Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار توئیتی به برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تحریم ایران توسط بریتانیا واکنش نشان داد.

 حمید بعیدی نژاد در توئیترش نوشت :

دولت بریتانیا باید مراقب نیروهای سیاسی داخلی باشد که می‌خواهند تنش موجود بین ایران و انگلیس را فراتر از مسئله کشتی‌ها گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله در این شرایط بسیار حساس، نابخردانه و خطرناک در منطقه خواهد بود.  با این حال ایران قوی و  برای روبه‌رو شدن با سناریوهای مختلف آماده است.

لازم به ذکر است که خبرگزاری رویترز امروز به نقل از روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که وزرای انگلیسی در پی توقیف نفت‌کش این کشور از سوی ایران برنامه دارند تا ایران را مورد تحریم قرار دهند.

در همین راستا جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، احتمالا روز یک‌شنبه در پاسخ به توقیف نفت‌کش انگلیسی، تدابیری دیپلماتیک و اقتصادی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران را اعلام می‌کند.

 احتمال اقدام تقابلی انگلیس در واکنش به توقیف این نفت‌کش در حالی مطرح است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

 دیوید کامرون وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان و در دیدار با همتای قرقیزی خود مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه سرویس اخبار آسیای میانه، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت‌هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه‌های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت‌های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است. در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفتگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه‌ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day