Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوع گوشی ، خودرو و وسایل دیگری که مسئولان از آنها استفاده می کنند همواره مورد توجه افرادی زیادی در جامعه است و این پرسش نیز گاهی از مسئولان می شود که شما چه خودرویی سوار شده و یا از چه گوشی استفاده می کنید.

به گزارش عصر ایران آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اینگونه پرسش ها در امان نبوده و یکی از مخاطبان وی نوع گوشی که وزیر از آن استفاده می کند را جویا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی نیز در پاسخ به پرسش نوع گوشی خود را جی ال ایکس مدل آریا ذکر کرده و اتفاقا از کار کردن با آن نیز ابراز رضایت کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گوشی موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی پیکسل ۹ احتمالاً سیستم ارتباط ماهواره‌ای و مودم جدید خواهد داشت

بسیاری از کاربران هنگام خرید گوشی جدید توجه چندانی به مودم نمی‌کنند؛ اما این بخش در گوشی گوگل به مشکلی اساسی تبدیل شده است. مودم گوشی‌های گوگل با گذشت زمان روند روبه‌بهبودی را در پیش گرفته است و انتظار می‌رود سری پیکسل ۹، عملکرد به‌مراتب بهتری را درزمینه‌ی ارتباطات ارائه دهد.

طبق گزارش اختصاصی Android Authority، پیکسل ۹ از مودمی پیشرفته‌تر با قابلیت‌های جذابی مثل پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای بهره خواهد برد. گوگل از سال ۲۰۲۱، گوشی‌های هوشمند خود را با تراشه‌های نیمه‌اختصاصی تنسور عرضه می‌کند و از آن زمان مودم سری پیکسل به یکی از ضعف‌های اصلی این محصولات تبدیل شده است.

همکاری گوگل با سامسونگ LSI برای توسعه‌ی سیستم‌-روی-چیپ‌های تنسور باعث شد تا از مودم‌های اگزینوس در این تراشه‌ها استفاده شود. این در حالی بود که پیکسل‌های قبلی از مودم‌های کوالکام بهره می‌بردند.

پایداری نرم‌افزار مرتبط با مودم‌های تراشه‌های تنسور، به‌خصوص در ابتدای عرضه‌ی این سیستم-روی-چیپ‌ها بسیار ضعیف بود. به‌عنوان مثال، دارندگان پیکسل ۶ قبلاً گزارش‌هایی درباره‌ی هنگ‌کردن مودم و به‌دنبال آن ازکارافتادن سایر ساب‌سیستم‌های این گوشی مثل حسگر‌ها ارائه دادند.

نسل جدید تراشه‌ی تنسور، یعنی تنسور G۴ که اولین‌بار در پیکسل ۹ استفاده خواهد شد، از مودم کاملاً جدیدی به نام Samsung Modem ۵۴۰۰ بهره می‌برد. انتظار می‌رود این مودم سرعت و بهره‌وری انرژی بیشتری درمقایسه‌با نسل‌های گذشته داشته باشد. همچنین، بهینه‌سازی‌های اعمال‌شده در بخش نرم‌افزار به پایداری بیشتر مودم جدید کمک خواهند کرد.

گوگل برای پشتیبانی از پیام‌رسانیِ مبتنی‌بر ماهواره در اندروید ۱۵ پیشرفت‌های مهمی کرده است. سری پیکسل ۹ به‌لطف پشتیبانی از NTN در Samsung Modem ۵۴۰۰، ازجمله اولین گوشی‌هایی خواهند بود که با قابلیت بومی گوگل برای ارتباطات ماهواره‌ای عرضه خواهند شد. این ویژگی را ابتدا تی‌موبایل با همکاری اسپیس‌ایکس ارائه خواهد داد و احتمالاً در آینده اپراتور‌های دیگر نیز همین کار را انجام می‌دهند.

ارتباط ماهواره‌ای پیکسل ۹ فقط امکان ارسال پیامک را فراهم می‌کند. همچنین، اپلیکیشن ویژه‌ی Satellite Gateway ارتباط آسان با سرویس‌های اضطراری را ازطریق قابلیتی به نام SOS اضطراری ممکن خواهد کرد.

قبلاً نشانه‌هایی از روش کارکرد ارتباط ماهواره‌ای اندروید را شاهد بودیم و اکنون جزئیات بیشتری دردسترس قرار گرفته است. برای درک بهتر شرایط، ابتدا چند سؤال از کاربر خواهد شد. همچنین، گزینه‌ای برای اطلاع‌رسانی به مخاطبین اضطراری در‌اختیار خواهید داشت و پس‌از‌آن می‌توانید با استفاده از پیام‌رسان گوگل، برای دریافت کمک با نیرو‌های امداد تماس بگیرید.

باتوجه‌به ماهیت ارتباطات ماهواره‌ای، راهکار‌های موبایلی که از آن بهره می‌برند، معمولاً برای اتصال نیازمند جهت‌یابی بسیار دقیقی هستند. گوگل برای تسهیل این فرایند، انیمیشن‌هایی را طراحی کرده است که نمونه‌ای از آنها را در بالا مشاهده می‌کنید.

ارتقای مودم در نسل جدید تراشه‌ی تنسور مطابق انتظارات انقلابی به‌نظر نمی‌رسد؛ اما قطعاً کاهش مشکلات اتصال، خبر خوشی برای طرفداران گوگل محسوب می‌شود.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • تشخیص سرطان پوست در چند ثانیه با گوشی موبایل!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • گوشی پیکسل ۹ احتمالاً سیستم ارتباط ماهواره‌ای و مودم جدید خواهد داشت
  • آیا شارژر فندکی برای گوشی ضرر دارد
  • پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از تولید موبایل هوشمند داخلی
  • دوربین عکاسی حرفه‌ای که یک گوشی هوشمند است!