Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری به ریاست "محمدعلی طالبی" و با حضور "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در استان در هفته مبارزه با مواد مخدر، به برخی اشکالات طرح پژوهشی ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از طرح های دانشگاهی علی رغم اینکه با پژوهش ها و پرسشنامه های علمی، نمونه گیری ها و نتایج استخراج شده کاملاً علمی همراه است ولی در مرحله نتیجه گیری، پیشنهاداتی کلی، عمومی و غیر اجرایی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: لازم است دستگاه های اجرایی ‌چه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و چه در سایر بخش ها که کارفرمای این طرح های پژوهشی هستند، در کنار فرد یا گروه پژوهشگر قرار گیرند تا خروجی این طرح‌های دانشگاهی به ارائه پیشنهادات عملیاتی و راهکارهای اجرایی دقیق که قابل ارزیابی باشد، منجر شود.‌ رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: پژوهشگران دانشگاهی هم باید از این نوع نگرش نسبت به طرح های پژوهشی فاصله گیرند و پیشنهادات خود را در فضای کار اجرایی ارائه دهند. "طالبی" در پایان سخنان خود بر تسریع شهرداری یزد در مرمت و مناسب سازی ساختمان مرکز نگهداری و درمان زنان بهبود یافته از اعتیاد و تامین مکان مناسب برای تاسیس سرپناه شبانه طبق مصوبات قبلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد در استان افتتاح شود. گفتنی است در ابتدای این نشست "سیدمصطفی کرباسی" د‌بیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از فعالیت های این شورا و برنامه های اجرا شده در مرکز استان و شهرستان ها در روز جهانی و هفته مبارزه با مواد مخدر ارائه داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرداری مبارزه با مواد مخدر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح تشدید و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک زوج قاچاقچی مواد مخدر اهل کرمان به استان مازندران از طریق محور هراز، موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل متهمان را در حین ورود به استان با یک خودروی سواری شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه، اظهار داشت: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی متهمان را متوقف و در بازرسی از آن ۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

وی از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این عملیات خبر داد و بیان داشت: این زوج افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جعفری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها، نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

سرهنگ جعفری اعتیاد را منشا بسیاری از جرائم دانست و خاطرنشان کرد: جرائم متاثر از اعتیاد از قبیل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودکشی، افسردگی و سرخوردگی، فروپاشی خانواده‌ها تنها بخشی از پیامد‌های این پدیده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خاتمه از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی