Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور کاهش مصرف پلاستیک، شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی تفاهم نامه ای را امضا کردند.

به گزارش قدس آنلاین، بهروز کیانی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: تعهدنامه همکاری با هدف حذف استفاده از پلاستیک با دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: چون تجزیه مواد پلاستیکی در طبیعت لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، لذا حذف پلاستیک از مصارف روزانه قدم موثری در مسیر حفظ و مراقبت از محیط زیست‌مان می باشد. وی ادامه داد: شروع این حرکت با هم افزایی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌ های کشاورزی، در قالب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی در راستای کاهش به‌کارگیری و حذف کیسه‌ های پلاستیکی، قدم موثری برای حفظ و مراقبت از محیط زیست‌ می باشد. کیانی افزود: از پارسال این طرح در فروشگاه‌های "شهرما" با شعار «نه به پلاستیک» انجام شده و طرح تشویقی دعوت از شهروندان برای استفاده از کیسه‌ های پارچه‌ای نیز اجرایی شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نه به مصرف پلاستیک دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خادم ثامنی، در نشست بررسی شیوه نامه ماده ٣ قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی، افزود: امروزه پلاستیک به معضلی اجتماعی و جهانی تبدیل شده است که نه تنها اکوسیستم‌های آبی و خاکی را آلوده می‌کند، بلکه تهدیدی برای سلامت انسان است.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که در چند دهه گذشته عملکرد خوبی نسبت به حفظ محیط زیست نداشتیم و باعث تخریب جنگل‌ها و انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی شدیم علاوه بر این منبع زیستی آب و خاک را هم آلوده کردیم.

ثامنی ادامه داد: کشورهای پیشرو تلاش می‌کنند تخریب محیط زیست را کاهش دهند اما در ایران روز به روز آلودگی بیشتر می‌شود.

وی گفت: روزانه ۵۶ تا ۵٧ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود که از این میزان ١١ تا ١٢ درصد پسماند پلاستیک است که مستقیم و غیر مستقیم منابع آب و خاک را آلوده می‌کند.

مدیر کل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست افزود: آبان ١۴٠١ آئین نامه اجرایی محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی تصویب و ابلاغ شد که بر اساس ماده ۳ آن توزیع کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شده است.

وی تاکید کرد: هفته زمین پاک (هفته اول اردیبهشت) می‌تواند فرصت خوبی برای اجرایی کردن ماده ٣ این آئین نامه باشد، باید بتوانیم با فرهنگ سازی مردم را نسبت به کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنیم و قطعاً این مسأله مستلزم همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ است.

کد خبر 6079126

دیگر خبرها

  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • به پلاستیک بگو نه!
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • نامه رئیس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین سازمان فاوای شهرداری مشهد و بیمه سلامت