Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی، با بیان اینکه توسعه در یک منطقه باید به صورت همه جانبه و پایدار باشد، گفت: در این راستا باید همه بخش های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و ... مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، امروز (یکشنبه 30 تیر) در آیین افتتاح کتابخانه عمومی «ابن سکیت» منطقه ملاشیه اهواز، اظهار کرد: ملاشیه، عین 2 و علی آباد که قبلا در حاشیه اهواز بودند، در طرح جامع جدید شهرستان، به این شهر ملحق شده و جزء محدوده اهواز آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه با اضافه شدن این مناطق به اهواز می توانیم به صورت قانونمند خدمات لازم را به این مناطق ارائه دهیم، افزود: بالغ بر 50 هزار نفر در منطقه ملاشیه زندگی می کنند و باید عدالت را در ارائه خدمات رعایت و در این مسیر تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه در یک منطقه باید به صورت همه جانبه و پایدار باشد، تصریح کرد: در این راستا باید هم به بخش خدماتی هم عمرانی و زیرساختی پرداخت و به مباحثی همچون آب و فاضلاب، تجهیز و تعمیر مدارس، کتابخانه، فرهنگسرا، سالن های ورزشی، کانون پرورش فکری، فنی و حرفه ای، ایجاد بازارچه، بهداشت و درمان، آسفالت و ... توجه داشت که این موارد در دستور کار بوده و یا انجام شده است.

 

شریعتی، با بیان اینکه در ملاشیه برای رشد منطقه دفتر تسهیلگری راه اندازی شده، اضافه کرد: دفاتر به دست جوانان همین منطقه اداره می شود و دومین دفتر تسهیلگری نیز به زودی در این ملاشیه راه اندازی خواهد شد و تنها منطقه ای در کشور است که 2 دفتر تسهیلگری خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و رشد هر منطقه نباید یک بُعدی نگاه کرد چرا که نتیجه ای در بر نخواهد داشت و رشد نامتوازن ایجاد می شود، ابراز کرد: تلاش ما این است که عدالت محورانه در این مسیر حرکت کنیم که در این راستا اقدامات خوبی توسط اداره کل امور اجتماعی برای رشد و بالندگی منطقه انجام شده و امیدواریم توسعه فرهنگی که شرط توسعه ملی و منطقه است را بیش از پیش شاهد باشیم.

 

وی به احداث کتابخانه «ابن سکیت» اشاره کرد و اذعان داشت: این کتابخانه مزین به نام «ابن سکیت دورقی» از بزرگان فرهنگ و ادب و هنر عرب و مایه فخر تشیع بوده و برای ما ارزشمند است؛ این تقید و تعهد ما به اهل بیت (ع) و الگوگیری از کسانی است که جایگاه تدریس معلمی فرزندان پادشاهان و امرا را دارند ولی وقتی پای اعتقاد به میان می آید تمام نعمت ها را کنار گذاشته و پای تعهد به اهل بیت (ع) می مانند و به برکت وجود این بزرگواران، نامشان همیشه زنده می ماند.

 

استاندار خوزستان، بر افزایش منابع این کتابخانه تاکید کرد و ادامه داد: باید کتاب های بیشتری متناسب با فرهنگ و علاقه مردم منطقه تهیه شود تا از این طریق به رشد و جذب اهالی به کتابخانه کنیم و این گونه مسائل را در اولویت قرار دهید تا بتوان به توسعه فرهنگی و آموزش چنین مناطقی کمک کرد؛ مدارس این منطقه به کامپیوتر و کولر تجهیز شدند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خراسان جنوبي مقام معظم رهبری مسکن بیرجند اوقات فراغت حائری شیراز شبستان بیرجند خراسان جنوبی غلامرضا شریعتی ملاشیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی

ناصر شمس گفت: بخش بسطام با وجود آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی و آثار تاریخی ممتاز دیگر در این منطقه، به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای استقبال از گردشگران، تاکنون نتوانسته در زندگی مردم این خطه تاثیر چندانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه بخش بسطام سهم بزرگی در استان سمنان و شهرستان شاهرود از نظر جغرافیای طبیعی کوهستان (شاهوار) و جنگل هیرکانی ابر با ثبت جهانی در این منطقه دارد، افزود: بسطام از نظر جغرافیایی در محور ترانزیتی سمنان و جنوب آزادشهر و اینچه برون قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند