Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، موج خطرناک و مرگبار گرما بیش از نیمی از آمریکا را دربرگرفته است و دهها میلیون نفر در اوایل هفته جاری، تحت تأثیر دمای بالای بی‌سابقه قرار خواهند گرفت.

شبکه آمریکایی «سی بی اس نیوز» گزارش کرد، مقامات ایالات میانه غربی آمریکا و بخش‌هایی زیادی از ساحل شرقی آمریکا به ساکنان این مناطق در خصوص موج شدید گرما که تاکنون 6 نفر را قربانی کرده است، هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش،‌دمای هوای از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سلسیوس) تا 100 (37 درجه سلسیوس) و در برخی موارد 115 درجه فارنهایت (46 درجه سلسیوس) متغیر است.

ایالاتی همچون «ماساچوست» و «مینه‌سوتا» در حال تجربه اثرات ناشی از شدیدترین موج گرما در آمریکا هستند و همچنین پیش‌بینی شده است که تندبادهای شدید شرق-مرکزی مینه‌سوتا را درنوردد.

طبق این گزارش، حدود 200 میلیون نفر از مرکز آمریکا تا ساحل شرقی احتمالاً تحت تأثیر موج شدید گرما قرار می‌گیرند و آنطور که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند، دستکم 6 نفر در موج شدید گرما قربانی شده‌اند که از این میان، چهار نفر از ایالت «مریلند» بوده‌اند و یک نفر دیگر از آریزونا و یک نفر دیگر در «آرکانزاس» جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، تندبادهای شدید طی روزهای جمعه و شنبه، به قطع برق در جنوب شرقی ویسکانسین منجر شد و مقامات محلی اعلام کرده‌اند که ممکن است این قطعی برق چندین روز ادامه داشته باشد.

طبق این گزارش، واشنگتن دی سی در میان چندین شهر ساحل شرقی آمریکا محسوب می‌شود که گرمای شدید و رطوبت موجب شده است تا دمای هوای تا 37 درجه سلسیوس احساس شود.

بر اساس این گزارش، شاخص گرما در «بالتیمور» 122 فارنهایت (50 درجه سلسیوس) بوده است و دمای بالای هوا در فرودگاه جان اف کندی نیویورک، فرودگاه مک آرتور لانگ آیلند، آتلانتیک سیتی، بلکسبرگ، ویرجینیا و میلینوکت در شمال ایالت «مین» نیز رکورد زده است.

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که از روز جمعه موج شدید گرما بسیاری از بخش‌های آمریکا را فراگرفته است و در روزهای اوایل هفته این گرما به اوج خود می‌رسد.

طبق این گزارش، «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک، به دلیل دمای بالای هوا، اعلام وضعیت اضطراری کرده است و به شهروندان نیویورک گفت: «موج گرما طی روزهای آتی بسیار جدی است....هوای شنبه تا یکشنبه خیلی خیلی بد است».

بنا به گزارش بی بی سی، موج شدید گرما کانادا را نیز دربرگرفته است و کارشناسان هواشناسی در کانادا اعلام کرده‌اند که دما در مونترال باتوجه به رطوبت بالا، احساس هوای 45 درجه سانتیگراد را خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گرمای 46 درجه آمریکا 6 کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت شدید مجری اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا

دریافت 12 MB کد خبر 6083224

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید مجری اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا
  • پایداری جو و تداوم هوای گرم تا فردا در گلستان
  • سقوط از ارتفاعات طارم سفلی قزوین ۲ فوتی برجا گذاشت
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • آتش سوزی در شرق تهران با ۶ کشته | مورد انفجاری گزارش نشده است
  • آتش سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته | مورد انفجاری گزارش نشده است
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • آتش سوزی در شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم داشت
  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • گرمای بهاری در مازندران