Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ماکو، مرمت و مطالعات کاخ موزه باغچه جوق ماکو را نماد عینی همکاری تنگاتنگ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو دانست و اظهار کرد: پیش بینی می شود شهریور امسال شاهد اتمام عملیات مرمت این پروژه تاریخی باشیم تا مردم با فرهنگ استان و کشور آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ترمیم پل‌ها، اماکن و ابنیه تاریخی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: بازسازی محوطه تاریخی قلعه قبان ماکو، از جمله شاخص ترین کارها در حوزه حفظ و حراست از تاریخ این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به انجام مطالعات باستان‌شناسی با حضور تیم کارشناسی از کشور ارمنستان و ایران طی یک فصل در قلعه قبان ماکو اشاره و تصریح کرد: فصل دوم مطالعات در این سایت تاریخی در آینده نزدیک پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی در سطح استان برنامه های عملیاتی متنوعی برای هر شهرستان تدوین کرده است، افزود: طی این اقدام ۱۲۰ بنای تاریخی در صورت تخصیص اعتبارات لازم، ساماندهی خواهد شد.

جباری به آغاز عملیات احیای بافت تاریخی سطح استان از جمله شهرستان‌های تکاب، ماکو، ارومیه و خوی اشاره کرد و افزود: هم اکنون عملیات مرمت و احیای جداره های تاریخی بافت شهر ماکو، خوی و ارومیه در حال اجرا است.

وی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: اجرای برنامه‌های مشترکی از جمله جشنواره‌ها با مشارکت منطقه آزاد ماکو برنامه ریزی می شود که این جشنواره ها در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

جباری گفت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در منطقه آزاد ماکو در صورت استقبال سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد که هدف از آن بازاریابی، فروش و صادرات است.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سروش هاشمی گفت: با حضور مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و کارشناسان ستادی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکارسا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، محققان هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان و جمعی از صاحب‌نظران، کارشناسان، پژوهشگران، محققان و علاقه‌مندان سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان روز چهارشنبه 5 فروردین‌ماه 1403 برگزار شد.

سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای این سمینار بین‌المللی، ارائه به یک طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بوده است.

سروش هاشمی گفت: پروفسور گرون آرون استاد تمام دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، دکتر نیلکون اوگون مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی و دکتر فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، دکتر مهرداد حجازی استاد تمام دانشگاه اصفهان، دکتر محمود هاشمی دانشیار دانشگاه اصفهان، مهندس سیمین فرهنگی مهندسین مشاور طرح و ساخت طراد، سخنرانان ملی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین بودند.

او افزود: در این سمینار، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.

سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ارائه کاربرد فنّاوری‌های نوین در مرمت سازه‌ای بناهای تاریخی موضوع سخنرانی‌های میهمانان بین‌المللی در ایران همایش بود.

سروش هاشمی افزود: برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، موسسه بین‌المللی ایسکارسا بوده است.

او افزود: بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات بسیار مهمی بود که در این سمینار مطرح گردید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899545

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود