Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید سیزی و صیفی جات در استان به ۲ برابر شده است، گفت: کشت گوجه فرنگی در استان نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

حمید رضا دانش در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به افزایش 20 درصدی برخی محصولات کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش کشت در محیط باز، توسعه گلخانه‌ها و افزایش بارندگی میزان برداشت محصولات کشاورزی در استان بیش از 20 درصد افزایش یافته و سبزی و صیفی‌جات استان امسال 2 برابر تولید سال گذشته و به میزان 6 هزار و 800 تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محصولات صیفی استان شامل توت فرنگی، خیار و گوجه است، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این محصولات به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

دانش با بیان اینکه سال گذشته نخستین گلخانه صیفی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان استان تجهیز شد، تصریح کرد: وسعت گلخانه‌های استان در سال گذشته 22 هکتار بوده که امسال به 30 هکتار رسید و انتظار می‌رود در سال رونق تولید به 40 هکتار برسد.

وی با اشاره به 130 هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال جاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار 30 تن گوجه فرنگی تولید و انتظار می‌رود بیش از 3 هزار و 900 تن از این محصول پر مصرف از سطح مزارع برداشت شود.

لیست جدید گرانی 56 کالای اساسی/ گوجه فرنگی رکورد دار شدبازگرداندن محموله گوجه فرنگی از روسیه به ترکیهکاهش قیمت پیاز، خیار، گوجه فرنگی و 10 محصول دیگر در میادین میوه و تره بار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری سطح زیر کشت گوجه فرنگی نسبت به سال گذشته 21درصد افزایش داشته است، گفت: شهرستان لردگان بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارد.

دانش تولید بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و دامی را به طور سالانه در استان اعلام و خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره‌بردار است. سطح زیر کشت پیاز نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: انتظار داریم سطح زیر کشت پیاز در استان به 625 هکتار رسیده و 44 هزار تن پیاز برداشت شود، بیشترین سطح کشت پیاز در شهرستان بروجن است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت سیب زمینی در استان نسبت به سال گذشته نیز  4 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: انتظار می‌رود سطح زیر کشت سیب زمینی در زمین‌های کشاورزی استان به 5300 هکتار رسیده و 207 هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 207 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان برداشت شود، خاطرنشان کرد: بیشترین سطح کشت سیب‌زمینی در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، لردگان و بروجن است و این سیب زمینی‌ها شامل ارقام اگریا، مارفونا، ساتینا و بورن هستند.

انتهای پیام/ ع

R41350/P1494/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده با گذر امواج متوالی از فراز استان افزایش ناپایداری به شکل رشد ابر، در پاره‌ای مناطق استان، رگبار و رعد و برق (به خصوص برای نواحی شمالی و شرقی استان) و وزش باد به نسبت شدید انتظار می‌رود.
چراغپور افزود: برای دو روز آینده افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • خداحافظی خانه‌های چهارمحال و بختیاری با دود و بوی نفت
  • هشدار به کشاورزان چهارمحال و بختیاری