Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه تبریز با استفاده از روش ارائه مدل های ریاضی دارویی پژوهشی را روی بیماران تومور مغزی انجام دادند که این طرح با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد.

محمد صادق ذاکر حمیدی مجری این طرح پژوهشی بیان کرد: استفاده از این روش برای درمان بیماریها آزمون و خطا در مصرف دارو را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پژوهش بر روی بیماران دارای تومور مغزی و داروهای مورد استفاده برای آنها کار شد. بنابراین با زبان ریاضی به بررسی اثرگذاری داروها بر روی هر فرد به صورت ویژه پرداخته شد.

وی ادامه داد: اثرگذاری داروها در محیط های مختلف همچون اسیدی و بازی متفاوت است با روش اثر حلالی می توان فرمول ریاضی هر دارو را بدست آورد و پس از آن میزان اثربخشی آن را برای هر فرد مشخص کرد. در این تحقیق نیز به طور خاص بر روی بیماران دارای تومور مغزی تحقیق شد.

ذاکر حمیدی همچنین عنوان کرد: به دلیل تفاوت بافت بدن هر فرد اثرات هر دارو بر روی افراد متفاوت است. در این تحقیق ابتدا برای هر فرد فرمول ریاضی تومور مغزی و پس از آن فرمول ریاضی داروی مورد استفاده محاسبه شد. و بر اساس آن یک فرمول بدست آمد که صفر شدن این فرمول نشان از اثرگذاری دارو دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز پس این روش را باید درمان به زبان ریاضی دانست که در آن اثرگذارترین دارو برای بیماری و برای هر فرد مشخص می شود.

انتهای پیام/

169 / 167 دارو تومور مغزی فناوری مدل ریاضی پژوهش دانشگاه تبریز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دارو تومور مغزی فناوری مدل ریاضی پژوهش دانشگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی

آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب شرکت کرده اند.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰  و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت اول  در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد