Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای مشارکت در برگزاری مراسم مذهبی، مشارکت در غنابخشی و ترویج فعالیت‌های قرآنی، استفاده از امکانات و ظرفیت های متقابل جهت پیشبرد اهداف هر دستگاه، حمایت از رشد و توسعه محتوایی هیئات مذهبی و تلاش در فعال‌سازی هر چه بیشتر امام‌زاده ها و بقاع متبرکه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: توسعه کاربردی مفاهیم دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، استفاده از ظرفیت‌های متقابل در راستای پیشبرد اهداف سازمانی، بسترسازی مناسب جهت ارتقای زیرساخت‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی و تعامل و همکاری در زمینه ایجاد اتحاد و انسجام جامعه مذهبی از جمله دیگر اهداف این تفاهم سه‌جانبه است.

وی اضافه کرد: برای تبلیغ و ترویج وقف های جدید نیاز به بسیج عمومی داریم و همه مسوولان، خیّرین، علما و روحانیت، صنوف مختلف باید در این حوزه وارد شوند تا فرهنگ وقف را احیا کنیم که البته ظرفیت بسیار خوبی در حوزه هیات‌های مذهبی در این راستا وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات استان با نیت تعزیه‌خوانی و عزاداری اباعبدالحسین (ع) و ائمه معصومین (ع) ثبت شده، افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌توان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت موقوفات مرتبط برای حمایت از هیئات مذهبی، تعامل و همکاری در برگزاری مراسم و نیز حمایت از جامعه مداحان بیش از پیش بهره جست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در استان بیان کرد: حمایت از جامعه مداحان و ایجاد انگیزه در آنها در کنار اجرای طرح هایی به میزبانی این اماکن مقدس در دستور کار قرار دارد.

بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی و افزون بر چهار هزار مداح در آذربایجان غربی فعال است که جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند.

۸۱۳۷/‌۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت مردمی فرهنگی بوشهر اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌های استان از منظر فرهنگی نبوده، بلکه زیرساخت‌هایی برای توسعه رفاه اجتماعی و گردشگری بوده است. بنابراین حسب آمایشی که وجود دارد مراکز و مکان‌هایی مشخص و طرحی با کمک مشاورین در کنار ساحل برنامه ریزی و تمامی زیر ساخت‌ها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: چادر زدن در عرض ساحل و پارک‌ها مشکل ساز است، بنابراین کمپ‌هایی با استانداردهای لازم برنامه ریزی شود که دارای امکانات باشد، لذا با توجه به فرصتی که تا پایان سال وجود این کار را از اکنون شروع شود تا زمان عید این امکانات آماده باشد.

وی در کنار هم بودن و قرارگاه بودن را به بسیار مهم عنوان کرد بیان داشت: کارها آسیب شناسی شود و بر اساس برنامه ریزی رفع آسیب صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد تدوین تقویم برای قرارگاه مردمی فرهنگی با در نظر گرفتن مناسبت‌ها را مطرح کرد و عنوان داشت: این کار کمک می‌کند که کارها با برنامه ریزی و منسجم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حوزه رسانه ابراز داشت: جنگ رسانه نیازمند دانش، سرعت عمل و دیپلماسی است که کار با رسانه به چه شکل انجام شود. فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی به ویژه در کنار ساحل انجام شده اما بازتاب رسانه‌ای نداشته است. همچنین رشد تحلیل گری و دیپلماسی رسانه‌ای باید صورت گیرد.

وی بر هم پوشانی و حمایت از یکدیگر تاکید کرد و ابراز داشت: این قرارگاه یک پیکر است و با حمایت از هم اجازه ندهید قرارگاه تضعیف شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر بیان داشت: همه باید به این قرارگاه کمک کنند، این قرارگاه‌ها باید چارچوب را حفظ کنند، و مسئولان پاسخگوی مطالبات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد داد: طومار و راهپیمایی در حمایت از عفاف و حجاب برنامه ریزی، طراحی و برگزار شود.

کد خبر 6087475

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت