Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو شورای شهر تهران گفت: ارائه خدمات صدور پروانه باید شهروند محور باشد تا شهروند از طریق سامانه درخواست دهد و از طریق سامانه پروانه را دریافت کند و دیگر نیازی به مراجعه به شهرداری و دفاتر نباشد و دفاتر در کنار شهروند قرارگیرند. تاریخ انتشار: 13:20 - 30 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۹۴۸

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح" الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی" گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های شهرداری تهران که موجب فساد، رانت و نارضایتی عمومی شده حوزه شهرسازی و معماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری ادامه داد: اگر به سابقه تاریخی نحوه صدور پروانه نگاه کنیم متوجه می‌شویم، وضعیت نسبت به امروز بسیار بهتر بوده است در حالیکه آن زمان نه سامانه برخط و نه خدمات هوشمند وجود داشته است. شورای شهر تهران در دوره دوم تصمیم گرفت، مشکل حوزه شهرسازی و معماری را با یک تصمیم اساسی و مبنایی حل کند تا تصدی گری‌های ارائه خدمات حوزه شهرسازی و معماری، مانند سایر حوزه‌ها به بخش خصوصی برونسپاری شود و در همین راستا، دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران ایجاد شد.

وی با اشاره تجربه موفق ایجاد دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پیشخوان دولت و پلیس +۱۰ اظهار داشت: متاسفانه تصمیم شورای شهر در خصوص دفاترخدمات الکترونیک شهر به صورت کامل توسط شهرداری اجرا نشد و صرفا ۱۲۳ دفتر ایجاد و حدود ۱۸۰۰ نیرو بکار گرفته شد، اما خدمات شهرسازی و معماری بصورت کامل به این دفاتر واگذار نشد، در حالیکه قرار بوده حوزه شهرسازی مناطق تعطیل شوند و فقط ستاد باقی بماند.

سالاری تصریح کرد: قرار بود فقط موضوع حاکمیتی بر و کف و طرح تفصیلی در مناطق بماند و مابقی اقدامات به بخش خصوصی واگذار شود، اما این اتفاق نیفتاد و نه تنها حوزه شهرسازی تعطیل نشد، بلکه چندین برابر نیرو هم اضافه شد، لذا شهروندانی که از شهرداری خدمات دریافت می‌کردند باید به دفاتر نیز مراجعه کنند یعنی یکسری اقدامات موازی در حال انجام است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است و بیشترین نارضایتی نیز از حوزه شهرسازی و معماری است. شهرداری باید تکلیف این فرایند را مشخص کند، این فقط یک رویکرد و تصمیم شجاعانه است و نیاز به پول ندارد. ما در دوره گذشته این موضوع را پیگیری کردیم، در یک مقطعی هم شهردار وقت تصمیم گرفت اقدامات را به صورت کامل برونسپاری کند، اما منصرف شد، اکنون ما باید یک تصمیم شجاعانه بگیریم.

وی با اشاره به پیشنهاد شهرداری در خصوص اضافه شدن مشاور همراه در فرایند صدور پروانه بیان کرد: می‌گویند، شهروند در فرایند دریافت پروانه، یک مشاور همراه داشته باشد، اما این اقدام، مشکل را حل نمی‌کند. طرح تفصیلی تهیه شد تا تمام بخشنامه‌ها جمع آوری و امضا‌های طلایی جمع شود، اما متاسفانه هر روز این امضا‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار شهرداری تهران، اکنون در منطقه یک، میانگین زمان صدور پروانه ۵۴۱ روز و در منطقه ۲، ۲۹۱ روز و... است و جالب اینکه با دستکاری در سیستم، تقصیر طولانی شدن زمان صدور پروانه را به گردن شهروند می‌اندازند.

سالاری با بیان اینکه ما در کمیسیون شهرسازی و معماری در راستای رفع مشکلات موجود، این طرح را ارائه دادیم گفت: اکنون که شهرداری تهران به لحاظ سامانه شهرسازی و هوشمندسازی رتبه اول کشور را دارد، تبلور عینی آن باید در همین فرایند‌های صدور پروانه و ارائه خدمات باشد. ما می‌گوییم ارائه خدمات صدور پروانه باید شهروند محور باشد تا شهروند از طریق سامانه درخواست دهد و از طریق سامانه پروانه را دریافت کند و دیگر نیازی به مراجعه به شهرداری و دفاتر نباشد و دفاتر در کنار شهروند قرارگیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر سالاری شهرسازی تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو

با امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، نوسازی تاکسی های فرسوده تهران توسط کرمان موتور با ارائه تسهیلات انجام می شود.   به گزارش عصر ایران، بر اساس این موافقت نامه که از سوی شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران و سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور به امضاء رسید، کرمان موتور متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.     در همین زمینه فراخوانی صادر خواهد شد و مالکان تاکسی مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلات قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام نمایند.   شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو های برقی اختصاص و تجهیز کرده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری های این خودروها مشمول گارانتی 200 هزار کیلومتر یا 5 ساله نیز می شوند. بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش‌ وجود نخواهد داشت.     در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد: با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودروهای شخصی در کشور حس می شود، اولین شرکتی که خودروهای برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود. خودرویی که تاییدیه های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی می باشد و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می شود.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحویل تاکسی های تمام برقی کرمان موتور به تاکسیرانی تهران (+عکس)

دیگر خبرها

  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • کدام قالیشویی تهران را انتخاب کنم؟
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • ساخت یک ایستگاه آتش نشانی جدید در تهران | آتش نشانی ۳۰ خدمت رایگان به شهروندان ارائه می دهد