Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جاناتان تورلی» (Jonathan Turley) در یادداشتی که امروز (یکشنبه) در تارنمای خبری فرانسوی "کرونیک دو پَلِستین" منتشر شده، تصریح کرد: کمی بیش از یکسال پیش «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، برای آوردن دو گونه مهاجم به ایالات متحده آمد که یکی درخت و دیگری سانسور بود.

وی ادامه داد: به طرز وحشیانه ای، در مدت کوتاهی پس از کاشت درخت، مقامات، آن را از خاک بیرون کشیدند و قرنطینه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، خطرناک ترین گونه پیشنهادی مکرون، یک پروژه سانسوری بود که تشویق های مشتاقانه از سوی سیاستمداران بی منطق ما را به خود جلب کرد.

این استاد حقوق عمومی در مدرسه حقوق دانشگاه جورج واشنگتن افزود: سیاستمداران آمریکایی، مکرون را مانند افراد جاهل و نادان تشویق کردند اما این در حالیست که عمده آمریکایی ها حامیان قوی آزادی بیان هستند. این در خون ماست. با این حال مکرون، که هیچ چیز او را متوقف نمی کند و دیگران در اروپا، در حال آماده شدن برای اعمال کنترل خودسرانه آزادی بیان در اینترنت با قوانین جدید در فرانسه و آلمان هستند. اگر فکر می کنید این یک مساله اروپایی است که به ما مربوط نیست، از خود رفع شبهه کنید.

تورلی تصریح کرد: مکرون و دولت او می خواهند به طور یک جانبه، محتوای نفرت انگیز را در اینترنت حذف کنند. پارلمان فرانسه قانون جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن به شرکت های اینترنتی مانند فیس بوک و گوگل ۲۴ ساعت مهلت می دهد تا سخنان حاوی نفرت را از سایت های خود حذف کنند که در صورت هر بار نقض قانون ۱.۴ میلیون دلار جریمه خواهند شد. رای نهایی در این ارتباط برای هفته آینده برنامه ریزی شده است. آلمان در سال گذشته اقدام مشابهی را اتخاذ کرده و اکنون ۵۶ میلیون دلار جریمه را اعمال کرده است.

در صورت تصویب پیش‌نویس لایحه مجمع ملی فرانسه، شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر، ملزم به حذف هر نوع محتوای نفرت‌آمیز بر روی این رسانه‌ها حداکثر در ۲۴ ساعت خواهند شد. در سال‌های اخیر، فیسبوک در رابطه با پخش شدن محتوای نفرت‌آمیز در این شبکه تحت موشکافی قرار گرفته است؛ به خصوص پس از جریان ماه آوریل نیوزیلند که فردی مسلح با انتشار ویدئو به صورت زنده در فیسبوک، ۵۱ نفر را به قتل رساند

این حقوقدان آمریکایی ادامه داد: فرانسوی ها و آلمانی ها از ایده متقاعد کردن ایالات متحده به آزادی بیان خود صرفنظر کردند. آنها پی بردند که کافی است جریمه های سنگین بر شرکت های چند ملیتی برای اجبار آنها به سانسور سخنرانی با توجه به معیارهای ضعیف تعریف شده اعمال شود.

وی افزود: اکثر قوانینی که آزادی بیان را در اروپا محدود می کنند، در ایالات متحده غیر قانونی است. با این وجود، گر چه در برابر برادر بزرگ محفوظ مانده ایم، اما در مقابل برادر کوچک، که از شرکت های خصوصی تشکیل شده است، سرزنش می شویم که قدرت سانسور و کنترل محتوای آنلاین در سراسر جهان را نداریم.

این حقوقدان تصریح کرد: مکرون می داند که سانسور اروپایی در اینترنت همه گیر خواهد شد. آزادی بیان در حال حاضر در اروپا کاهش می یابد و این قوانین بر اساس معیارهای مبهم مانند "تحریک" یا "ارعاب" بر اساس نژاد یا مذهب جرم و جنایت انگاری می کند. به عنوان مثال، طراح مد "جان گالینو" توسط یک دادگاه فرانسوی به خاطر اظهارات ضد یهودی در برابر حداقل سه نفر در پاریس محکوم شد.


وی افزود: در یکی دیگر از موارد، پدر کاندیدای ریاست جمهوری محافظه کار فرانسوی «مارین لوپن» برای گفتن اینکه اعضای اقلیت رم "بوی بد" می دهند محکوم شد. یک مادر فرانسوی بازداشت شد زیرا پسرش به مدرسه رفت که روی پیراهن او نوشته شده بود "من یک بمب هستم". یک آلمانی برای داشتن یک زنگ تماس با صدای آدولف هیتلر دستگیر شد.

تورلی ادامه داد: یک سیاستمدار محافظه کار آلمانی به خاطر توئیتی که در آن پلیس را متهم به "تمجید از گروه های قاتلان وحشی" کرده بود تحت تحقیق کیفری قرار گرفت. حتی «هایکو ماس» وزیر دادگستری (سابق) آلمان، برای نسبت "احمق" دادن به یک نویسنده در توئیتر تحت قوانین خودسانسوری قرار گرفت.

وی نوشت: نتیجه این قوانین نامشخص قابل پیش بینی بود. یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که تنها ۱۸ درصد از آلمانی ها احساس می کنند که می توانند نظرات خود را آزادانه در سطح عمومی بیان کنند. فقط ۱۷ درصد از آلمانی ها در اینترنت به طور آزادانه صحبت می کنند و ۳۵ درصد می گویند که آزادی بیان محدود به محافل خصوصی است. این کاملاً وحشتناک است و شما واقعاً باید در مورد آن نگران باشید.

این حقوقدان آمریکایی افزود: نظرسنجی اخیر نشان می دهد که نیمی از دانشجویان ایالات متحده معتقدند که سخن گفتن از نفرت نباید تحمل شود.

تورلی تصریح کرد: این بسیار وحشتناک و ناراحت کننده است که فرانسه رهبری یک جنگ صلیبی را بر عهده دارد تا آزادی بیان را محدود کند. فرانسه قبلاً" یک سنگر آزادی بوده و امروزه یکی از بزرگترین تهدیدات بین المللی برای آزادی بیان است.

وی افزود: این قوانین جدید، یک مشکل جهانی است. این گونه، تهاجمی بسیار مضر در فضای مجازی در سراسر جهان منتشر می شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

کد خبر 845407 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • ممنوعیت راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی در پاریس
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه
  • ان. بی. سی نیوز: مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است