسکن کالای پورسودی است که افراد زیادی را به خود جذب کرده و هیچ گونه نظارتی در این امر وجود ندارد و باید گفت سودجویان از این قضیه سوء استفاده کرده وپول هنگفتی به جیب می زنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با طرح اینکه سودهای کلان را واسطه های سود جو می برند، افزود: برای رهایی از این امر باید ارگان یاسازمانی خاص وظیفه ارزش گزاری مسکن را به عهده گرفته  تا دست برخی افراد سودجو و دلالان مسکن کوتاه شود.

کاهش سود بانکی رونق را به بازار مسکن برنگرداند

وی با اظهار اینکه کاهش سود بانکی به سپرده مردم  نیز گره گشا نبود ، اضافه کرد: کاهش سود بانکی درزمان ارزش پولی کشور موثر بود که متاسفانه با این نرخ تورم جای بحث دارد.

جمالی با اظهار اینکه تمامی اقلام مصرفی در جامعه افزایش داشته ، تصریح کرد: بی ارزش بودن پول از عوامل افزایش و بی نظمی قیمت ها در بازار می باشد.

رئیس مشاورین املاک همدان با اظهار اینکه اعطای وام ۶۰ میلیونی مسکن به خریداران چاره ساز نبود، تصریح کرد: با افزایش و تورم قیمت مسکن اعطای این وام هیچ مزیتی برای افراد جامعه نداشت .

با این تفاسیرعوامل متعددی در افزایش قیمت مسکن دخیل بوده که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود در این بازار آشفته باز هم قشر ضعیف و کم درآمد جامعه و همینطور مستاجرین متحمل فشار شده و تهیه مامنی برای آرامش و امنیت یکی از آمال و آرزوهای این افراد می شود. باید گفت سرو سامان بخشیدن به بازار مسکن کاری دشوار بوده و این حوزه عرصه را برای برخی افراد سودجو باز کرده است . گرانی مصالح ساخت و ساز و افزایش قیمت دلار یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن بوده که در این خصوص حمایت جدی از تولیدکنندگان ملی مصالح ساختمانی  بی شک راهگشا خواهد بود از طرفی نظارت بیشتر دولت و ارگان های مربوط به حوزه مسکن و تعیین قیمت ملک بنا به هر منطقه از شهر ( تقسیمات شهری، مصالح به کار رفته در ملک و غیره ) دست سودجویان را از بازار مسکن کوتاه خواهد کرد . البنه ناگفته نماند که افزایش نرخ مالیات بر ساخت و ساز نیز در کاهش  یا تثبیت قیمت آن بی تاثیر نخواهد بود ( لازم به ذکر است تنها ۱۵ درصد از سود تا ۵۰ میلیون تومان و ۲۰ درصد از سود بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان شامل مالیات بر ساخت و ساز می شود )

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • برنج هم از تورم جا نماند!