Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

بنابر اعلام شهرنوشت، سکینه اشرفی پیش از آغاز یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: سند عملیاتی برنامه سوم توسعه شهر تهران در راستای اجرای ماده ٩٤ احکام برنامه تدوین شده و در قالب یک سند برنامه و هفت سند پشتیبان در حوزه‌های مأموریتی تقدیم اعضای شورای شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سند برنامه سوم در حوزه‌های مأموریتی توسعه حکمروایی شهری، شهرسازی و معماری، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی، توسعه و نگهداشت زیرساخت‌های شهری و ایمنی و افزایش تاب‌آوری تدوین شده و به عنوان اسناد پشتیبان در اختیار اعضای شورا قرار گرفت.

به گفته اشرفی، سند چشم‌انداز شهر تهران، طرح جامع و الزامات تدوین برنامه در تهیه این اسناد مورد توجه قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: برای تدوین این اسناد بیش از 100 جلسه کارشناسی با حضور معاونان تخصصی شهرداری برگزار شده و از مشارکت جدی بدنه کارشناسی شهرداری در تدوین اسناد بهره برده شده است.

اشرفی در ادامه اجرای برنامه را مهم‌تر از تدوین اسناد دانست و تأکید کرد: عزم شهرداری بر اجرای دقیق احکام برنامه استوار است و امیدواریم در افق 1402 شعار «تهران، شهری برای همه» محقق شود.

ذکر این نکته ضروری است که بر اساس ماده 94 برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری موظف است با توجه به تأیید چشم انداز، مأموریت، استراتژی‌ها و اهداف، سند برنامه را مشتمل بر اقدامات و برنامه‌های اجرایی شامل تصویر کلان برنامه، جداول کمی شامل شاخص‌های کمی مواد برنامه و هدف‌گذاری برای آن‌ها در افق پنج‌ساله با پیش‌بینی منابع مالی و در قالب ارایه جداول منابع و مصارف، برنامه‌های راهبردی بخش، فرابخش، برنامه‌های موضوعات اولویت‌دار تا سطح عملیاتی و همچنین نحوه تأمین و تجهیز منابع مورد نیاز شامل منابع فیزیکی، انسانی، فنی (تکنولوژیکی) و مالی مورد نیاز، نحوه تأمین مالی منابع موردنیاز برای تحقق اهداف را تهیه و برای تصویب به شورا ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر با حضور در نخستین برنامه زنده رصد شبکه اترک در سال جاری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد
بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد، اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رشد اقتصادی استان بر اساس شعار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناور‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.

احیای واحد تعطیل و توسعه تعاونی‌ها
وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام طرح‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

تهیه هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان
بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب ۸ بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.
توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان
بهزادفر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا