Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اواسط دهه 90 بازار خودرو ایران رفته رفته از تب خودروهای شاسی بلند خارج شد و به سمت خودروهای هاچ بک و کراس‎اورهای کوچک شهری سوق پیدا کرد. به همین دلیل نیز از آن زمان تا کنون هر سال شاهد حضور مدل جدیدی از خودروهای مربوط به این رده هستیم. یکی از خودروهای چینی که در رده کراس اورهای کوچک شهری توانست سهم قابل توجهی از بازار ایران را از آن خود کند، برلیانس کراس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برلیانس کراس که در سال 95 و در طی همکاری شرکت سایپا با کمپانی برلیانس وارد بازار شد، به دلیل قیمت میانه و امکانات خوبی که داشت توانست رضایت مشتریان ایرانی را جلب کند. اما این خودرو تنها خودرو محبوب دسته کراس‎اور میان رده شهری نیست. رقبای دیگری که اتفاقاً هم وطن برلیانس کراس نیز محسوب می‌شوند، عرصه را برای فروش بیشتر این خودرو تنگ کرده‌اند. رقبایی که اتفاقاً با استقبال زیادی نیز از طرف خریداران ایرانی همراه شده‌اند و فروش بیشتری را نیز نسبت به برلیانس C3 کراس در بازار ایران تجربه کردند. در ادامه این مطلب قصد داریم برلیانس کراس را با رقیب سرسخت هم وطن خود مقایسه کنیم.

 

برلیانس کراس؛ برلیانسh320 در جلد یک کراس آور

برلیانس کراس را می‌توان نمونه مرتفع‌تر برلیانسh320 دانست. چرا که این خودرو با این که در رده‌ای جداگانه قرار می‌گیرد اما از نظر امکانات و مشخصات فنی کاملاً شبیه به برلیانسh320 است. برلیانس کراس با این که وزن بیشتری نسبت به نمونه هاچ بک خود دارد اما مصرف سوخت ترکیبی آن به 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. قدرت 103 اسب بخاری این خودرو توسط یک موتور 1.5 لیتری تأمین شده و توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از ظاهر خودرو که بگذریم، یکی از مزایایی که باعث شده بسیاری از خریداران، خرید برلیانس کراس را به دیگر رقبای آن ترجیح دهند سیستم تعلیق واکنش پذیر و دقیق این خودرو است که تکان‌های داخل کابین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. گیربکس این خودرو نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و باعث رضایت رانندگان شده است.

 

علاوه بر عملکرد، در ارائه امکانات نیز برلیانس کراس خریداران آپشن دوست ایرانی را وسوسه می‌کند. امکاناتی مانند استارت دکمه و ورود بدون کلید، دوربین عقب، مانیتور 7 اینچی به همراه نویگیشن، کروز کنترل و بسیاری دیگر، خریداران را بیش از پیش به خرید برلیانس کراس وسوسه می‌کند. با توجه به این که قیمت برلیانس C3کراس هم اکنون حدود 172 میلیون تومان است، می‌توان گفت انتخاب این خودرو به عنوان یک خودرو شهری انتخابی میانه و مقعول به نظر می‌رسد.

 

دانگ فنگ h30 کراس؛ سوگولی ایران خودرو

در سال 94 ایران خودرو با وارد کردن h30 کراس از کمپانی دانگ فنگ با قیمتی پایین‌تر از رقبا توانست برای مدتی در صدر فروش کراس اورهای میان رده قرار گیرد. اما پس از مدتی با ورود رقبایی مانند برلیانس کراس محبوبیت بیش از حد h30کراس نیز در بین خریداران رنگ باخت. با نگاهی سطحی به ظاهر این خودر متوجه برتری طراحی ظاهری برلیانس به این خودرو خواهید شد. اما به محض ورود به کابین متوجه خواهید شد که این خودرو در مقایسه با رقیب خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. طراحی داشبورد این خودرو جوان پسندانه تر و به روز تر از طراحی برلیانس کراس است. این همان چیزی است که خریداران ایرانی را برای خرید این خودرو مشتاق‌تر می‌کند.

 

از نظر امکانات داخل کابین این دو رقیب تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند. اما h30 کراس با داشتن 4 ایربگ جلویی و جانبی، کمربند پیش کشنده و دوربین عقب در مدل استاندارد خود ایمنی بالاتری را نسبت به برلیانس ارائه می‌دهد. از این رو می‌توان گفت از لحاظ ایمنی خرید برلیانسC3  کراس در مقابل این رقیب با قیمت 138 میلیون تومان، یک خرید شکست خورده است. البته این برتری تنها در همین نقطه به پایان می‌رسد و از لحاظ قدرت موتور و مصرف سوخت این خودرو با برلیانس کراس در یک سطح قرار می‌گیرد.

یکی از مواردی که تعداد زیادی از صاحبان h30 کراس را دچار مشکل کرده است، عملکرد گیربکس این خودرو است. با این که هر دو این رقبا از گیربکس 4 دنده اتوماتیک بهره می‌برد، اما ظاهراً عملکرد گیربکس دانگ فنگ حتی در مسیرهای شهری نیز رضایت بخش نیست.

منبع : ویرلن

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 قیمت کارخانه‌ای جدید پژو پارس با موتور XU۷P (پژو پارس سال) از سوی ایران خودرویی‌ها اعلام شد تا ثبت‌نام کنندگان برای این محصول محبوب در بُهت فرو روند.

آن‌طور که اطلاعیه فروش ایران خودرو برای پژو پارس سال نشان می‌دهد این خودرو از این به بعد با قیمت حدود ۴۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. 

مقایسه قیمت جدید کارخانه‌ای پژو پارس سال با قیمت پیشین حکایت از آن دارد که قیمت این خودرو، افزایشی حدود ۵۰ درصد در مبدا را تجربه کرده است.

آبی‌های جاده مخصوص پیش از این هر دستگاه پژو پارس سال را با قیمتی حدود ۲۹۴ میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می‌کردند و به این ترتیب، شاهد آن هستیم که قیمت پژو پارس با موتور XU۷P حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان در کارخانه رشد کرده است. 

هنوز پژو پارس سال مدل ۱۴۰۳ در بازار آفتابی نشده، اما مدل ۱۴۰۲ این خودرو با قیمتی نزدیک به ۶۷۵ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود؛ بنابراین قیمت این محصول محبوب ایران خودرو با مدل ۱۴۰۲ به نسبت قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۳۸۰ میلیون تومان اختلاف را نشان می‌دهد.

حال فرض کنیم همین اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار با توجه به قیمت جدید پژو پارس در مبدا رقم بخورد. یعنی فاصله حدود ۴۰۰ میلیون تومانی فعلی میان قیمت کارخانه‌ای و بازاری پژو پارس به قیمت جدید اعلامی این محصول محبوب ایران خودرو اضافه شود؛ بنابراین قیمت پژو پارس سال در بازار می‌تواند تا حوالی ۸۵۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان بالا بیاید.

نباید از یاد برد که قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تومانی پژو پارس سال در بازار تنها تحت تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو رقم خورده است و عواملی مانند نرخ ارز یا انتشار اخبار خارج از بازار هنوز تاثیر خود را روی پیش بینی قیمت پژو پارس سال در بازار نگذاشته اند.

با این همه پیش‌بینی می‌شود این قیمت حسابی بازار خودرو را بترساند.

منبع: اقتصادنیوز

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم