Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در قالب مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی موجود در گمرک‌های کشور تا ۱۶ تیر به عنوان روز پایانی مهلت این مجوز ۶۰۰ دستگاه از گمرک بوشهر ترخیص شد.

بر اساس مجوز این شورا دولت مصوبه‌ای را ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و نیز بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هیات دولت در اردیبهشت ماه امسال پس از اتمام فرصت چهار ماهه واردکنندگان برای ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک با توجه به چالش‌هایی که در روند ترخیص آن‌ها وجود داشت، این فرصت را برای ۲ ماه دیگر (تا اواسط تیرماه جاری) تمدید کرد تا واردکنندگان این امکان را بیابند با ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک، به تعهدات خود به مشتریان عمل کنند.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: اکنون زیر ۷۰۰ دستگاه خودرو خارجی وارداتی دیگر در گمرک بوشهر موجود است که در صورت تمدید مهلت این مجوز زمینه ترخیص آن‌ها فراهم می‌شود.

بهروز قره‌بیگی روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر درباره میزان درآمد گمرک‌های استان بوشهر افزود: این گمرک‌ها در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب سه هزار، ۲ هزار و ۵۰۰ و هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته اند پیش بینی شده این آمار در سال جاری به کمتر از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یابد.

وی بدون اشاره به کاهش میزان درآمد‌های گمرک‌های استان بوشهر در سال‌های اخیر بیان کرد: توجه ویژه به ظرفیت‌های هر استان می‌تواند زمینه افزایش درآمد‌های گمرکی را فراهم کند.

مدیرکل گمرک بوشهر درباره کارت‌های بازرگانی بیان کرد: شرکتی با سرمایه ۱۰ میلیون ریال در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده، ولی براساس گزارش‌های دریافتی ۲۶۰ میلیون دلار صادارت کرده که پس از دستیابی گمرک و اداره مالیاتی به چنین شرکت‌هایی این تناسب نداشتن گردش مالی و حجم تجارت باعث ایجاد مشکل می‌شود.

قره بیگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ارتباط با گروه‌های ۱ و ۲ کالایی (گروه ۱ شامل کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۴۲ هزار ریالی و گروه ۲ شامل کالا‌های با مرحله‌ای پایین‌تر از کالا‌های اساسی) که مقرر بود بصورت درصدی ترخیص شوند بتازگی ابلاغ شده بانک‌های عامل باید گواهی قرار گرفتن در نوبت تامین ارز به گمرک ابلاغ کنند که در پیش گرفتن این رویه مشکلاتی را برای صاحبان کالا ایجاد کرده و باید در آن بازنگری شود.

در ترخیص کالا‌ها به صورت درصدی بخش عمده از کالای صاحب کالا ترخیص و بخشی نیز به عنوان ضمانت در نزد گمرک باقی می‌ماند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

۶۰۰ دستگاه از گمرک بوشهر ترخیص شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر