Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: به دلیل نبود شفافیت و برنامه ریزی دقیق بخشی از ارزهایی که برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی بانک مرکزی در اختیار سازمان غذا و دارو گذاشته است، در مسیرهای دیگری هزینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به گفته وزیر بهداشت در جلسه ای با نمایندگان کمیسیون بهداشت،در گذشته فقط یک نفر به سامانه پیچیده ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی داشت، به همین دلیل سرانجام ارزهای تخصیص یافته به تجهیزات پزشکی نامعلوم است و وزارت بهداشت به برخی در سازمان غذا و دارو مشکوک شدند و آنها را به مراجع قضایی معرفی کردند.

عابدی بیان کرد: یکی از مصادیق  امضای طلایی در سازمان غذا و دارو که وزیر بهداشت قبلا آن را مطرح کرده بود، همین فرد است که به سامانه پیچیده ارزی دارو و تجهیزات پزشکی دسترسی داشته و آن زمان همه مجوزهای ارزی دستی و با امضای این فرد تخصیص پیدا می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: ماجرای امضاهایی به رنگ طلا در سازمان غذا و دارو/ رد پای نامرئی رانت در ارز دارویی

وی با اشاره به اینکه برخی تحت عنوان واردکننده؛ توانستند ارز دولتی بگیرند و آن را در مسیر دیگری هزینه کنند،گفت: امیدواریم پس از بازجویی‌ها، اطلاعات بیشتری افشا شود و سیستم قضایی با همه متخلفان برخورد کند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: منتظر هستیم تا سیستم قضایی و امنیتی کشور پس از رسیدگی به پرونده تخلفات ارزی دارو و تجهیزات پزشکی اطلاعات روشن و شفافی را در این حوزه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: واردات کابل برق با ۲ میلیون یورو ارز استنت قلبی/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و دارو

عابدی با اشاره به اینکه سامانه‌ای برای تخصیص ارز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است، گفت: این سامانه در حال اصلاح و پیشرفت است و تمام اطلاعات به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت می‌شود.  اطلاعات به صورت شفاف در دسترس نهادهای مسئول قرار گرفته است و گروهی بر اینکه چه کسی، چه کالایی را و به چه دلیل وارد می‌کند، نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

گامی در جهت شفافیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا چیذری، رئیس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار کرد: با آمار ارائه شده ۵۹ میلیون دلاری تخصیص ارز به حوزه ۴.۳ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی و دارو، حقانیت سخنان دلسوزان صنعت و زنجیره سلامت اثبات شد.

وی افزود: دوست نداریم کام مردم را در این روز‌های غرور و پیروزی تلخ کنیم، اما قصور از زنجیره تأمین نیست، شوربختانه با این رویه منتظر آسیب جدی به سلامت مردم باشید.

چیذری ادامه داد: درب‌های ادارات وزارت بهداشت باز است، اما آنها خزانه ارزی ندارند، نفت هم نمی‌فروشند، از رئیس جمهور خواستاریم درد زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابند، کمرمان شکست و نگذارید اندک اعتبارمان نزد شرکای خارجی نابود شده و نزد بیمار و پزشک شرمنده از قصور تأمین ارز شویم.

وی افزود: هربار که بیمارستان، ما را به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم. بدانید که بیمار خانواده ما نیز هست، اما دست ما کوتاه و ارز بر نخیل بانک مرکزی است.

چیذری با اشاره ریزش شدید آمار اشتغالزایی در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: از انتقال درد این صنف خدوم خدمت رهبری پرهیز می‌کنیم، ولی انگار دستمان به هر دامان که متوصل می‌شود جز ساحت ایشان نتیجه ندارد.

وی با قدردانی از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که دستور داد و باعث شد رقابت برکت با بخش خصوصی به شدت کمرنگ‌تر شود، افزود: وزیر دفاع نیز لازم است بساط رقابت شرکت‌های زیرمجموعه دولت در وزارت دفاع را با بخش خصوصی برچیند.

چیذری اظهار داشت: به زودی درخواست جلسه با سردار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهیم داشت شاید امریه نظامی ایشان منویات نظام و مقام معظم رهبری را در جهت عدم رقابت دولت و نیروی مسلح با بخش خصوصی محقق کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • کمر تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی شکست
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
  • نظارت بر کالا‌های سلامت‌محور اولویت وظایف سازمان غذا و دارو