Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه وسایل نقلیه خودران، سیستمی ارائه داده که امکان هدایت دو کامیون را تنها با یک راننده ممکن می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ماشبل، شرکت "پلوتون تکنولوژی"(Peloton Technology) که در حوزه وسایل نقلیه خودران فعالیت می‌کند، سعی دارد تا به پیشرفت وسایل نقلیه خودران سرعت بدهد.

این شرکت، از یک سیستم رانندگی خودران برای کامیون‌ها رونمایی کرده که به دو کامیون نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد این سیستم طوری نیست که یک کامیون، تنها و با کمک حسگر، دوربین و نرم‌افزار مسیریابی در بزرگراه حرکت کند؛ بلکه در آن، یک کامیون که راننده‌ای در آن نشسته، نقش راهنما را دارد و کامیون دیگری آن را دنبال می‌کند. کامیون دوم، بدون راننده است و به صورت خودران عمل می‌کند. این کاروان، دو وسیله نقلیه جداگانه دارد که به یک نرم‌افزار متصل هستند و با فاصله مشخصی از یکدیگر حرکت می‌کنند. راننده در واقع، هر دو کامیون را تحت کنترل دارد.

این سیستم موسوم به "تعقیب خودران"(Automated Following)، به نرم‌افزار پیشین شرکت پلوتون تکنولوژی موسوم به "پلاتون‌پرو" (PlatoonPro) شباهت دارد. این نرم‌افزار، یک سیستم نرم‌افزار و سخت‌افزار خودکار است که به دو کامیون متصل می‌شود و به راننده کامیون عقبی اجازه می‌دهد پای خود را از روی پدال‌های ترمز و گاز بردارد. ولی از آنجا که سیستم هنوز فناوری خودران سطح یک است راننده باید فرمان را به دست بگیرد و جاده را نگاه کند. کامیون اول، تحت کنترل راننده است اما کامیون دوم، به تنهایی و بدون کمک راننده حرکت می‌کند و به دنبال کامیون راهنما می‌رود.

دکتر "جاش سوئیتکز" (Josh Switkes)، مدیرعامل پلوتون تکنولوژی، در مصاحبه خود گفت: این سیستم، از توانایی رانندگان انسان و ارتباط میان دو وسیله نقلیه استفاده می‌کند؛ در نتیجه کار، کاملا در دست ربات‌ها نیست و مبتنی بر همکاری میان انسان و فناوری خودران است.

وی افزود: بسیاری از وسایل نقلیه خودران، به جاده‌های مشخصی محدود هستند و اغلب به راننده نیاز دارند. همکاری انسان و سیستم‌های خودران، امکان مدیریت موقعیت‌های بیشتری را فراهم می‌کند و نیاز به حضور رانندگان را در کامیون دوم محدود می‌سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کامیون خودران نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم‌های ذخیره‌ انرژی با گرافن نانوسلولی متحول می‌شوند

یک گروه تحقیقات ژاپنی، روش جدیدی برای تولید گرافن نانوسلولی ارائه کردند که می‌تواند دوام و استحکام باتری‌های یون سدیم را بهبود دهد. آنها در این پروژه روشی به کار بردند که مانع از بروز ترک روی سطح گرافن نانوسلولی شده و در نهایت محصولی با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان گام‌های قابل توجهی در مسیر بهبود گرافن نانوسلولی (NCG) برداشته‌اند، ماده‌ای که می‌تواند برای نسل بعدی ادوات ذخیره‌سازی انرژی نقش محوری داشته باشد. این دستاورد توسط تیمی در دانشگاه توهوکو به دست آمده است که شامل ایجاد گرافن نانوسلولی بدون ترک و بدون آسیب است که می‌تواند اثربخشی باتری‌های یون سدیم را افزایش دهد و جایگزین امیدوارکننده‌ای برای باتری‌های لیتیوم یون باشد. یافته‌های آنها در مجله Advanced Material منتشر شده است.

روش آلیاژزدایی فلز مایع که این گروه به کار گرفتند، منجر به تولید ساختارهای گرافنی یکنواخت می‌شود. در این فرایند آلیاژ منگنز-کربن آمورف، در بیسموت مذاب غوطه‌ور می‌شود که این کار منجر به انحلال انتخابی منگنز و مونتاژ اتم‌های کربن به لایه‌های گرافن، بدون هیچ گونه ترک ساختاری می‌شود.

دوام و هدایت گرافن نانوسلولی برای استفاده در ادوات الکترونیکی بسیار ایده‌آل است و می‌توان از آن برای تولید ادوات الکترونیکی با کارایی بالا استفاده کرد. به صورت ویژه از این ماده به عنوان ترکیب فعال و جمع‌کننده جریان در باتری‌های یون سدیم می‌توان استفاده کرد. گرافن نانوسلولی سرعت شارژ بالایی داشته، از طول عمر طولانی‌تر برخوردار بوده و مقاومت استثنایی در برابر تغییر شکل از خود نشان می‌دهد.

گرافن نانوسلولی را علاوه بر بخش باتری می‌توان در حوزه‌هایی نظیر علم مواد و دیگر سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی استفاده کرد. از آنجا که جهان همچنان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند، پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای راه حل‌های کارآمد ذخیره‌سازی انرژی افزایش یابد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار جهانی فناوری باتری گرافنی می‌تواند در سال‌های آینده شاهد رشد چشمگیری باشد. این گسترش با افزایش پذیرش وسایل نقلیه برقی (EV)، نیاز به ذخیره انرژی با ظرفیت بالا برای تاسیسات انرژی‌های تجدیدپذیر و پیشرفت صنعت الکترونیک قابل حمل متحول می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، در حالی که پتانسیل گرافن در صنعت بسیار چشمگیر است، اما هنوز چالش‌هایی در مسیر استفاده صنعتی از این ماده وجود دارد. یکی از این چالش‌های تولید انبوه و باکیفیت گرافن است. دستاوردهای این پروژه در تولید گرافن با کیفیت بالا نقش مهمی در پذیرش گرافن در صنعت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • استفاده از کمک داور ویدیویی در فوتسال جام ملت‌های تایلند
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می‌شود
  • سیستم‌های ذخیره‌ انرژی با گرافن نانوسلولی متحول می‌شوند
  • (ویدیو) اولین نسخه از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray
  • نوکیای ایرانی بدون مجوز کالای تقلبی است+ فیلم
  • آلمان میزبان بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل تقاضامحور
  • ◄ رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان