Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@18:06:24 GMT

حمله نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان ننگرهار

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۲۸۶۹

حمله نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان ننگرهار

به گزارش ایکنا؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: طی شب گذشته نیروهای مسلح آمریکایی و برخی سربازان کابل که با آنها همراه شده بودند، به منطقه چمتله از روستای سرخرود استان ننگرهار حمله کردند.

این حمله به مردم غیرنظامی صورت گرفت که در نتیجه آن دو نفر از این افراد از یک خانواده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سربازان آمریکایی و کابلی درهای منازل این منطقه را شکستند و اموال قیمتی مردم را با خود بردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن غیرنظامی افغانستان آمریکا حمله ننگرهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، اظهار کرد: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب اسلامی اقدام می کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش های دنیا ممتاز کرده با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی.

وی ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی اش به روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری ها و فناوری های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح پیدا شده است.

رئیس جمهور افزود: ساخت جنگنده ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک ها و خودروهای زرهی، سامانه های هوشمند قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه بلکه در جهان می تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه ای بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است.

رییسی ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.

وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم بودند، لذا در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد:  «طوفان الاقصی»  و  «وعده صادق» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماوه کل قوا هستند.

وی افزود:  وعده صادق  اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند، ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و با مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود، به برخوردی سهمگین و شدید با آنها منجر خواهد شد.

وی همچنین گفت: در ادبیات آمریکایی ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود، اما بالاتر از این ها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، اما الان پیش ملت های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.

وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می کنم که  نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه  و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

رئیس جمهور در پایان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می کنیم و رهبری هن بر آن تایم دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !
  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان