Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست ویژه شهر کتاب با عنوان «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» ۲۳ تیرماه همزمان با روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان، برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشهنشست ویژه شهر کتاب باعنوان «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» روز یکشنبه، ۲۳ تیر همزمان با روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشست به بحث و گفتگو در باب تکثر فرهنگی و شیوه‌های مواجهه با آن، جهان متکثر و مسائل مشترک جهانی، اسباب و موانع همگرایی جهانی و نقش اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر در مفاهمه و هم‌گرایی جهان اختصاص دارد.

گفت‌وگو، نقشی حیاتی در فهم ما از جهان، از معنا، از زبان و از فرهنگ و سیاست دارد. وقتی در حوزه تاریخ، سیاست، فلسفه، علوم اجتماعی یا مطالعات ادبی و هنری کار می‌کنیم، گفت‌وگو تأثیر فراوانی در تبیین کارها و برنامه‌ها دارد. طراحی یک دیپلماسی فعال و پیشبرد موفقیت‌آمیز تا چه حد به خاستگاه فرهنگی آن بستگی دارد و یک فرهنگ پر محتوا و مولد تا چه میزان می‌تواند زمینه‌ساز نهادینه کردن ساز و کارهای لازم برای طراحی یک دیپلماسی پویا باشد؟ نقش اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر در نزدیکی ملت‌ها و برقراری صلح و دوستی و تعامل سازنده با جهان چگونه است؟ گفت‌وگو در عرصه‌های فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضرورت زمانه ماست.

 

نشست «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» با حضور و سخنرانی دریا اورس سفیر ترکیه در ایران، آیدین آغداشلو، محمدرضا بهشتی، علی‌اصغر مصلح و رامین صدیقی همراه است.

 

نشست مذکور روز یکشنبه، ۲۳ تیر از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز اردبیل شبستان یزد بیرجند زلزله مسجدسلیمان معاون پارلمانی رئیس جمهور حائری روزنامه بهزیستی گفت وگوی علمی صلح جهانی شهر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»