Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:40:04 GMT

بزرگ‌ترین حمله هکری به سرویس امنیتی فدرال روسیه

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۲۷۹۸

بزرگ‌ترین حمله هکری به سرویس امنیتی فدرال روسیه

هکرها به پروژه‌های اطلاعاتی روسیه برای جدا کردن اینترنت این کشور از دیگر بخش‌های جهان، استخراج اطلاعات ار شبکه‌های اجتماعی و ناشناس‌زدایی از مرورگر "تور" پی برده‌اند.

به گزارش ایسنا، هکرها با نفوذ به شرکت فناوری اطلاعات "سی تک" که از پیمانکاران سرویس امنیتی فدرال روسیه است، 7.5 ترابایت از اطلاعات این شرکت را دزیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات درباره پروژه‌های داخلی این شرکت است که به سفارش سرویس امنیتی فدرال روسیه در دست انجام بوده‌ و از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ناشناس زدایی از مرورگر "تور" اشاره کرد.

مرورگر "تور" برای دور زدن محدودیت‌ها و پنهان کردن اطلاعات کاربران استفاده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این هکرها در روز 13 ژوئیه به اطلاعات این شرکت نفوذ کردند و تصاویری از سرورهای این شرکت را در توییتر منتشر کردند. آنان همچنین اطلاعاتی که درباره این شرکت به دست آورده بودند را در اختیار گروه هکری دیگری به نام "دیجیتال رولوشن" قرار دادند که جزییات بیشتری از این اطلاعات را منتشر کرده است.

گفته می‌شود که این نفوذ بزرگ‌ترین نشت اطلاعاتی در تاریخ سرویس اطلاعاتی روسیه است که جزییات پروژه‌هایی برای استخراج اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی از جمله آن است.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی روسیه، گروهی که اطلاعات این شرکت را هک کرده، نام پروژه‌های آن را نیز افشا کرده اما چیزی درباره اطلاعات محرمانه دولتی از سوی این گروه منتشر نشده است.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این پروژه‌ها علاوه بر برداشت اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های روس، پروژه‌ای را در دست انجام داشته که به برنامه روسیه برای ایجاد اینترنت داخلی و جداکردن اینترنت این کشور از دیگر بخش‌های جهان مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل

 

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه هاآرتص، اطلاعات حساس در سیستم‌های رژیم صهیونیستی هک شد.

 طبق این گزارش، هکرهای بین‌المللی وب‌سایتی ایجاد کرده اند تا اطلاعات به دست آمده از هک داده‌های حساس در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را منتشر کنند.

هاآرتص نوشت که هکرها هزاران سند را منتشر کرده‌اند که به گفته آنها پس از هک سیستم‌های متعلق به وزارت جنگ به دست آمده‌اند.

این هکرها همچنین موفق شدند سیستم‌های مرتبط با وزارت دادگستری اسرائیل و مرکز تحقیقات هسته‌ای در «دیمونا» را هک کنند.

همچنین «اسرائیل هیوم» گزارش داد به نظر می‌رسد کانال تلگرامی «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش این رژیم هک شده باشد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • ۲ شوک بزرگ به نتانیاهو/ اسرائیل بازی اطلاعاتی-امنیتی را باخت
  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • اطلاعات حساس رژیم صهیونیستی هک شد
  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی