Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه درباره نتیجه جلسه هم‌اندیشی با وزرای پیشین نفت اظهار داشت: این دومین جلسه‌ای بود که طی این سال‌ها با دعوت از وزرای پیشین انجام شد. امروز همه وزرای قبلی دعوت بودند به غیر از آقای آقازاده که قبلا اعلام کرده بود حضور نخواهد داشت و آقای میرکاظمی که نتوانست حاضر شود بقیه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت بین‌المللی و اقدامات داخلی صنعت نفت ارائه شد، جلسه خوبی بود دوستان نکات و مسائل و حساسیت‌ها را گفتند البته ما همیشه از پشتیبانی‌شان برخوردار بوده‌ایم اما در این شرایط بهتر بود از نزدیک صحبت کنیم و امیدواریم منشا خیر و برکت برای صنعت نفت باشد.

تمام حملات دشمن متوجه صنعت نفت است

وی افزود: اکنون شرایط حساس است و دشمن تمام حملات خود را متوجه صنعت نفت کرده است ما اقدامات مناسبی انجام می‌دهیم که امیدواریم آثار آن را مردم در زندگی خود ببینند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: شرایط امروز سخت است و ما در این جنگ اقتصادی در خط مقدم هستیم پس از ما نیز با شرایط بانکی کشور که باید پول حاصل از فروش نفت به کالای مورد نیاز کشور تبدیل و قابلیت نقل و انتقال داشته باشد که در این مسیر نیز ما نقش داریم.

وی با ابراز قدردانی از حضور وزرا در جلسه مذکور یادآور شد: این گونه جلسات را با دیگر نخبگان سیاسی و اقتصادی کشور هم ادامه خواهیم داد تا هم از نظراتشان استفاده کرده و همچنین آنها را در جریان اقدامات قرار دهیم تا در زمینه تصمیم‌سازی و تقویت اراده اجتماعی اثرگذار باشد.

وی درباره اینکه آیا در زمینه راهکارهای فروش نفت نیز گفت‌وگو شد بیان کرد: در این خصوص نیز صحبت کردیم و دوستان نیز در همین راهکارهای وزارت نفت تاکید داشتند.

در زمینه نفتکش محدودیت داریم

زنگنه در پاسخ به سوال ایلنا درباره تاثیر درگیری نفتکش‌ها در بازار و فروش نفت ایران گفت: هنوز تاثیر نداشته است ولی باید به این روال دقت کنیم چرا که یکی از مسائل ما نفتکش است و در این زمینه محدودیت داریم. آمریکا و همپیمانانش با این دید برای ما محدودیت ایجاد می‌کنند و ما باید حساس باشیم.

به موجودیت اوپک آسیبی وارد نمی‌شود

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی بر تلاش عربستان برای ایجاد ساختاری غیر از اوپک بدون حضور ایران توضیح داد: در جلسه اخیر اوپک این موضوع یک بحث محوری و جنجالی بود اطمینان‌هایی که بابت فروم و نشست جدید با غیراوپک این بود که آسیبی به موجودیت اوپک وارد نشود که تحقق یافت و در قطعنامه اوپک نیز منعکس شد.

جای نفت ما را هیچ کس نمی‌تواند پر کند

وزیر نفت در پاسخ به سوال سوم خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا عربستان و امارات و یا عراق می‌توانند جای خالی نفت ایران در بازار پر کنند گفت: جای نفت ما را هیچ کس نمی‌تواند پر کند اما آ‌نها هم تولید خود را دارند.

زنگنه در پاسخ به سوال چهارم ایلنا مبنی بر اینکه آیا با کاهش تولید نفت آسیبی به چاه‌ها وارد می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: چاه‌ها آسیب نمی‌بینند اما اگر مدت زمان توقف طولانی شود برای راه‌اندازی دوباره تا حدی وقت و هزینه صرف خواهد شد.

استفاده از کارت سوخت به تدریج و از 20 مرداد آغاز و تکمیل می‌شود

وی در ادامه درباره کارت سوخت اظهار داشت: استفاده از کارت سوخت به تدریج و از 20 مرداد آغاز و تکمیل می‌شود ثبت‌نام‌هایی که قبلا برای حساب‌های بانکی داشته‌ایم بدون اینکه مراجعه جدیدی داشته باشند می‌توان استفاده کرد. پول هم زمان تحویل کارت در محل آدرس ارائه شده دریافت می‌شود یعنی معطل ثبت‌نام جدید نشدیم.

وی درباره راهکار اینکه اگر کسی کارت سوخت نداشت چه کاری می‌تواند انجام دهد اظهار داشت: این افراد می‌توانند از همان سامانه معرفی شده استفاده و یا به پلیس 10+ برای درخواست کارت سوخت مراجعه کنند. ضمن اینکه برای مدت محدودی نیز می‌توانند از کارت جایگاه‌دار استفاده کنند چون فعلا بحث سهمیه‌بندی مطرح نیست و فقط موضوع انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اوپک ایران جنگ نفت فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت۷ نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نورنیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:خرید و فروش هواپیماهای جت۷ نفره برای عموم آزاد است. در حال حاضر بسیاری از مردم از این سرویس استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: تجار، فعالان اقتصادی برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از جمله استفاده کنندگان اصلی از جت‌های خصوصی هستند.

تصاویر | اولین جت عمود پرواز برقی که به مشتریان حقیقی فروخته می‌شود! | لیلیوم جت چه ویژگی‌هایی دارد؟ کد خبر 845769 برچسب‌ها هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما

دیگر خبرها

  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول
  • جزئیات خرید و فروش هواپیمای شخصی در ایران
  • خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید و فروش هواپیماهای جت۷ نفره | چه کسانی می توانند جت‌ خصوصی بخرند؟
  • با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند/ جای خالی نکونام کنار زمین به شدت به چشم آمد
  • با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند | جای خالی نکونام کنار زمین به شدت به چشم آمد