Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،فتح‌الله معین در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: امسال تابستان همچنان با مشکل کمبود آب آشامیدنی در اصفهان روبه‌رو هستیم،فارغ از مسایل کیفیت آب باید توجه داشت که سامانه قدیمی آبرسانی شهر اصفهان از طریق سد چم آسمان نمی‌تواند حجم آب مورد نیاز را تامین کند که این مشکل باعث قطعی و افت فشار آب در سطح شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر آب آشامیدنی مورد نیاز چهار میلیون نفر از  سد چم آسمان  تامین می‌شود. برای تامین آب از این سامانه با کمبود چهار متر مکعب برثانیه آب برای شرب رو به رو هستیم.متاسفانه پس از ۱۵ سال هنوز ردیف ملی و اجرایی برای انجام این طرح تعریف نشده است؛ امسال قرار بود با مشکلات موجود از تبصره ۱۹ بخش خصوصی استفاده شود که تاکنون تشریفات آن انجام نشده است.

معین در ادامه افزود: از وزیر نیرو درخواست داریم تا مشکلات اصفهان حاد نشده است، اقدامی مقتضی در خصوص تامین آب آشامیدنی مردم اصفهان انجام دهد؛ مردمی که حق بسیار نسبت به انقلاب و نظام دارند، باید آب آشامیدنی آنها وضعیت پایداری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته شاهد معضل ریزگردها در شهر اصفهان بودیم، افزود: باید باور داشته باشیم چنانچه حق‌آبه زیست محیطی اصفهان تامین نشود و تالاب گاوخونی خشک بماند معضل ریزگردها تشدید خواهد شد.جریان اخیر آب در رودخانه زاینده‌رود باعث شد مقداری از تالاب آبگیری شود، این اقدام تاثیر خوبی در کاهش زیرگردها داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت:شهرداری اصفهان طرح‌هایی را برای ساماندهی ریزگردها در شرق اصفهان انجام داده است و شورای شهر همیشه آمادگی همکاری، کمک و تلاش در هر شرایطی برای اینکه هوای اصفهان مناسب و پایدار شود را داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان بخش خصوصی تالاب شورای اسلامی شهر وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین اصغری اظهار کرد: در پی ریزش چاه مجتمع آبرسانی، روستاهای جارچلو، قرمز خلیفه علیا و سفلی دچار و قطعی آب شرب شدند که بلافاصله اقدامات لازم برای برقراری دوباره آب شرب پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به جمعیت ۷۶۵ خانواری این سه روستا، اضافه کرد: عمر مفید چاه تأمین آب این روستا به دلیل استفاده بیش از حد سپری و دچار ماسه دهی شده بود که اکیپی از اداره آب و فاضلاب و اتفاقات ضمن حضور در محل اقدام به حل مشکل کردند.

رییس اداره آب و فاضلاب میاندوآب بیان کرد: به‌منظور کاهش هزینه و تسریع در رفع مشکل به وجود آمده، اقدام به لوله‌گذاری به طول ۲۰۰ متر و تأمین آب شرب از محل تصفیه‌خانه شد.

اصغری با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: آب شرب پایدار این روستاها تأمین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

دیگر خبرها

  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • غیبت قطعی ۲ بازیکن استقلال برابر شمس آذر
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است