Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حیدری ابهری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، درباره آثار در دست تالیفش برای کودکان و نوجوانان توضیح داد: با توجه به اینکه مهربانی با حیوانات از جمله موضوعاتی است که در دین اسلام و روایات به آن‌ها اشاره شده است، کتابی با این مضمون نوشته‌ام و در آن به ۵۰ دستور اسلامی درباره مهربانی با حیوانات با ترکیبی از حکایت‌های مختلف، پرداخته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: ما در مجموع ۱۲۰ دستور اسلامی درباره رفتار با حیوانات داریم، من در مجموع ۵۰ دستور آن‌ را که برای بچه‌ها قابلیت طرح شدن داشت.
 
حیدری ابهری درباره مراحل آماده‌سازی این کتاب بیان کرد: این کتاب را برای چاپ به نشر قدیانی سپرده‌ام و بعد از پایان تصویرگری به قلم شیوا ضیایی در حال حاضر در چاپخانه است و به زودی منتشر می‌شود.
 
این نویسنده درباره سایر آثارش نیز توضیح داد: «من امام رضا (ع) را دوست دارم» از دیگر آثار من است که در قالب مجموعه ۱۴ جلدی «من اهل بیت را دوست دارم» از سوی نشر جمال منتشر شده است. و شامل حکایت‌هایی است که از مجموع حکایت‌های زیادی که درباره امام رضا (ع) وجود دارد، انتخاب و منتشر شده است.

وی درباره کاربرد این کتاب گفت: دسترسی به حکایت‌های مختلف درباره امام رضا (ع) آسان نیست و نیاز به تحقیق و پژوهش گسترده دارد و برخی منابع ترجمه نشده است. نویسندگان برای اینکه بخواهند داستانی براساس حکایتی از امام رضا(ع) بنویسند منبع مشخصی ندارند که شامل همه حکایت‌ها باشد. من با انتشار این کتاب، این امکان را برای نویسندگان فراهم کرده‌ام که با مراجعه به آن، حکایت مورد نظرشان را انتخاب کنند و براساس آن داستانی بنویسند.
 
غلامرضا حیدری‌ابهری، نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. از جمله آثار او می‌توان به «خداشناسی قرآنی کودکان، پاسخ به چهل پرسش کودکان درباره خدا»، «دایره المعارف قرآن»، ‌ «نان و نمک»، ‌ «خدا و قصه‌هایش»، ‌ «زندگی‌نامه نهج البلاغه»، «فرهنگ‌نامه سوره‌های قرآن»، ‌ «پیامبر و قصه‌هایش» و «زیارت عاشورا در نگاهی دیگر» و «فرهنگ‌نامه سوره‌های قرآن» اشاره کرد. او برگزیده جوایزی مانند برگزیده شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل، برگزیده هفدهمین دوره جایزه کتاب فصل، برگزیده دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد و برگزیده نخستین جشنواره کتاب سال رضوی بوده است.

کد خبر 448655

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه

انتشارات صدرا  به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) مسابقه‌ کتابخوانی سراسری برگزار می نماید.

علاقه مندان برای شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی ولادت حضرت علی (ع) می‌توانند کتاب سیری در نهج البلاغه، اثر ماندگار شهید آیت‌الله مرتضی  مطهری را مطالعه نموده و از تاریخ 10 فروردین ماه لغایت 31 فروردین 1402 به سوالات مسابقه پاسخ دهند.

 

 

شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات از طریق صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه‌مندان رایگان و بدون هزینه می‌باشد.

همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه  کتاب سیری در نهج البلاغه از سایت انتشارات صدرا اقدام نمایند و با ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت نمایند.  پس از تکمیل مراحل خرید، کتاب حداکثر ظرف 3 روز کاری به خریداران در سراسر کشور تحویل داده خواهد شد. همچنین مطالعه این کتاب حدودا 8 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

جوایز مسابقه کتابخوانی شهادت امام علی (ع):

جوایز این مسابقه به سه بخش تقسیم می شود که از طرف انتشارات صدرا اهدا خواهد شد:

1. سه نفر اولی که بالاترین امتیاز را کسب کنند:

نفر اول: 3 میلیون تومان نفر دوم: 2.5 میلیون تومان نفر سوم: 2 میلیون تومان

2. شرکت کنندگانی که با دعوت از دوستان و اطرافیان خود، بیشترین آمار اطلاع رسانی را داشته باشند. جوایز این گروه عبارت است از:

سه نفر برتر، هر یک از نفرات 2 میلیون تومان

3. همچنین به 3 نفر از بین تمامی افرادی که در این مسابقه شرکت نموده‌اند، به قید قرعه مبلغ 1 میلیون تومان به هر یک اهدا خواهد شد.

برگزیدگان در این مسابقه در اردیبهشت ماه 1403 در سایت انتشارات صدرا معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود می‌توانید به صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا مراجعه نمایید.

 

دیگر خبرها

  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • ببینید | حکایت پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران