Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:39:55 GMT

افتتاح رادار TMA

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۱۴۱۲

رادار TMA (ترمینال هوایی ایران) با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که ایران در حال تبدیل به سازنده و صادرکننده رادار در دنیاست، گفت: یکی از اولویت های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی در مراسم بهره برداری و افتتاح رسمی رادار TMA (ترمینال هوایی ایران) با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از اولویت های ما رساندن حوزه مراقبت پرواز به استانداردهای جهانی و توجه به تجهیزات برای افزایش دقت در هدایت پروازهاست.
وی ادامه داد: با نصب این رادار، پوشش منطقه ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل محقق شده است.  از وقتی هواپیما روی باند، موتور خود را روشن می کند تا زمان اوج گرفتن و ادامه مسیر اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده می شود و به طور کامل تحت کنترل و نظارت خواهد بود.

اسلامی با اشاره به اینکه این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازهاست، گفت: امیدواریم بتوانیم پوشش صد درصدی را بر فضای کشور به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر منابع انسانی توسعه یافته است، گفت: به امید خدا با توجه به توانمندی های نیروی انسانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت های دانش بنیان در حوزه رادار پیشرفت قابل توجهی کرده ایم و می توانیم در این زمینه به تولید بپردازیم و حتی برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

رادار TMA کوشک بزم یکی از پیشرفته ترین رادارهای موجود در جهان و دومین رادار پس از رادار بندرعباس در خاورمیانه است که نصب آن کاملا به صورت بومی انجام شده است و شامل سامانه راداری PSR به شعاع پوششی 120 کیلومتر و MSSR به شعاع پوششی 400 کیلومتر می شود و پشتیبان رادار فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی(ره) خواهد بود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رادار ترمینال هوایی کوشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی کردستان گفت:ط ی تماس با اورژانس ۱۱۵ و اعلام نیاز به انتقال سریع مصدومی کارگر ساختمانی در شهر موچش بالگرد اورژانس به منظور امدادرسانی به منطقه اعزام شد.

حسین جعفری بیان کرد: این مصدوم ۴۷ در اثر سقوط از ارتفاع دچار جراحات متعدد (هد ترومای شدید) شده بود.

این ماموریت دهمین ماموریت اورژانس هوایی در سال جاری و پانصد و سی و ششمین از ابتدای تاسیس پایگاه اورژانس هوایی در استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول