Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:17:59 GMT

۳ سامانه پایش فضایی پدیده های زیست محیطی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۳۲۹۳

۳ سامانه پایش فضایی پدیده های زیست محیطی رونمایی شد

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: رونمایی از محصولات استارت آپی فضاپایه در نمایشگاه الکامپ امسال با حمایت سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگاه های دولتی نیاز به دریافت اطلاعات زیست محیطی بر مبنای پایش های دوره ای دارند، گفت: داده های فضایی می توانند به این سازمان ها کمک بسیاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال سازمان محیط زیست نیازمند دریافت اطلاعات از آخرین تغییرات دریاچه ها، تالاب ها و آلودگی های هوا، دریا، آب و خاک است که باید اطلاعات در این زمینه را مانیتور و به صورت دوره ای رصد کرده تا در جریان وضعیت محیط زیست قرار گیرد.

براری گفت: وزارت نیرو نیز نیاز دارد که آخرین وضعیت آبی کشور را رصد کند. در این راستا سامانه های مرتبط با داده های فضایی می توانند به کمک این سازمان ها بیایند.

وی در مورد رونمایی از ۳ سامانه پایش پدیده های زیست محیطی گفت: یکی از این سامانه ها مانیتورینگ پدیده های زیست محیطی با عنوان «سهم» (سیستم هوشمند مانیتورینگ ماهواره ای) است که توسط یک استارت آپ رونمایی شده است. این سامانه با دریافت تصاویر ماهواره ای و اعمال شاخص ها و الگوریتم های سنجش از دور، پدیده های محیطی و غیرمحیطی را آشکارسازی کرده و آنها را مورد پایش قرار می دهد. جدای از پایش، این سامانه مدل های ریاضی را نیز از طریق داده های ماهواره ای پیش بینی می کند.

براری گفت: سامانه دیگر مربوط به حوزه پایش داده های هواشناسی است که به دستگاه ها کمک می کند تا از اطلاعات مربوط به هواشناسی آگاه شوند. این سامانه به کمک کشاورزان، صیادان و توریسم می آید و می تواند داده های هواشناسی را بر مبنای اطلاعات ماهواره ای محلی سازی کند.

وی ادامه داد: سامانه پایش دیگری نیز برای ارائه آخرین اطلاعات هواشناسی به منجمان رونمایی شده است که این سامانه سرویس های تخصصی از منطقه خاص را به منجمان ارائه می دهد تا از آخرین وضعیت هواشناسی در آن منطقه بر مبنای داده های ماهواره ای اطلاع یابند.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در گردهمایی استارت آپ های فضاپایه که هفته گذشته برگزار شد، حدود ۲۰۰ جلسه برای ارائه نوآوری های استارت آپ های فضاپایه برگزار شد و ما با ۷ سازمان، نشست مشترک داشتیم که این سازمان ها علاقه مند به دریافت این خدمات از طریق استارت آپ های فضایی هستند.

کد خبر 4672282 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی نمایشگاه الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

اما بعد از گذشت سه روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

کد خبر 6080569 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه