Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:54:31 GMT

هدف نهایی در حکومت اسلامی زمینه سازی برای ظهور است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۲۵۱۵

هدف نهایی در حکومت اسلامی زمینه سازی برای ظهور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی ظهر یکشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان همدان با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر یادآور شد: در این نامه حضرت ویژگی ها و وظایف یک مسئول در حکومت اسلامی را اعلام می کند.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین (ع) در هر جا با توجه به مخاطب و فراخور درک آنان مطلب موعظه گری می کردند و در این نامه مخاطب یک مسئول جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان با بیان اینکه مخاطب این نامه تک تک مسئولان در جامعه اسلامی هستند، اظهار داشت: مسئولیت تنها به معنای مدیر کل بودن نیست بلکه هر کسی که از بیت المال حقوق می گیرد مورد خطاب حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام شعبانی تاکید کرد: پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی بسیار خطرناک است چرا که ورود به این عرصه لغزنده، نیازمند آن است که هر لحظه مراقب باشیم زمین نخوریم.

وی با اشاره به اینکه بیانات امام علی (ع) در همه زمان ها قابل استفاده است، یادآور شد: زمانی که خطبه ها و نامه های حضرت را انسان مطالعه می کند این مطلب در ذهن متبادر می شود که گویی این جملات را امروز حضرت برای ما فرموده است.

وی با بیان اینکه دعوت به تقوا اولین نصحیت حضرت به مالک است، یادآور شد: اگر ما نهج البلاغه را ببندیم و تنها به همین یک مورد عمل کنیم برای ما کافی است چرا که حرف اول و آخر همه انبیا و اولیا الهی تقوا بوده است.

امام جمعه همدان دومین نصیحت حضرت را اطاعت از خداوند و انجام کارهای واجب و مستحب عنوان کرد و گفت: از آن جایی که مسئولان بیشتر در معرض خطر هستند، بنابراین نیاز بیشتری به ارتباط با مبدا اعلا دارند و نه تنها واجبات را باید انجام دهند بلکه توجه به مستحبات را هم باید مد نظر خود داشته باشند.

وی قرار گرفتن پشت میز مدیریت را قرار گرفتن در لبه پرتگاه دانست و گفت: زمانی که احتمال وقوع مشکلات افزایش پیدا می کند انسان باید توجهش هم بیشتر شود و لذا در زمان مسئولیت باید توجه به پروردگار بیشتر از گذشته باشد، البته همه اینها در صورتی است که کسی واقعاً از سقوط بترسد.

وی یادآور شد: این میزی که امروز ما پشت آن هستیم یک روز فرعون های زمان هم پشت آن بودند و از همین جا سقوط کردند پس باید مسئولان همیشه حواسشان به خودشان باشد.

امام جمعه همدان به نصیحت بعدی امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت: انتظار جامعه اسلامی از مسئولان این است که با زبان، قلب و دستشان در همه حال خداوند را یاری کنند.

وی خدمت به مردم را از امور مهم در جامعه اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) بارها خطاب به مسئولان تاکید داشتند که مسئولان حکومت اسلامی باید بدانند که خدمت به مردم نباید آنها را از وظیفه اصلی انها غافل کند.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: خدمت به مردم بسیار مهم است تا جایی که در روایات، مردم اساس و ستون حکومت معرفی شده اند اما هدف نهایی در حکومت اسلامی خدمت به مردم نیست بلکه هدف نهایی زمنیه سازی برای ظهور است.

وی یادآور شد: فتوایی از محروم آیت الله گلپایگانی است که اگر کسی به میزی برسد و قدرت انجام خدمت در آن را نداشته باشد آنجا را غصب کرده و حتی بعید نیست حقوقی که می گیرد حرام باشد.

وی داشتن ۴ شاخصه را ویژگی اصلی مدیران در حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: اولین وظیفه ای که مدیران باید نسبت به انجام آن خود را ملزم کنند توجه به فرهنگ و دین است و مگر می شود کسی از بیت المال مسلمانان ارتزاق کند اما نسبت به دین خدا بی توجه باشد بود

امام جمعه همدان ادامه داد: دومین مورد، آشکار بودن اصلاح گری در جامعه است و اینکه مردم باید پیشرفت در جامعه را حس کنند و رفع شدن مشکلات را مشاهده کنند.

وی احساس امنیت مردم در نزد مسئولان را دیگر ویژگی مدیر در حکومت اسلامی نامید و یادآور شد: احساس امنیت به این معنی است که برای انجام شدن کار نیاز به پارتی نباشد و مردم از دیدار با مسئولان ترسی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عده ای از جوانان زمانی که می گوییم چرا نماز نمی خوانید این بهانه را مطرح می کنند که بیکاری و مشکلات زیاد شده است، عنوان کرد: رفتار مدیر نباید طوری باشد که با عملکرد او مردم از دین خدا زده شوند.

وی در پایان هدف نهایی حکومت اسلامی را اقامه حدود تعطیل شده خداوند عنوان کرد و گفت: اگر مدیران در حکومت اسلامی درست عمل کنند هیچکس بهانه ای برای دین گریزی پیدا نخواهد کرد.

کد خبر 4671799

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان حکومت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: با رویکرد محرومیت‌زدایی ۶۵ کیلومتر عملیات راهسازی و آسفالت ریزی در مناطق روستایی و عشایری استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس نوظهور در جریان افتتاح راه روستای مرتضی کندی در پارس‌آباد اظهار کرد: سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ماموریت پیدا کرده تا با هدف محرومیت‌زدایی در اجرا و سرعت‌دهی به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی با اولویت مناطق روستایی و عشایری ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و در همین راستا 65 کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شد که در این پروژه‌ها راهداری نقش نظارتی و فنی را عهده دار بوده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: در روستای مرتضی کندی دو کیلومتر راه روستایی به بهره برداری رسید که سپاه استان 6 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده و پروژه بهسازی و آسفالت ریزی 2.5 کیلومتر مسیر ارتباطی عشایری نیز در بیله سوار افتتاح شد.

نوظهور بیان کرد: علاوه بر پروژه های آسفالت ریزی و راهسازی به همت بسیج سازندگی استان اردبیل آبرسانی به 455 روستا جزو برنامه ها و تکالیف اصلی است که تاکنون نیمی از این طرح ها نیز در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار به بهره برداری رسیده است.

وی از تلاشی مضاعف برای تکمیل سایر پروژه های آبرسانی روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: تا شروع فصل گرما آب شرب 83 روستا نیز تکمیل شده و اهالی این روستاها در تابستان از آب بهداشتی و سالم و در عین حال پایدار بهره مند خواهند شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد ساخت و تحویل مسکن مددجویی نیز با کیفیت و طرح های متفاوت به انجام رسیده و در روستاهای استان اردبیل تحویل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد شده است.

نوظهور اظهار کرد: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت سیل به شهرها و روستاها با همراهی منابع طبیعی استان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح های آبخیزداری و احداث بندهای تاخیری در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 350 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها منابع پیش بینی شده تا با اجرای طرح‌های آبخیزداری بتوان آب جمع شده در این بندها را به سمت باغات و اراضی زراعی هدایت کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • ایهود باراک: نتانیاهو تحت فشار برخی از وزرای خود در مسیر تسریع ظهور حضرت مسیح حرکت می کند
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است