Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

تلاش شماری از پناهجویان برای ورود به خاک آمریکا از مرز مکزیک، درگیری میان آنها و ماموران مرزی را به دنبال داشت.

به گزارش فارس، در جریان درگیری میان پناهجویان در مرز مکزیک، پلیس از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل استفاده کرد.

بنابر گزارش خبرگزای اسپوتنیک، وزارت امنیت ملی آمریکا (DHS) اعلام کرد که مهاجران فقط در صورتی می‌توانند پناهندگی بگیرند که به خاک آمریکا قاچاق شده باشند و یا با مهاجرت آنها پیش از ورود به آمریکا در کشور دیگری مخالفت شده باشد یا اینکه به کشور یا کشورهایی سفر کرده باشند که عضو پیمان چند جانبه پناهندگان نبوده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون که به تازگی اجرایی شده است و به معنای این است که موج پناهجویانی که روانه مرزهای آمریکا می‌شوند، کاهش خواهد یافت.

از این رو اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا (CBP) دیروز شنبه گروهی از پناهجویان را که می‌خواستند از مرز آمریکا با مکزیک در ایالت تگزاس وارد آمریکا شوند، متفرق کرد. شبکه خبری فاکس‌نیوز با استناد به اطلاعاتی که اداره گمرک در اختیار گذاشته اعلام کرده است که مهاجران سه‌بار تلاش کردند تا از مرز عبور کنند.

یکی از مقامات این سازمان گفت: «فرمان توقف نادیده گرفته شد و آنها ناگهان به سمت موانع موقت هجوم آوردند... تعداد زیادی از مردان در این گروه بی‌توجه به فرمان توقف سعی کردند که موانع را جابه‌جا کنند و وقتی با واکنش مقامات مواجه شدند، به افسران حمله کردند و با مشت و لگد زدن تلاش کردند که وسایل آنها را بگیرند.» در این حین، تعدادی بازداشت شدند و مقامات مکزیکی افرادی را که باقی‌مانده بودند را از محل دور کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ و همچنین بعد از به‌دست گرفتن زمام اختیارات در کاخ سفید، مقابله با مهاجران غیرقانونی را در اولویت دستورکار دولت خود قرار داده و تا کنون اقدامات متعددی مانند دیوارکشی و اعزام نیروی نظامی به مرز مکزیک انجام داده است. (جزئیات بیشتر)

با این وجود شمار افرادی که توسط سازمان امور گمرکی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ از آمریکا اخراج شده‌اند، بسیار کمتر از تعدادی است که در دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین این کشور اخراج شدند. در سال مالی گذشته در آمریکا این آژانس ۲۵۰ هزار مهاجر فاقد مدارک کافی را از این کشور اخراج کرد. درحالی که این تعداد در سال ۲۰۱۲، ۴۱۰ هزار نفر بود.

بنابر اعلام رسانه‌های آمریکایی انتظار می‌رود که در سال جاری، بیش از یک میلیون مهاجر از آمریکای مرکزی و جنوبی به صورت غیرقانونی از مرزهای آمریکا رد شوند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مأموران مرزی آمریکا پناهجویان مرز مکزیک صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که غرب به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است که مملو از عواقب فاجعه‌بار است.

براساس گزارش المیادین، لاوروف در پیامی ضبط شده به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت: تروئیکای هسته‌ای غرب (انگلیس، فرانسه و آلمان) از حامیان اصلی کی‌یف هستند و مسکو خطرات استراتژیک جدی که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود را به خوبی می‌بینید.

لاوروف خاطرنشان کرد که جهان اکنون شاهد بحران در سیستم کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای است. این نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه در حوزه امنیت بین المللی است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده بازگشت به موضوع تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای، به محض تصویب این توافق از سوی آمریکاست. این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که خروج روسیه از تصویب این معاهده پاسخی منطقی به اقدامات مخرب آمریکا و دیگر کشور‌های غربی بود.

او با بیان اینکه مسکو همچنان به عضویت کامل پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای باقی می‌ماند، اعلام کرد: مسکو اخیراً تأسیس بخشی از سیستم نظارتی بین المللی خود را تکمیل کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، روسیه مشارکت خود در معاهده خلع سلاح هسته‌ای استارت نو را که در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد، که آخرین توافق دوجانبه بین مسکو و واشنگتن است، به حالت تعلیق درآورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم